• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

HSK

Patek
2-Faktor
Tack, känns skönt att få detta bekräftat då säljaren vill köra "mellan vänner" och sedan lösa frakten utan att jag får tracking, stor chans att man går med på det :stop:

Han får eventuellt en chans till men just nu känns det bättre att behålla pengarna än att ta en risk. Han driver en egen klockgrupp på fb med 3500 medlemmar i Frankrike så det är nog OK. Idessa tider får jag sälja innan fler köp, det går ju lite trögt som ni alla vet.
Känns nästan mer risky med PayPal själva då de agerar laglöst relativt Sverige, de gör sina egna bedömningar i "Claims" som verkar omöjliga att överklaga.
Det är ganska vanligt att säljare föreslår family and friends för att spara in på deras avgift men en seriös säljare har inga problem att erbjuda goods and services och det vanligaste är att man erbjuder båda som alternativ och att köparen pröjsar avgiften om man väljer det sistnämnda. Det behöver alltså inte nödvändigtvis innebära att något är galet men family and friends används alltid av bedragarna eftersom det inte går att rikta några anspråk mot paypal då det mer eller mindre handlar om att man har skänkt bort pengarna snarare än betalat för en vara och om säljaren är motvillig till att erbjuda goods and services och samtidigt vill skicka utan spårbarhet så låter det väldigt skumt.
 

Crispie

Rolex
🇨🇳
Ramlade en kines i postlådan idag.
F17CA909-D23E-4712-8227-B975F512B2DE.jpeg
Chronometer? 🧐
 

Det är väl fritt fram att använda uttrycket har jag för mig? Däremot har bla. COSC vissa krav för att man ska få använda det men jag tror inte att det är reglerat i Kina på samma sätt. Men visst ser det lite roligt ut på en klocka för några hundringar! 😂
”Om man får skriva det så måste man”
Visst är det löjligt, men rackarns trevlig dinka till priset ett mcdonaldsbesök med kidsen.
Edit: den är self-winding också, en evighetsmaskin med andra ord.
 

Crispie

Rolex
Det är väl fritt fram att använda uttrycket har jag för mig? Däremot har bla. COSC vissa krav för att man ska få använda det men jag tror inte att det är reglerat i Kina på samma sätt. Men visst ser det lite roligt ut på en klocka för några hundringar! 😂
Jasså. Jag var säker på att det var varumärkesskyddat. Måste läsa på om detta känner jag.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Snygg! Gratulerar till ännu en SM.
Är den bättre kvalitetsmässigt än 6200 Retro Divern?
Efter att bara ha använt den en dag så håller jag nog retro divern lite högre kvalitetsmässigt. Länken känns absolut mer kvalité på retro divern, ändlänkarna sitter tight mot boetten och den är överlag mer genomarbetad. Sen att man har gjort bort sig totalt genom att inte kunna använda alla micro justeringarna är en annan femma. Länken till water ghost som dom kallar den känns mer "rå" om man säger så, ändlänkarna sitter lite löst mot boetten. Det drar ner kvalitets känslan lite men här har man inte snålat med micro justeringar iaf, 6st och alla går att använda! Boetterna är väl snarlika men tycker nog retro divern håller något högre klass. Tavlan är ju bara målad på retro divern vilket känns något sämre men samtidigt så var tavlan bara målad på rolex 6538 som den är homage till. Än så länge så gillar jag nog retro divern mer, sitter mycket bättre också... bättre storlek men det sura är micro justeringen, hade behövt kunna använda nått hål till för att klockan ska sitta perfekt men det går ju att lösa om man vill. Några tankar såhär på kvällskvisten 😊
 
Ja, den ser löjligt bra ut för pengen. Hur känns den i handen?
Ser berydligt dyrare ut än vad den är, länken är 1,5p av 5 men det förväntade jag mig. Inte sett några större QC-problem. Kanterna känns dock något vassa på undersidan av boetten och kronan ligger inte dikt an mot boetten vilket kändes lite B, borde ju vara enkelt att åtminstone göra boetten platt där kronan skall ligga an. Finish ser bra ut överlag. Sen envisas de med att ha glasbaksida till det ovackra seagullverket.
Safirglas är det iaf på framsidan.
 

AndyJ

Panerai
Tack!

Tyvärr ingen favorit, gillar båda lika mycket. Ser fram emot att länken kommer om någon månad, får se hur stål kommer te sig. Den köpte jag först för att maxa stålkänslan. Den grå köptes för jag kunde inte stå emot då Seaforth i grå/grå länge varit en favorit.

Däremot kan jag säga att mint som accentfärg på sekunden är absolut bäst, även om den orangea är bra också. Den är så sjukt bra vald till den grå tavlan.

Vi får se vad som händer med färger och ev datum i framtiden. Det har gått en del rykten men den senaste tiden har det blivit mer tydligt att det är 2 färger som gäller. Det kan vara pga att han vill att man köper nu och inte väntar :)

Edit: ok då, om jag var tvungen att sälja en av dem så behåller jag den grå.
Som att be någon välja mellan sina barn. Förlåt🙈 Jag är nog också aningen mer sugen på den grå:)
 

acue

Cartier
Lycka
Kul! Även om lume är gött emellanåt. Bjussa på fler bilder vid tillfälle!
Lyckades kräm ur lite efter den fått sola under bordlampan 🌞 Lite charmig klocka får man säga. Tror dock inte denna kommer få bli kvar, har insett att sub-sekund inte är något för mig.
 

Bilagor

  • 6469203C-A152-4424-A44F-8911DEDC01FB.jpeg
    6469203C-A152-4424-A44F-8911DEDC01FB.jpeg
    284.1 KB · Visningar: 8
  • 4E7FB427-4B81-4139-A908-4B0A9A4A9656.jpeg
    4E7FB427-4B81-4139-A908-4B0A9A4A9656.jpeg
    488.6 KB · Visningar: 7

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Köpte @Sebastard s Vratislava 70-tals chrono. En homage till Heuer Autavia och 70-tals chronos i stort (men nog mest Autavian).

Jag tog min Uncle Seiko BOR-länk jag köpt till min Speedy och kapade ändlänkarna så dom skulle passa i det raka lughålet på tonneau-caset. Blev riktigt bra! Ett plus är att man känner sig som en rockstar-handyman när man lyckas göra ngt halv-händigt med en dremel och det man tänkt funkar i praktiken. :)

C327798C-D762-4700-82EE-13C15675E6F7.jpeg
 

Sebastard

Vacheron
Köpte @Sebastard s Vratislava 70-tals chrono. En homage till Heuer Autavia och 70-tals chronos i stort (men nog mest Autavian).

Jag tog min Uncle Seiko BOR-länk jag köpt till min Speedy och kapade ändlänkarna så dom skulle passa i det raka lughålet på tonneau-caset. Blev riktigt bra! Ett plus är att man känner sig som en rockstar-handyman när man lyckas göra ngt halv-händigt med en dremel och det man tänkt funkar i praktiken. :)

C327798C-D762-4700-82EE-13C15675E6F7.jpeg
Rackarns vad bra det där blev då! Bjud gärna på fler bilder ;)
 

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena mikros! Nån som testat seiko 5 sports, den utan bezel? Vet @M26 hade två..

Tyckte klockmagasinet hade bra pris på dem, eller de kanske bruka ligga på det?

Gillar den svarta med lite guldvisare men även den gråa va snygg🤔

Hade en ett tag, tröttnade rätt fort på den tyvärr 😂
 

Bilagor

  • 99B2606F-8A40-4E95-B1B7-F1A099D2A3DE.jpeg
    99B2606F-8A40-4E95-B1B7-F1A099D2A3DE.jpeg
    341.5 KB · Visningar: 10
Topp