• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

T.R

Omega
C5A16385-C950-4280-99DB-2C5A0D437E5A.jpeg
Vad är det för modell?
 

M26

Rolex
2-Faktor
Apropå allt prat om SM. @M26 Var det du som köpt SM's GMT sub, eller har jag snurrat till det? Om någon annan känner sig träffad får den gärna hojta! :)
Stämmer bra det men Coke sålde jag då jag direkt efter att fått hem dem fick besked att det kommit till min tur på Ginaults väntelista och hade endast 24h på mig att trycka in pengarna där. Pepsin fick jag skicka tillbaka då verket var dåligt reglerat och plussade ca 25spd samt så var toleransen dålig på end-länkarna mot boetten. Båda var dock riktigt bra i övrigt och Coke'n led inte av några som helst QC brister.

MVIMG_20201107_145233.jpg
MVIMG_20201107_145333.jpg
MVIMG_20201107_145247.jpg
MVIMG_20201107_150737.jpg
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Byxor från Uniqlo. Bästa skiten ever. Mina go to just nu när man inte kan åka till jobbet.

Är det en ny grej på onsdag nu?? 😝
Haha ja alltid manchester och bronsklocks på onsdagar.

Fråga, om jag ska köpa klocka runt 1600 euro från Frankrike, japp ännu en Superman, hur kan man bäst försäkra pengarna tillbaka med Paypal om jag blir lurad?

Bäst att betala med kreditkort om det går eller andra tjänster som Paypal har, någon som har erfarenheter?
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Haha ja alltid manchester och bronsklocks på onsdagar.

Fråga, om jag ska köpa klocka runt 1600 euro från Frankrike, japp ännu en Superman, hur kan man bäst försäkra pengarna tillbaka med Paypal om jag blir lurad?

Bäst att betala med kreditkort om det går eller andra tjänster som Paypal har, någon som har erfarenheter?
Services & goods via PayPal!
 

Meridius

Panerai
2-Faktor
Stämmer bra det men Coke sålde jag då jag direkt efter att fått hem dem fick besked att det kommit till min tur på Ginaults väntelista och hade endast 24h på mig att trycka in pengarna där. Pepsin fick jag skicka tillbaka då verket var dåligt reglerat och plussade ca 25spd samt så var toleransen dålig på end-länkarna mot boetten. Båda var dock riktigt bra i övrigt och Coke'n led inte av några som helst QC brister.
Ah, jag förstår. Överväger att klicka hem en, men lutar inte åt något håll just nu. Tack som fasen för infon! :heart:
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Tack! Jag kollade runt på PP och eventuellt har detta bytt namn. Ska be säljaren skicka faktura med spec på varan. Tänkte slå till på sån här:

DCAA67F0-47F0-4895-A39A-A8F910F57862.jpeg

Yemas första CoLab och limiterad till 100 ex i den här färgen. Nya KS-bronsaren kommer därför säljas i vår/sommar om någon är/blir intresserad.
Kika här: https://www.paypal.com/us/smarthelp/article/what's-the-difference-between-friends-and-family-or-goods-and-services-payments-faq638

Rackarns vilken trevlig klocka!:oops:
 

Meridius

Panerai
2-Faktor
Nu har ju även Batman kommit

Och dessutom så har Cronos som äger fabriken som tillverkar San Martin släppt sin GMT på Jubelee, de har även en Grön/Svart version för omväxlingsskull 😉
Det är just batman som jag är sugen på faktiskt. Jaså, jag visste inte att det var så det låg till. Men de är varsitt bolag ändå, eller samma bolag och olika märken?
 
  • Like
Reactions: M26

HSK

Patek
2-Faktor
Services & goods via PayPal!
Alltid goods and services (tror att de tar ca 4% i avgift) och se även till att betala det med kort (gärna kreditkort om möjligt) så att du dessutom kan vända dig till kortutgivaren/banken om problem uppstår. Om du betalar med överföring/paypalsaldo är du helt i händerna på Paypal som förvisso oftast tar köparens parti men ändå. ☺️
@Baramats
 

M26

Rolex
2-Faktor
Finns dessa i XL 😀
Nej tyvärr, samtliga är 40mm eller 40,5mm men det är ansenlig vikt ändå. Tror de väger in runt 170gr i alla fall 😉
Det är just batman som jag är sugen på faktiskt. Jaså, jag visste inte att det var så det låg till. Men de är varsitt bolag ändå, eller samma bolag och olika märken?
Svårt att veta exakt med kinesiska fabriksmärken men det är så dom presenterar det typ. Såg eller läste en recension där dom tog upp just detta och har för mig att Jody från One more watch tyckte att Cronos hade bättre fit and finish än San Martin.
Eller The Riddler 😜
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Alltid goods and services (tror att de tar ca 4% i avgift) och se även till att betala det med kort (gärna kreditkort om möjligt) så att du dessutom kan vända dig till kortutgivaren/banken om problem uppstår. Om du betalar med överföring/paypalsaldo är du helt i händerna på Paypal som förvisso oftast tar köparens parti men ändå. ☺️
@Baramats

Tack, känns skönt att få detta bekräftat då säljaren vill köra "mellan vänner" och sedan lösa frakten utan att jag får tracking, stor chans att man går med på det :stop:

Han får eventuellt en chans till men just nu känns det bättre att behålla pengarna än att ta en risk. Han driver en egen klockgrupp på fb med 3500 medlemmar i Frankrike så det är nog OK. Idessa tider får jag sälja innan fler köp, det går ju lite trögt som ni alla vet.
Känns nästan mer risky med PayPal själva då de agerar laglöst relativt Sverige, de gör sina egna bedömningar i "Claims" som verkar omöjliga att överklaga.
 
Topp