• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Hur upplever du storleken? Jag gillar tiger eye dial men den finns ju inte med loggan.
Nu tar jag mig friheten att svara, eftersom jag också äger en SMDJ. Storleken på 39mm är perfekt skulle jag säga. Iaf på min ca 17,5cm handled.

DwVvMLq.jpg


EWVHWSO.jpg


SwLz5J8.jpg
 

Crispie

Rolex
Nu tar jag mig friheten att svara, eftersom jag också äger en SMDJ. Storleken på 39mm är perfekt skulle jag säga. Iaf på min ca 17,5cm handled.

DwVvMLq.jpg


EWVHWSO.jpg


SwLz5J8.jpg
Roséguldsindex, -visare och -logga. Har noterat att det är det på din sedan tidigare. Hur kommer det sig? Är det en specialare eller var hittar man den? Det är ju en fenomenal kombination till marmortavlan.
 

Meridius

Panerai
2-Faktor
Apropå allt prat om SM. @M26 Var det du som köpt SM's GMT sub, eller har jag snurrat till det? Om någon annan känner sig träffad får den gärna hojta! :)
 
  • Like
Reactions: M26

Defreud

Panerai
2-Faktor
Klickar inte riktigt med Direnzo, lägger upp en säljesannons ikväll. Om inte någon i tråden är sugen på att slå till. Lägre pris utlovas, (skickar även med en fin IPA vid smidig affär)
Länk och Nato medföljer (plus extra spring bars)
Edit: Skickar även med ett grönt Marine Nationale-band
20201113_180416.jpg
20201112_174620.jpg
20201112_173944.jpg
20201112_173702.jpg
 
Senast ändrad:

v0n

Patek
2-Faktor
Tips på fler divermodeller med kraftiga råsågade kronor typ Helson , Armida ,,har 18,8 cm handled och en 42 mm ser litet ut... om nån vill sälja är det ett +
Om du är ute efter lite biffigare grejer så tänker jag spontant på...Helberg/H2O, Ocean Crawler, Crepas m.m.
Maranez är inget dumt budgetalternativ heller, samma gäng som ligger bakom både Helson och Armida✌🏼
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Tur det är bronsdag så man kan köra med nya underverket en dag till.😀

Gillar den slimma boetten. Gör att den trotts sina 42 mm sitter skönt på armen.
Känns som en gammal skindiver.
Saknas bara lite patina, men den får komma lungt och sansad denna gången.
Inga havsbad första veckorna.

20201118_105522.jpg
20201118_105452.jpg
 

Pe87

Omega
Visst! Kolla även in typ nodus, Helson, Armida, Wmt, Vostok, Maranez mm. Många märken som florerar i den prisklassen här i tråden erbjuder bättre finish och detaljer än tex seiko. Även om seiko är supernajs så kan du få ett seikoverk i en av ovan nämnda klockor men kanske ett safirglas istället för mineralglas osv. Skrolla igenom tråden, se om du hittar nåt du gillar, jämför specs och prislapp med tex seikos.
Enligt min extreeeeemt ödmjuka åsikt då såklart.

Jo, finns många fler alternativ har jag märkt.

Eftersom jag är osäker så bör jag vänta. Jag kan spara pengar till en t.ex logines eller Hamilton. Dom har sjukt snygga klockor.

Tack för alla råd här till en nybörjare. Vill dock inte bli för klockgalen. Började med modeklockor, sen höjs det till tissot. Nu börjar man dregla sig uppåt. Undra om man får ett stopp där om man köper logines för 7-8000😅
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Jo, finns många fler alternativ har jag märkt.

Eftersom jag är osäker så bör jag vänta. Jag kan spara pengar till en t.ex logines eller Hamilton. Dom har sjukt snygga klockor.

Tack för alla råd här till en nybörjare. Vill dock inte bli för klockgalen. Började med modeklockor, sen höjs det till tissot. Nu börjar man dregla sig uppåt. Undra om man får ett stopp där om man köper logines för 7-8000😅
Lycka till med det ;)
 

Pe87

Omega
Visst! Kolla även in typ nodus, Helson, Armida, Wmt, Vostok, Maranez mm. Många märken som florerar i den prisklassen här i tråden erbjuder bättre finish och detaljer än tex seiko. Även om seiko är supernajs så kan du få ett seikoverk i en av ovan nämnda klockor men kanske ett safirglas istället för mineralglas osv. Skrolla igenom tråden, se om du hittar nåt du gillar, jämför specs och prislapp med tex seikos.
Enligt min extreeeeemt ödmjuka åsikt då såklart.

Är e t chrono24 som gäller för klockorna?
 
Topp