• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kreacon

Audemars
För övrigt ligger jag på soffan efter en hård dags ledighet och försöker lära mig att räkna till tio på en hand, kinastil. Smart tycker jag.
 

Bilagor

  • 1605470484063.jpeg
    1605470484063.jpeg
    15.7 KB · Visningar: 4

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Sweet. Berätta lite om setup för fotot!

Bankstöt? Check.
Snabb bil? Check.
Kronograf för att ta tid på polisutryckningen? Check.

Bara en killgissning men det känns som ett potentiellt scenario 😂
Haha!
Helt rätt! Dock hoj istället för bil. Tyvärr ingen snabb hoj iochförsig, utan min gamla ombyggda Kawa 650 café-racer... men jag gillar din fantasi! :)

Bilden togs med stativ och en fjärrutlösare. Inga blixtar eller så, naturligt ljus, dock skuggat, och som extra ljuskälla en LED-panel som man kan ställa lite hur man vill. Tog bilden med digital viewdinder, alltså att kamerans skärm fick agera sökare, så flippade jag den framåt så jag såg vad jag höll på med! Fast fokuspunkt på klockan.

Rel. simpel efterarbetning i Snapseed och PS express. :)
 

Kreacon

Audemars
Haha!
Helt rätt! Dock hoj istället för bil. Tyvärr ingen snabb hoj iochförsig, utan min gamla ombyggda Kawa 650 café-racer... men jag gillar din fantasi! :)

Bilden togs med stativ och en fjärrutlösare. Inga blixtar eller så, naturligt ljus, dock skuggat, och som extra ljuskälla en LED-panel som man kan ställa lite hur man vill. Tog bilden med digital viewdinder, alltså att kamerans skärm fick agera sökare, så flippade jag den framåt så jag såg vad jag höll på med! Fast fokuspunkt på klockan.

Rel. simpel efterarbetning i Snapseed och PS express. :)
Mycket snyggt. 🙌 Gillar low key! Lät inte så komplicerat, blir sugen på att plocka fram kameran igen.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Sugen på en Yema Pearldiver. Tankar?!
Svarar igen, kanske väl värt att vänta tills du ser riktiga exemplar så man ser att det inte tagits genvägar eller att C19 ställt till det med kvalitetskollar mm. Om du inte vill ha en av de numrerade så klart. Verkar som att vi får vänta till kl 16 på onsdag för launch med bilder mm och antal numrerade mm. Men den ska tydligen bli en katalogmodell några år.
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Hemma sjuk idag. Och alla ungarna också hemma sjuka så det blir ingen vila tyvärr. Fixar lite med mina Scuba Dudes. Franken Scuba har fått en bezelring med lumeplupp.
7B03F2D9-B389-4985-929A-8D7BAACFEC9F.jpeg


Min blåa gillar jag inte riktigt. Tycker 420 caset är för högt och för litet. Ska man modda denna med nytt case? Funderar på 670 eller 020 skulle passa bra med en blå Scuba dude?

/ P
 

v0n

Patek
2-Faktor
Hemma sjuk idag. Och alla ungarna också hemma sjuka så det blir ingen vila tyvärr. Fixar lite med mina Scuba Dudes. Franken Scuba har fått en bezelring med lumeplupp.
7B03F2D9-B389-4985-929A-8D7BAACFEC9F.jpeg


Min blåa gillar jag inte riktigt. Tycker 420 caset är för högt och för litet. Ska man modda denna med nytt case? Funderar på 670 eller 020 skulle passa bra med en blå Scuba dude?

/ P
Ja, det tycker jag du ska testa, lösa boetter kostar ju typ ingenting och är bara att flytta över inälvorna tämligen enkelt. Slår ett slag för 670✌🏼
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Någon som vet vilken kvalitet Louis Erard håller?
Älskar utseendet på H.Moser Cie Endevour men ett pris på 20000CHF gör att det inte lutar åt ett köp :D
Hittade då att Louis Erard har en Homage på denna till ett mycket rimligarr pris. Frågan är dock vilken kvalitet de håller? Även Montage har en med liknande utseende men ett ännu bättre pris. Den enda reservationen jag jar är strl, 40/41mm (som dressare). Dock verkar det dit vi är på väg så lär inte hitta ngt likande i strl 36-38.
HMoser_1200-0201_p.png
69287AA65.BAAC82.png
Screenshot_20201116-103335_Chrome.jpg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Den som är ute efter en Thresher GMT får gärna PM:a mig! Prutmån finns i och med att jag är en idiot och vill köpa min nästa klocka så snart som möjligt :D
4500kr nu. Kostar 899USD + importmoms om du beställer en ny, och denna är i princip ny ;)
 
Senast ändrad:
Topp