• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hmm... någon här som har erfarenhet eller tankar om märket "Farer"? Saluför sig som "British design, Swiss made". De använder sig av Sellita och ETA-urverk och jag tycker att de har några trevligt designade klockor.... https://eur.farer.com/
Jag vet att det finns/har funnits åtminstone två här i tråden. Kan dock inte minnas vilka det var som hade dem. Någon som vet? :)

Den är riktigt trevlig alltså! Tyckte jag såg att Universan skulle vara tillgänglig mid-october, men de kanske alla är paxade alla redan:bag:

Du behöver inte ha bråttom på dessa då de ska bli "ordinarie" sortiment och att han har ett ganska stort lager, både Fairwind och Universa. Men jag vet inte vad det egentligen betyder hos Halios. Det talas t ex om Fairwind med datum i nästa omgång. Tydligen har en första Fairwind redan hunnit säljas på Watchrecon :)
https://www.watchuseek.com/threads/fsot-halios-fairwind-blue-dial-steel-bezel-dive-watch.5242966/

54C834AB-9F1C-49ED-A9DA-B1C2716F3CFB.jpeg

Lite cool ändå. Ett samarbete mellan Navy Seals-märket Resco och outdoor-märket Prometheus Design Werx. ”Affordable” med citationstecken, $2249 för ett kassaskåp med ett ETA 2824. Finns utan PVD också. Vill man ha den ska man nog vara snabb, PDW’s prylar brukar vara slutsålda innan jag hunnit kolla mailet. Kanske annorlunda med en klocka för tjugo papp iofs.
https://prometheusdesignwerx.com/collections/watches?mc_cid=6ab5b02723&mc_eid=9dd24172cb

Bilagor

• 2E6D6905-79E2-4433-974A-56EACFE44C8F.jpeg
    2E6D6905-79E2-4433-974A-56EACFE44C8F.jpeg
    93.3 KB · Visningar: 2

Lite cool ändå. Ett samarbete mellan Navy Seals-märket Resco och outdoor-märket Prometheus Design Werx. ”Affordable” med citationstecken, $2249 för ett kassaskåp med ett ETA 2824. Finns utan PVD också. Vill man ha den ska man nog vara snabb, PDW’s prylar brukar vara slutsålda innan jag hunnit kolla mailet. Kanske annorlunda med en klocka för tjugo papp iofs.
https://prometheusdesignwerx.com/collections/watches?mc_cid=6ab5b02723&mc_eid=9dd24172cb

Cool, men hade inte kunnat göra samma treudd på logon och sekunden, faktiskt lite synd.

(fan, kanske världsrekord i nit picking, tog 2 sekunder att hitta ett "fel" på en cool klocka)

Den va dödscool.

Cool, men hade inte kunnat göra samma treudd på logon och sekunden, faktiskt lite synd.

(fan, kanske världsrekord i nit picking, tog 2 sekunder att hitta ett "fel" på en cool klocka)
Jag tänkte faktiskt samma sak. Men sen tvingade jag mig själv att tänka att det var en snygg matchning istället :) Kraken är en av PDW’s ”loggor”, och Resco har Navy seals treudd som visare på andra klockor.

Jag försöker hela tiden vänja mig vid de där blaffiga fyrkantiga indexen. Ser kanske lite bättre ut på Universea med nuffrorna iaf.
lKyv3j2KJBYM1KFZw4CPjSfzfKStK-4xvkA77u2_RVo.jpg

Härligt med olika smak :) för mig är de blaffiga indexen den huvudsakliga orsaken att jag gillar denna modellen, tycker de är välbalanserade mot resten. Vi får se, min kommer väl snart hoppas jag, får ta en bild och lägga upp.
Är det någon mer som beställt?

Du behöver inte ha bråttom på dessa då de ska bli "ordinarie" sortiment och att han har ett ganska stort lager, både Fairwind och Universa. Men jag vet inte vad det egentligen betyder hos Halios. Det talas t ex om Fairwind med datum i nästa omgång. Tydligen har en första Fairwind redan hunnit säljas på Watchrecon :)
https://www.watchuseek.com/threads/fsot-halios-fairwind-blue-dial-steel-bezel-dive-watch.5242966/

Det visste jag inte! Goda nyheter ju, men ja Halios being Halios så kanske det inte betyder vad det brukar betyda :) Är det Fairwinden som gäller gör dig eller blir det att plocka upp en Universa om den första blir svårfångad? Edit: såg nu ditt tidigare inlägg och att du hade en inkommande, grattis!!

Senast ändrad:
Plötligt blev jag sugen på Zelos. Tur att man har två att välja på. De båda är nog favoriter just nu. Fast jag skulle vilja ha ett annat Nato på denna Horizons med grön tavla . Nån som har tips på nått snyggt och bekvämt i trådens affordableanda? Kanske mörkgrönt eller med nån mörkgrön detalj?
74901398-022F-467C-BB6C-B47B05AF7640.jpeg

Senast ändrad:
Plötligt blev jag sugen på Zelos. Tur att man har två att välja på. De båda är nog favoriter just nu. Fast jag skulle vilja ha ett annat Nato på Swordfishen. Nån som har tips på nått snyggt och bekvämt i trådens affordableanda? Kanske mörkgrönt eller med nån mörkgrön detalj?
Jag har tyvärr inga tips. Men jag vill dela din sugenhet på Zelos. Jag har tyvärr bara en, men jag vill ha fleeeer!

Plötligt blev jag sugen på Zelos. Tur att man har två att välja på. De båda är nog favoriter just nu. Fast jag skulle vilja ha ett annat Nato på Swordfishen. Nån som har tips på nått snyggt och bekvämt i trådens affordableanda? Kanske mörkgrönt eller med nån mörkgrön detalj?

Den från Zelos gillar jag, är det Horizons? Det är nog första klockan från Zelos som fångat mitt intresse.

Tillbaka
Topp