• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Idag kör moncharden:)
IMG_20201008_113956.jpg

Hjälp, jag har blivit senil! Vad heter micromärket som är relativt nytt, har roliga färgkombos på sina bezels och som fått mycket skit för att ägaren uttalat sig rasistiskt?

• Like
Reactions: v0n
Hjälp, jag har blivit senil! Vad heter micromärket som är relativt nytt, har roliga färgkombos på sina bezels och som fått mycket skit för att ägaren uttalat sig rasistiskt?
Batavi. Ska inte sticka under stolen med att jag också tycker dom är skitsnygga, rövhål till ägare eller ej. Medina skulle nog bli mitt val
https://www.batavi-watches.com/shop

Edit: Bilder är kul, nya X Inshallah Brooklyn ser också mysig ut, släpps nu i oktober
Y6R1eVo.png

Batavi. Ska inte sticka under stolen med att jag också tycker dom är skitsnygga, rövhål till ägare eller ej. Medina skulle nog bli mitt val
https://www.batavi-watches.com/shop

Edit: Bilder är kul, nya X Inshallah Brooklyn ser också mysig ut, släpps nu i oktober
Y6R1eVo.png
Inshallah känns som den riktar sig mot troende arabisktalande. För visst betyder det väl typ "Om gud vill"
Men det är en riktigt snygg klocka hur som haver, det som stoppar mig är avsaknaden av applicerade index.

Inshallah känns som den riktar sig mot troende arabisktalande. För visst betyder det väl typ "Om gud vill"
Men det är en riktigt snygg klocka hur som haver, det som stoppar mig är avsaknaden av applicerade index.
Det är mer än jag vet, såg bara kamelen på tavlan och kameler är ju tuffa. Är själv hyfsat ateistiskt lagd så det blir kanske lite fel, ja.

Det är mer än jag vet, såg bara kamelen på tavlan och kameler är ju tuffa. Är själv hyfsat ateistiskt lagd så det blir kanske lite fel, ja.

Man behöver inte vara djupt troende för att se det roliga i begreppet. Jag använder det själv trots att jag är svensktalande och ateist. Det är helt enkelt ett smidigt uttryck som passar på många ställen.

Person 1: "Kör försiktigt nu" Person 2: "Inshallah"
Chefen: "Kommer du att bli klar idag?" Arbetaren: "Inshallah".

Vad är grejen med ägaren? Har bara läst att han är röv...
Han var en rövhatt mot andra micromärken och klankade ner på allt från design till affärsmodell. Hackade på de som behövde använda Kickstarter och körde sedan en egen crowd funding på sin webbplats.
Det betyder "om gud vill" men är också ett klädmärke :)
Jag är alltid för en kamel på tavlan, men det blir ingen Batavi för mig. Kan ju inte direkt säga att jag är förtjust i gud på tavlan heller...

Oj, här fick man paket i sputnikfart från Moskva minsann. Beställde i tisdags kväll, 741,09 kr för allt får räknas som ok. Soviet Market är härmed korad till nya kranen. Ping pong @kreacon @Acos @M26 m.fl :)
Skitful vridring som vanligt, det får bli något annat kanske redan snarare än snart.
4CGuGHY.jpg
Var nära på att höra med dig om du fått nån post, men kände mig lite väl het på gröten eftersom det bara gått tre dagar! Men shiet, soviet levererar! Moms tillkommer eller?
Då tar jag och beställer med. Sjukast av allt är att jag börjat gilla deras vridningar. Hur är boetten i profil? Är den lite mer platt än 420 eller har jag fått det om bakfoten?

Senast ändrad:
Var nära på att höra med dig om du fått nån post, men kände mig lite väl het på gröten eftersom det bara gått tre dagar! Men shiet, soviet levererar! Moms tillkommer eller?
Då tar jag och beställer med. Sjukast av allt är att jag börjat gilla deras vridningar. Hur är boetten i profil? Är den lite mer platt än 420 eller har jag fått det om bakfoten?
Värdet på paketet var aningens "korrigerat" kan man säga så inget extra ;)
Fritt fram, bara att köra på tycker jag. Smäckrare former på 670 helt klart, 420 känns lite knubbigare men det är nog mest synvilla iom dom skiljer sig en del på längden.
mSetcy1.jpg

Värdet på paketet var aningens "korrigerat" kan man säga så inget extra ;)
Fritt fram, bara att köra på tycker jag. Smäckrare former på 670 helt klart, 420 känns lite knubbigare men det är nog mest synvilla iom dom skiljer sig en del på längden.
mSetcy1.jpg
Tack för bild och tips! Blir scuba och segelbåt för min del!

• Like
Reactions: v0n
Tillbaka
Topp