• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

När det nu ändå pratas om Scuba dude och 420 boetter så kommer här ännu en referensbild. Tips på snygga natoband till båda dessa tas tacksamt emot

08593CEF-29C3-49B2-9F9F-0495CBB05218.jpeg

/ P
Kanske inte direkt nato men körde CNS elastiska singlepass i somras som var ganska lyckat på 420 imo, slimmat och gött :)
ECXPVDh.jpg

MS63mtU.jpg

OK... känner inte att det är läge att ens konsultera sambon om val av klocka så ni får agera smakråd :)

Vilken av nedanstående skulle DU välja och varför?
Farer WT.png

Min första tanke var den högra.. men jag har ju redan flera klockor med blå urtavla... kanske dags att ta något annat. Den i mitten är begränsad till 250 st - de två andra är begränsade till 200st. På den i mitten så lyser yttre ringen (städerna), siffrorna samt den inre ringen (1-24) i mörker - det ser coolt ut men inget man ser till vardags...

Man kan ta valfritt armband till resp. klocka - färgerna ovan är bara förslag.

Så - shoooot

OK... känner inte att det är läge att ens konsultera sambon om val av klocka så ni får agera smakråd :)

Farer WT.png

Min första tanke var den högra.. men jag har ju redan flera klockor med blå urtavla... kanske dags att ta något annat. Den i mitten är begränsad till 250 st - de två andra är begränsade till 200st. På den i mitten så lyser yttre ringen (städerna), siffrorna samt den inre ringen (1-24) i mörker - det ser coolt ut men inget man ser till vardags...

Så - shoooot
Den i mitten för den var finast. Om den skulle vara slut så den till höger. Väldigt fina klockor båda två dock.

Farer WT.png

Så - shoooot

Tveklöst mitten! Enligt mig helt klart sobrast och snyggast färger.

Nu blev man ju intresserad. Vad har Baltavis ägare, (som tydligen heter Ugur Mamak) sagt som är rasistiskt?

Farer WT.png

Så - shoooot
Hmm. Tycker alla 3 var snygga. Spontant känner jag också högra fast även jag brukar gravitera mot blå klockor. Men det var coolt på den med flera nyanser av blått.

En kvick modifikation senare....
9Xd2Nov.jpg

AkQdo3q.jpg

Ai47d5B.jpg

ghkC3v9.jpg

(Om du undrar vad som hände med inlägget @pajonk ;))

Riktigt schysst! :cigar:

Oj, snygg! Var är det för nåt? Vilka delar har du använt?

Tack så mycket! Boetten är explorerstyle från luciusatelier.com avsedd för Seikos NH-verk, detta är 36mm varianten. Tavla och visare från dlwwatches.com. NH36 finns ju både här och där, just detta kommer från cousinsuk.com. Länk från watchgecko och ändlänkarna är nog wjean som skulle må bra av lite filande/massage för bättre passform. :p

Plötligt blev jag sugen på Zelos. Tur att man har två att välja på. De båda är nog favoriter just nu. Fast jag skulle vilja ha ett annat Nato på denna Horizons med grön tavla . Nån som har tips på nått snyggt och bekvämt i trådens affordableanda? Kanske mörkgrönt eller med nån mörkgrön detalj?
74901398-022F-467C-BB6C-B47B05AF7640.jpeg

Köpte gröna Natos till min Alpinist från CNS, helt okej med tanke på priset :)

IMG_20190531_184154.jpg

Tillbaka
Topp