• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

M26

Rolex
2-Faktor
Stort grattis! En fullträff den där 👍.
Har en känsla av att dom kommer i vanlig produktion framöver så det blir kanske till att knipa en då 😊.
Tack kompis! Tror vi var 6st från KS som köpte var sin så det är nog en stor sannolikhet att någon dyker upp till salu så småningom. Jag tror dock i och för sig att denna kommer släppas inom Steinharts ordinarie sortiment inom kort ☺️
Någon som vet något mer om detta släpp? :)
Har för mig att jag läste pre-order i november efter att alla Venturo Skindivers skeppats ut, kan dock ha blandat ihop saker och ting. @TerryTee kanske har bättre koll på släpp?
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Tack kompis! Tror vi var 6st från KS som köpte var sin så det är nog en stor sannolikhet att någon dyker upp till salu så småningom. Jag tror dock i och för sig att denna kommer släppas inom Steinharts ordinarie sortiment inom kort ☺️

Har för mig att jag läste pre-order i november efter att alla Venturo Skindivers skeppats ut, kan dock ha blandat ihop saker och ting. @TerryTee kanske har bättre koll på släpp?
Nej, det låter bekant. Men som typ allt annat i dessa tider, så vågar jag anta att det kanske kan bli en viss förskjutning på detta.
 

SnellTrip

Breitling
Hallå,
Finns det någon här inne som har en Halios Seaforth som kan tänka sig att byta ägare. Sökandet efter dessa verkar vara som att hitta en nål en i en höstack. Men vem vet, man kanske hittar den tillslut... :)
1605035141876.png
 

Crispie

Rolex
Den här var trevlig 😊
Riktigt schysst gummi. Ser väldigt kvalitativt ut. Lite St Tropez över det dock 😝
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Fick hem en pjäs idag, vars märke jag varit väldigt skeptisk till men ändå nyfiken på. Blev väldigt förvånad hur bra denna är!
6EAB8347-663E-414F-B6B4-B9F0A615BEA1.jpeg
Inte helt hundra på sekundvisaren men annars mkt trevlig! Bra färgkombinationer🤓

Själv har det varit Tisell på hela dagen igen. Inte helt såld på den (än) men börjat inse det är en viss charm med en mer ”anonym” sportklocka också :)
ED894672-BFD7-46A5-922B-F1B6B89BE3FD.jpeg
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Hallå,
Finns det någon här inne som har en Halios Seaforth som kan tänka sig att byta ägare. Sökandet efter dessa verkar vara som att hitta en nål en i en höstack. Men vem vet, man kanske hittar den tillslut... :)
1605035141876.png

Det är bara att ställa sig i kö :) Jag har en sökes-annons ute sedan något år, ibland går de i tur och ordning på forumet men ibland har man tur om en annan inte bumpat sin sökes-annons på ett tag. Jag kan rekommendera nya Fairwind annars som är något mindre och lite mer genomarbetad i sin design. Seaforth är lite mer åt dykar/toolwatch i sin design och finish-val. Fairwind är en raffinerad skin-diver.
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Kanske något rolex tar efter sen vem vet!
Rejäl bit iaf! Bara läst gott om OceanX, gillar hajloggan. Min favorit är nog denna :pompus:
7FC55D13-A93E-4533-A783-D0EC55947F97.png
När jag såg bilderna på deras olika neonfärger så trodde jag det var redigerat. Men den där är nog lika stark som den ser ut. Min orangea är ohyggligt stark i färgen, riktigt ballt! Ska försöka ta bild ute, om man ser solen igen :cigar:
 
Kommer bli kanon när det är klart! Grymt värt att slipa innan inflytt.

Venturo Field Watch II för 299 inklusive frakt med! Grymt pris! Men jag hade hellre sett Field Watch I för de pengarna...
Ja, samma här. Har varit lite sugen på att testa en FW1. Är du nöjd med din Vanguard, den är robust minst sagt.
Har kikat både på aged steel och den vanliga SS.

2020-11-11 09_33_41-Gruppo Gamma Vanguard Aged Steel _ Hands-On Review - WatchReport.com och 2...png
2020-11-11 09_34_07-Gruppo Gamma Vanguard AG-16 Dive Watch _ Australia Authorized Dealer - Mon...png
 
Topp