• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Har tyvärr haft fullt upp så ställde länken först igår 😁


MVIMG_20201112_191142.jpg
Fy faan så bra!! Hoppas den kommer i produktion snart!
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Trevlig fredag :)
Någon som har några roliga paket på G?
20201113_100429.jpg
Jag! Beställde en länk från Geckota för två veckor sedan, hoppas innerligt att den kommer idag :p Skoj när man trackar paketet med DHL så står det att det ankom till Sverige den 3/11 och lämnades över till postnord, när man trackar paketet med postnord står det ”försändelsen har ankommit mottagarlandet” igår :banghead:
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Trevlig fredag allihop! Jag sitter och väntar på en Steinhart Vintage GMT LE i 39mm. Samma som @M26 och @JohnMonchard har fått levererat redan. Dåligt med bilder på era hörni! Sukta mig med en bild snälla! Jag får nog vänta till nästa vecka innan min skickas. Hoppas den ska gå iväg då.
Jag har faktiskt sålt min, till @M26 bror... :sorry:

Jag klickade inte med klockan då jag ansåg att den skulle haft ett annat glas, iallafall en större dome så att tavlan upplevdes mindre, ungefär som Doxa Sub 300 eller Oris Diver’s 65. Den kändes för stor för mig trots att den är 39mm och jag fick med en klump i hjärtat släppa den till någon som kommer uppskatta den. Saknar den redan men med nykterhetens kranka blekhet inser jag att det var rätt beslut...

Det är olikt mig då jag knappast är en flippare, utan mer en hoarder, men en så fin klocka ska användas och älskas, inte sitta orörd.

Till er som väntar på er eller funderar på en när dom sedan kommer; det är en toppenklocka men den bästa finish jag har varit med om på en Steinhart! Verket var silkeslent och det hördes inget vid uppdrag eller gång. Det var bara mina egna hjärnspöken som ställde till det för mig. :(

C4910B25-5B95-464C-8597-D6B7ADD02D97.jpeg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jag! Beställde en länk från Geckota för två veckor sedan, hoppas innerligt att den kommer idag :p Skoj när man trackar paketet med DHL så står det att det ankom till Sverige den 3/11 och lämnades över till postnord, när man trackar paketet med postnord står det ”försändelsen har ankommit mottagarlandet” igår :banghead:
Samma här. Är oerhört segt. i PN appen står det inget medan på andra trackningsidor står iaf att den nu landat på SESTOA.
Hoppas det kommer snart. Måste säga att alla paket jag beställt från Watchgecko senaste tiden har tagit väldigt lång tid :(
Skärmbild 2020-11-13 104522.png


Denna dyker nog upp innan november är slut, har jag tur redan nästa vecka :)

Trevlig helg!
Wow! Grymt skoj. Ser framemot att se hur coffin-länken är :)
Hämtade nyss den här. Så svag för den blå visaren, tycker det gör extremt mycket för helheten.
image.jpg
Det är verkligen en grym klocka. Extremt mycket pang för pengarna. Har aldrig blivit en för min del då den varit liiite för stor. Nu kommer snart? 38mm så då J*klar ska man testa :D
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Trevlig fredag allihop! Jag sitter och väntar på en Steinhart Vintage GMT LE i 39mm. Samma som @M26 och @JohnMonchard har fått levererat redan. Dåligt med bilder på era hörni! Sukta mig med en bild snälla! Jag får nog vänta till nästa vecka innan min skickas. Hoppas den ska gå iväg då.
Hoppas du får den snart. Vart det inte någon i tråden som fick pengarna återbetalade? Kan det vara så att de råkade sälja fler än de hade a tillgå? :(
 

M26

Rolex
2-Faktor
Fy faan så bra!! Hoppas den kommer i produktion snart!
Ja den är jäkligt bra faktiskt! @JohnMonchard var vänlig nog att släppa sin till min bror som i vanliga fall håller sig undan Homager, han hade dock svårt att hålla sig efter att ha sett min 😁 Tror faktiskt att det fortfarande kan finnas några ex kvar hos D'Horlogerie i Aachen, nedan är länken till hemsidan som egentligen bara är butiksinfo men ta kontakt via mejl så kommer instruktioner om det fortfarande finns ☺️


Jag har faktiskt sålt min, till @M26 bror... :sorry:

Jag klickade inte med klockan då jag ansåg att den skulle haft ett annat glas, iallafall en större dome så att tavlan upplevdes mindre, ungefär som Doxa Sub 300 eller Oris Diver’s 65. Den kändes för stor för mig trots att den är 39mm och jag fick med en klump i hjärtat släppa den till någon som kommer uppskatta den. Saknar den redan men med nykterhetens kranka blekhet inser jag att det var rätt beslut...

Det är olikt mig då jag knappast är en flippare, utan mer en hoarder, men en så fin klocka ska användas och älskas, inte sitta orörd.

Till er som väntar på er eller funderar på en när dom sedan kommer; det är en toppenklocka men den bästa finish jag har varit med om på en Steinhart! Verket var silkeslent och det hördes inget vid uppdrag eller gång. Det var bara mina egna hjärnspöken som ställde till det för mig. :(

C4910B25-5B95-464C-8597-D6B7ADD02D97.jpeg
Tack vännen, det är mycket uppskattat! Landade hos ombudet idag.
 

M26

Rolex
2-Faktor
Väntar på min San Martin som ska komma med DHL idag. Riktigt nyfiken på PT5000 urverket. :)
Du lär inte bli besviken, mina PT5000 har presterat riktigt bra hittills och jag väljer faktisk alltid det verket före Schweizisk motsvarighet när valet finns.
Hoppas du får den snart. Vart det inte någon i tråden som fick pengarna återbetalade? Kan det vara så att de råkade sälja fler än de hade a tillgå? :(
Nej då alla får sina ex. Guido hade bara inte fått alla klockor levererade till sig från Schweiz och därav har inte alla levererats ännu. Tror t.o.m. att det finns några ex kvar om du är intresserad. Kontakt i så fall Guido på mejlen som finns i nedan länk


Vad blir det för San Martin?

Såg att de släppt en Vintage GMT. (vet inte om den varit uppe i tråden tidigare). Ser riktigt nice ut :)
San_Martin_Diver_Watch_Sapphire_Glass_Cola_bezel_GMT_watch_200m_water_resistant_BGW9_luminous_SN005G_1605095665763_0.jpg

San_Martin_Diver_Watch_Sapphire_Glass_Cola_bezel_GMT_watch_200m_water_resistant_BGW9_luminous_SN005G_1605095685606_0.jpg
Det är en gammal modell som dom haft tidigare men varit ur produktion det senaste året, jag hade faktiskt polar tavlan på föregående version som var snäppet bättre i min mening med female end-links. Länken led dock av justeringsmöjligheter och lite tackig text på tavlan vilket gjorde att jag sålde den till slut, förhoppningsvis är det löst nu.

1605262582979.png
1605262608717.png
1605262626850.png
1605262656781.png


Sjukt fin den där. Och jäkligt coolt bord!
Tack snälla :happyhappy:
 
Senast ändrad:

Crispie

Rolex
Jag har faktiskt sålt min, till @M26 bror... :sorry:

Jag klickade inte med klockan då jag ansåg att den skulle haft ett annat glas, iallafall en större dome så att tavlan upplevdes mindre, ungefär som Doxa Sub 300 eller Oris Diver’s 65. Den kändes för stor för mig trots att den är 39mm och jag fick med en klump i hjärtat släppa den till någon som kommer uppskatta den. Saknar den redan men med nykterhetens kranka blekhet inser jag att det var rätt beslut...

Det är olikt mig då jag knappast är en flippare, utan mer en hoarder, men en så fin klocka ska användas och älskas, inte sitta orörd.

Till er som väntar på er eller funderar på en när dom sedan kommer; det är en toppenklocka men den bästa finish jag har varit med om på en Steinhart! Verket var silkeslent och det hördes inget vid uppdrag eller gång. Det var bara mina egna hjärnspöken som ställde till det för mig. :(

C4910B25-5B95-464C-8597-D6B7ADD02D97.jpeg
Aj då! Hoppas inte jag upplever samma sak. Men jag hade ju 42an tidigare och den kändes som ett dasslock med en enoooorm tavla. Så i jämförelse med den kommer jag nog tycka att den känns bra. På bilderna ser balans och proportioner i tavla ivf väldigt bra ut.
Väntar på min San Martin som ska komma med DHL idag. Riktigt nyfiken på PT5000 urverket. :)
PT5000 i min San Martin DJ presterar hur bra som helst +1-2 spd. Rotorn rasslar lite mer i jämförelse mot de flesta 2824 jag har haft imho.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Deras nautilus homage, SN076 om jag minns rätt.
Vill egentligen ha Laventure marine, den första dom gjorde. Men den verkar omöjlig att få tag på.
Denna känns som en bra kompromiss.
Wrist shot kommer under dagen. :)
Nice.. Har själv spanat på laventure men hittar ingenstans.
Tycker SN0055 påminde väldigt mycket om deras dykare.

 

Spenniz

Omega
Du lär inte bli besviken, mina PT5000 har presterat riktigt bra hittills och jag väljer faktisk alltid det verket före Schweizisk motsvarighet när valet finns.

Nej då alla får sina ex. Guido hade bara inte fått alla klockor levererade till sig från Schweiz och därav har inte alla levererats ännu. Tror t.o.m. att det finns några ex kvar om du är intresserad. Kontakt i så fall Guido på mejlen som finns i nedan länk



Det är en gammal modell som dom haft tidigare men varit ur produktion det senaste året, jag hade faktiskt polar tavlan på föregående version som var snäppet bättre i min mening med female end-links. Länken led dock av justeringsmöjligheter och lite tackig text på tavlan vilket gjorde att jag sålde den till slut, förhoppningsvis är det löst nu.

1605262582979.png
1605262608717.png
1605262626850.png
1605262656781.png



Tack snälla :happyhappy:
Kul att höra! En sak som jag inte riktigt fått klarhet i gällande PT5000 är om det finns i olika grader så som ETA-verken med eloboré, top osv. Vet du hur det ligger till?
 

Meridius

Panerai
2-Faktor
Dåligt med det dessvärre, använder dom eftermarknadsgrejerna jag har. Har en egenborstad solid originalvridring som är ganska smutt?
Gillar också den boetten som tusan 😊
sfhYCsh.jpg

Så här ser min 670 ut för relevans
J4rWE6p.jpg
Verkligen inte varit såld på ryssarna som florerar i tråden men det där var en j*vligt snygg klocka. Döläcker kombo. Är det originalutförande eller är den moddad?
 
Topp