• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Bjuder på en Squale 1521 PVD 😉
IMG_20201118_123014.jpg
 
Snyggt jobbat! Såg mycket bra ut.
Jag får klämma en till nattamacka här i hopp om att öka volymen på handlederna. Sugen på tonfisk.
Det är inga problem att bära upp en 300m om man har lite smalare handleder. Det är egentligen bara shrouden som bygger på måtten och jag skulle säga att den upplevs som typ 42mm och den har dessutom relativt kort L2L då bandhornen är integrerade på undersidan. 😊
 
IMG_20201118_131118_956.jpg


Hämtade upp Nodus Sector Dive - Tidal.

Mer elegant än jag upplevde på bilderna på Nodus hemsida.

Väldigt fin brush. Troligtvis polerad med finkornig polerpasta eller liknande efter borstning.

Och dom helt polerade ytorna glänser verkligen otroligt och poleringen på bezel greppet sticker ut!

Tavlan reflekterar mindre ljus än jag trodde och upplevs något mörk men det är också molnigt och dåligt med ljus här i Västernorrland idag.

Kanske nån mm för liten och lite för lätt totalvikt för min handled men jag vänjer mig nog.

Över lag oväntat hög kvalitetskänsla och bärs fantastiskt. Troligtvis en keeper och något jag kommer ha som arbetsklocka.

Annars misstänker jag att den blir lätt att flippa på KS.

@Kreacon har redan paxat förtur så ni behöver inte skicka pm! 😅👍🏼
 
IMG_20201118_131118_956.jpg


Hämtade upp Nodus Sector Dive - Tidal.

Mer elegant än jag upplevde på bilderna på Nodus hemsida.

Väldigt fin brush. Troligtvis polerad med finkornig polerpasta eller liknande efter borstning.

Och dom helt polerade ytorna glänser verkligen otroligt och poleringen på bezel greppet sticker ut!

Tavlan reflekterar mindre ljus än jag trodde och upplevs något mörk men det är också molnigt och dåligt med ljus här i Västernorrland idag.

Kanske nån mm för liten och lite för lätt totalvikt för min handled men jag vänjer mig nog.

Över lag oväntat hög kvalitetskänsla och bärs fantastiskt. Troligtvis en keeper och något jag kommer ha som arbetsklocka.

Annars misstänker jag att den blir lätt att flippa på KS.

@Kreacon har redan paxat förtur så ni behöver inte skicka pm! 😅👍🏼
Ser hur bra ut som helst, stort grattis till den! Hur upplevs den kontra Freedivern om man får fråga?
Äh, jag tar gärna en kölapp också om det skulle bli aktuellt 🙄
 
Ser hur bra ut som helst, stort grattis till den! Hur upplevs den kontra Freedivern om man får fråga?
Äh, jag tar gärna en kölapp också om det skulle bli aktuellt 🙄

Freedivern känns ju som en riktig toolwatch, större och tyngre än Sector Dive.

I övrigt påminner dom om varandra på många sätt.

Känns lite som att Sector Dive är avkomman och föräldrarna är Traska Freediver och Traska Summiteer! 😅
 
Senast ändrad:
Freedivern känns ju som en riktig toolwatch, större och tyngre än Sector Dive.

I övrigt påminner dom om varandra på många sätt.

Känns lite som att Sector Dive är avkomman och föräldrarna är Traska Freediver och Traska Summiteer! 😅👍🏼
Ja, det känns lite som jänkarna kör samma race, eller iaf kikar på vad den andra gör mest hela tiden.
Tack för den matnyttiga reflektionen👌🏼
 
Tillbaka
Topp