• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

OK... känner inte att det är läge att ens konsultera sambon om val av klocka så ni får agera smakråd :)

Vilken av nedanstående skulle DU välja och varför?
Farer WT.png

Min första tanke var den högra.. men jag har ju redan flera klockor med blå urtavla... kanske dags att ta något annat. Den i mitten är begränsad till 250 st - de två andra är begränsade till 200st. På den i mitten så lyser yttre ringen (städerna), siffrorna samt den inre ringen (1-24) i mörker - det ser coolt ut men inget man ser till vardags...

Man kan ta valfritt armband till resp. klocka - färgerna ovan är bara förslag.

Så - shoooot

Jag skulle ta den vita, tycker att tavlans detaljer syns bättre på den samt att det är lite unikt med en vit urtavla :)

Syncron Group (Aquadive/ f.d. Doxa-ägarna) och Rick Marei är på gång med att återuppliva ett annat gammalt märke. Hoppas att den blir jättestor och jätteful, jag har ju precis bestämt mig för att jag inte ska köpa fler klockor innan året är slut! :eek: Ser dock ut att bli riktigt bra...
PSX_20201008_194300.jpg

PSX_20201008_194240.jpg

Syncron Group (Aquadive/ f.d. Doxa-ägarna) och Rick Marei är på gång med att återuppliva ett annat gammalt märke. Hoppas att den blir jättestor och jätteful, jag har ju precis bestämt mig för att jag inte ska köpa fler klockor innan året är slut! :eek: Ser dock ut att bli riktigt bra...
PSX_20201008_194300.jpg

PSX_20201008_194240.jpg
Ja, där var herr Marei nu ja. Ser onekligen ut som en svindyr chrono så nog bara att glömma (för mig iaf) :(

PSX_20201008_194300.jpg

PSX_20201008_194240.jpg
Vad skönt att det var en kronograf då vilket gör den totalt ointressant för min del. :D

Ja, där var herr Marei nu ja. Ser onekligen ut som en svindyr chrono så nog bara att glömma (för mig iaf) :(
Ja, med tanke på vad de resten ligger på i pris så lär de säkert lägga sig på minst 20K i prebooking-pris.

Vad skönt att det var en kronograf då vilket gör den totalt ointressant för min del. :D
Tvärtom för mig, jag saknar en mekanisk chrono i samlingen... :confused:

Åren går och en hel drös av klockor har gåtts igenom. Man har ju sina favoriter rent estetiskt som oftast köpes (läs gärna tooliga dykare) och så finns det klockor man inte direkt gillar. I mitt fall likt andra såklart en hel del, bland dem skindivers med svart plastbezel och grön lume typ denna:
94452B14-67AD-453B-9706-977B835C385E.jpeg

Men ibland måste man helt enkelt testa något utanför trygghetsboxen. Så här kommer Wolbrook skindiver med grön lume och svart pvd bezel. Modern reissue av något jag inte gått igång på (milt sagt)....
B6F1FE39-7B6D-4964-8DFA-09839BFCAE65.jpeg

Ändå inte helt dum men den behöver nog mer udda band, tyckte detta var (ogillar också Bund förövrigt) en kul kombo :cool:
FD87CC1C-005A-4BCA-82A8-EC76B6D683CB.png

(Reissue, automaten, ovan)

Stämmer! Rejält mycket pang för pengen i den där! :)
@FOQ -> @kjesul -> undertecknad -> @Jeser90 -> @Stup ->
Njae. Den är favorit i lådan just nu men det kan ju komma nya favoriter:angel:. Det som skaver lite är att den är en eller två mm för liten för mina handleder. Referensbild med Speedmaster Moonwatch 42mm

0F92F7B0-8B43-4D48-A426-4D0E7C626D57.jpeg

/ P
-> @Birchgrove

Apropå Zelos råkade jag nog klicka hem en vit Mako v3 i brist på den svarta. Förväntningarna är höga!

Bjussar även på en klockbild! Dessa två var snygga bredvid varandra!
image.jpg

Åren går och en hel drös av klockor har gåtts igenom. Man har ju sina favoriter rent estetiskt som oftast köpes (läs gärna tooliga dykare) och så finns det klockor man inte direkt gillar. I mitt fall likt andra såklart en hel del, bland dem skindivers med svart plastbezel och grön lume typ denna:

Men ibland måste man helt enkelt testa något utanför trygghetsboxen. Så här kommer Wolbrook skindiver med grön lume och svart pvd bezel. Modern reissue av något jag inte gått igång på (milt sagt)....

Ändå inte helt dum men den behöver nog mer udda band, tyckte detta var (ogillar också Bund förövrigt) en kul kombo :cool:

Bokade och köpte en reissue när projektet skulle stöttas. Har klockan nu och det är en sak som jag hakade upp mig på. Tidzonbezelen går bara att vrida åt ett håll. Okej för den peng jag gav för klockan så får den godkänt iallafall ! Ha,re //:pompus:

Den är så ohyggligt cool ju!!

Bokade och köpte en reissue när projektet skulle stöttas. Har klockan nu och det är en sak som jag hakade upp mig på. Tidzonbezelen går bara att vrida åt ett håll. Okej för den peng jag gav för klockan så får den godkänt iallafall ! Ha,re //:pompus:

Ja lite udda, men ingen funktion jag någonsin skulle använda ändå så stör mig inte :rolleyes:
Den är så ohyggligt cool ju!!

Den har något iaf! Lite coolt med megaquartz så blir som en automat. Ska bli spännande se tavla och visare i bättre ljus imorgon, boetten är iaf riktigt fint gjord. Bra borstat och ett trevligt boettlock :)

Bara hitta ett vettigt band och sen utvärdera den. Se om en ska våga Bund...

Ja lite udda, men ingen funktion jag någonsin skulle använda ändå så stör mig inte :rolleyes:

Den har något iaf! Lite coolt med megaquartz så blir som en automat. Ska bli spännande se tavla och visare i bättre ljus imorgon, boetten är iaf riktigt fint gjord. Bra borstat och ett trevligt boettlock :)

Bara hitta ett vettigt band och sen utvärdera den. Se om en ska våga Bund...
Wolbrok-Skindiver-WT-Professional-Red-date-window-cyclops-min.jpg

Är den alltid så grön?
Var nära på att beställa den med röd bezel men tyckte automaten kändes lite dyr och mechan saknar ju datum vilket jag använder för mycket.
Ser riktigt trevlig ut! De släppte ett eget vulkaniserat gummi till den, men minns inte riktigt hur det såg ut. Säkert tropic. :rolleyes:

Tillbaka
Topp