Fy faan så bra!! Hoppas den kommer i produktion snart!Har tyvärr haft fullt upp så ställde länken först igår
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fy faan så bra!! Hoppas den kommer i produktion snart!Har tyvärr haft fullt upp så ställde länken först igår
![]()
Jag! Beställde en länk från Geckota för två veckor sedan, hoppas innerligt att den kommer idagTrevlig fredag
Någon som har några roliga paket på G?
![]()
Trevlig fredag
![]()
Tackaaaarrrrr!!! Längtar nu ännu mer. Hoppas helgen är över snart och att det blir nästa vecka snabbt.... Äähh... Eller vänta... Nej förresten. Den som väntar på något gott!Har tyvärr haft fullt upp så ställde länken först igår
![]()
Jag har faktiskt sålt min, till @M26 bror...Trevlig fredag allihop! Jag sitter och väntar på en Steinhart Vintage GMT LE i 39mm. Samma som @M26 och @JohnMonchard har fått levererat redan. Dåligt med bilder på era hörni! Sukta mig med en bild snälla! Jag får nog vänta till nästa vecka innan min skickas. Hoppas den ska gå iväg då.
Väntar på min San Martin som ska komma med DHL idag. Riktigt nyfiken på PT5000 urverket.Trevlig fredag
![]()
Samma här. Är oerhört segt. i PN appen står det inget medan på andra trackningsidor står iaf att den nu landat på SESTOA.Jag! Beställde en länk från Geckota för två veckor sedan, hoppas innerligt att den kommer idagSkoj när man trackar paketet med DHL så står det att det ankom till Sverige den 3/11 och lämnades över till postnord, när man trackar paketet med postnord står det ”försändelsen har ankommit mottagarlandet” igår
![]()
Wow! Grymt skoj. Ser framemot att se hur coffin-länken är![]()
Denna dyker nog upp innan november är slut, har jag tur redan nästa vecka
Trevlig helg!
Det är verkligen en grym klocka. Extremt mycket pang för pengarna. Har aldrig blivit en för min del då den varit liiite för stor. Nu kommer snart? 38mm så då J*klar ska man testaHämtade nyss den här. Så svag för den blå visaren, tycker det gör extremt mycket för helheten.
![]()
Hoppas du får den snart. Vart det inte någon i tråden som fick pengarna återbetalade? Kan det vara så att de råkade sälja fler än de hade a tillgå?Trevlig fredag allihop! Jag sitter och väntar på en Steinhart Vintage GMT LE i 39mm. Samma som @M26 och @JohnMonchard har fått levererat redan. Dåligt med bilder på era hörni! Sukta mig med en bild snälla! Jag får nog vänta till nästa vecka innan min skickas. Hoppas den ska gå iväg då.
Vad blir det för San Martin?Väntar på min San Martin som ska komma med DHL idag. Riktigt nyfiken på PT5000 urverket.![]()
Ja den är jäkligt bra faktiskt! @JohnMonchard var vänlig nog att släppa sin till min bror som i vanliga fall håller sig undan Homager, han hade dock svårt att hålla sig efter att ha sett minFy faan så bra!! Hoppas den kommer i produktion snart!
Tack vännen, det är mycket uppskattat! Landade hos ombudet idag.Jag har faktiskt sålt min, till @M26 bror...
Jag klickade inte med klockan då jag ansåg att den skulle haft ett annat glas, iallafall en större dome så att tavlan upplevdes mindre, ungefär som Doxa Sub 300 eller Oris Diver’s 65. Den kändes för stor för mig trots att den är 39mm och jag fick med en klump i hjärtat släppa den till någon som kommer uppskatta den. Saknar den redan men med nykterhetens kranka blekhet inser jag att det var rätt beslut...
Det är olikt mig då jag knappast är en flippare, utan mer en hoarder, men en så fin klocka ska användas och älskas, inte sitta orörd.
Till er som väntar på er eller funderar på en när dom sedan kommer; det är en toppenklocka men den bästa finish jag har varit med om på en Steinhart! Verket var silkeslent och det hördes inget vid uppdrag eller gång. Det var bara mina egna hjärnspöken som ställde till det för mig.
![]()
Sjukt fin den där. Och jäkligt coolt bord!Har tyvärr haft fullt upp så ställde länken först igår
![]()
Du lär inte bli besviken, mina PT5000 har presterat riktigt bra hittills och jag väljer faktisk alltid det verket före Schweizisk motsvarighet när valet finns.Väntar på min San Martin som ska komma med DHL idag. Riktigt nyfiken på PT5000 urverket.![]()
Nej då alla får sina ex. Guido hade bara inte fått alla klockor levererade till sig från Schweiz och därav har inte alla levererats ännu. Tror t.o.m. att det finns några ex kvar om du är intresserad. Kontakt i så fall Guido på mejlen som finns i nedan länkHoppas du får den snart. Vart det inte någon i tråden som fick pengarna återbetalade? Kan det vara så att de råkade sälja fler än de hade a tillgå?![]()
Det är en gammal modell som dom haft tidigare men varit ur produktion det senaste året, jag hade faktiskt polar tavlan på föregående version som var snäppet bättre i min mening med female end-links. Länken led dock av justeringsmöjligheter och lite tackig text på tavlan vilket gjorde att jag sålde den till slut, förhoppningsvis är det löst nu.Vad blir det för San Martin?
Såg att de släppt en Vintage GMT. (vet inte om den varit uppe i tråden tidigare). Ser riktigt nice ut
![]()
![]()
Tack snällaSjukt fin den där. Och jäkligt coolt bord!
Aj då! Hoppas inte jag upplever samma sak. Men jag hade ju 42an tidigare och den kändes som ett dasslock med en enoooorm tavla. Så i jämförelse med den kommer jag nog tycka att den känns bra. På bilderna ser balans och proportioner i tavla ivf väldigt bra ut.Jag har faktiskt sålt min, till @M26 bror...
Jag klickade inte med klockan då jag ansåg att den skulle haft ett annat glas, iallafall en större dome så att tavlan upplevdes mindre, ungefär som Doxa Sub 300 eller Oris Diver’s 65. Den kändes för stor för mig trots att den är 39mm och jag fick med en klump i hjärtat släppa den till någon som kommer uppskatta den. Saknar den redan men med nykterhetens kranka blekhet inser jag att det var rätt beslut...
Det är olikt mig då jag knappast är en flippare, utan mer en hoarder, men en så fin klocka ska användas och älskas, inte sitta orörd.
Till er som väntar på er eller funderar på en när dom sedan kommer; det är en toppenklocka men den bästa finish jag har varit med om på en Steinhart! Verket var silkeslent och det hördes inget vid uppdrag eller gång. Det var bara mina egna hjärnspöken som ställde till det för mig.
![]()
PT5000 i min San Martin DJ presterar hur bra som helst +1-2 spd. Rotorn rasslar lite mer i jämförelse mot de flesta 2824 jag har haft imho.Väntar på min San Martin som ska komma med DHL idag. Riktigt nyfiken på PT5000 urverket.![]()
Deras nautilus homage, SN076 om jag minns rätt.Vad blir det för San Martin?
Såg att de släppt en Vintage GMT. (vet inte om den varit uppe i tråden tidigare). Ser riktigt nice ut
![]()
![]()
Nice.. Har själv spanat på laventure men hittar ingenstans.Deras nautilus homage, SN076 om jag minns rätt.
Vill egentligen ha Laventure marine, den första dom gjorde. Men den verkar omöjlig att få tag på.
Denna känns som en bra kompromiss.
Wrist shot kommer under dagen.![]()
Kul att höra! En sak som jag inte riktigt fått klarhet i gällande PT5000 är om det finns i olika grader så som ETA-verken med eloboré, top osv. Vet du hur det ligger till?Du lär inte bli besviken, mina PT5000 har presterat riktigt bra hittills och jag väljer faktisk alltid det verket före Schweizisk motsvarighet när valet finns.
Nej då alla får sina ex. Guido hade bara inte fått alla klockor levererade till sig från Schweiz och därav har inte alla levererats ännu. Tror t.o.m. att det finns några ex kvar om du är intresserad. Kontakt i så fall Guido på mejlen som finns i nedan länk
Det är en gammal modell som dom haft tidigare men varit ur produktion det senaste året, jag hade faktiskt polar tavlan på föregående version som var snäppet bättre i min mening med female end-links. Länken led dock av justeringsmöjligheter och lite tackig text på tavlan vilket gjorde att jag sålde den till slut, förhoppningsvis är det löst nu.
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack snälla![]()
Verkligen inte varit såld på ryssarna som florerar i tråden men det där var en j*vligt snygg klocka. Döläcker kombo. Är det originalutförande eller är den moddad?Dåligt med det dessvärre, använder dom eftermarknadsgrejerna jag har. Har en egenborstad solid originalvridring som är ganska smutt?
Gillar också den boetten som tusan
![]()
Så här ser min 670 ut för relevans
![]()
Är inte helt 100 men tror att PT5000 bara finns i två versioner, standard och chronometerKul att höra! En sak som jag inte riktigt fått klarhet i gällande PT5000 är om det finns i olika grader så som ETA-verken med eloboré, top osv. Vet du hur det ligger till?
Trevlig fredag
![]()
Sweet lord den Nodusen är go. Nezumin är oxå jäkligt bra.Yepp. Nodus postade en Sector Diver igår. Hoppas på snabb leverans med FedEx men misstänker att det kommer ta lång tid
![]()
Har jobbat lite för många skift på sistone. Fick bli en välbehövlig spa weekend med tanten och dessa tre
![]()
Trevlig helg på er!![]()
Den är ganska tungt modifierad men försöker ändå behålla "ryssheten" (lättare sagt än gjort).Verkligen inte varit såld på ryssarna som florerar i tråden men det där var en j*vligt snygg klocka. Döläcker kombo. Är det originalutförande eller är den moddad?
Desto mer imponerande! Synd för mig att den inte finns att köpa baraDen är ganska tungt modifierad men försöker ändå behålla "ryssheten" (lättare sagt än gjort).
Blir verkligen jätteglad när andra verkar tycka det ser ok, tack snällaste![]()
Blir det robot eller manuell gräsklippare?Dag 4.
Jag och ena hunden övervakar arbetet när sambon målar. Imorgon går flyttlasset och huslivet startar på riktigt
![]()