• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

4925AC34-EAE4-4891-9847-2A1B14B886D3.jpeg
536089D3-2687-4362-AE0F-0790A76AB304.jpeg

Julpyntat och livets guld
Stekig! Men måste man klicka för att få liv i displayen?🙂

Beställde du den nu på Black Week? Bytt band direkt? ☺️
Ska han byta ut till en större eller bara komplettera med en till disk?
byta ut tror jag 😂
Byta ut tror jag fick även tips om denna

Komplettera säger han 🥵
Hm, det är inte säkert att kan kan komplettera med ytterligare en m.2-disk. Det beror på vilket gränssnitt den gamla disken har. Det verkar också finnas 4st vanliga SATA-portar på moderkortet men de är långsammare. Ska han köra spel från nya disken? Äh, skicka ett pm ifall du har fler funderingar så slipper vi störa tråden med det här. ;)

Senast ändrad:
Hm, det är inte säkert att kan kan komplettera med ytterligare en m.2-disk. Det beror på vilket gränssnitt den gamla disken har. Det också verkar finnas 4st vanliga SATA-portar på moderkortet men de är långsammare. Ska han köra spel från nya disken? Äh, skicka ett pm ifall du har fler funderingar så slipper vi störa tråden med det här. ;)
Yes ska kolla o hörs i pm 😄

87FE513E-8FEB-44C5-B378-E90C2FD81252.jpeg

Det är härligt att drömklockan levererar bra tidshållning som grädde på moset, ligger på +0.8 spd uppmätt under 4 dagar.

Jag vet inte vad jag ska ha för band på den bara, svårt. Läder är fint men tål inte riktigt mitt liv. Behöver något canvas/nato i 19 mm. Ska nog kolla på Barton igen. Någon som har tips? 20 mm går bra förutom nato-band.

87FE513E-8FEB-44C5-B378-E90C2FD81252.jpeg

Det är härligt att drömklockan levererar bra tidshållning som grädde på moset, ligger på +0.8 spd uppmätt under 4 dagar.

Jag vet inte vad jag ska ha för band på den bara, svårt. Läder är fint men tål inte riktigt mitt liv. Behöver något canvas/nato i 19 mm. Ska nog kolla på Barton igen. Någon som har tips? 20 mm går bra förutom nato-band.
Är tavlan grå eller svart? Tycker tropic ser fint ut, men kanske ett svart?

köpte du ett från den där franska tillverkaren? Har försökt ett par gånger men de har alltid varit slut.

Senast ändrad:
Nej men tittat på den flera gånger. Klickar många toolboxar hos mig! Fuskade lite och beställde en speedmasterhomage för att känna lite på looken. Vad tycker du om den?
Jag är mycket nöjd! Mer än jag trodde jag skulle bli!
Den sitter väldigt bekvämt, finish är bra och den har funktioner som jag gillar (datum, larm och chrono). Sen har den ingen running second, vilket är cleant.

Är tavlan grå eller svart? Tycker tropic ser fint ut, men kanske ett svart?

köpte du ett från den där franska tillverkaren? Har försökt ett par gånger men de har alltid varit slut.

Joseph Bonnie tänker du? Står i mailkö för notis när svart tropic kommer in igen, grymt bra tropic därifrån, bästa tapern. Ett sånt i blått som sitter på nu.

Ja tavlan är lite mer åt det grå hållet än svart. Riktigt snyggt.

Ingen än så länge för posten verkar tycka att den ska stanna hos dem. 😆 Men beställde en corgeut med mechaquartz. Stod mellan den och phylida (?) eller nåt sånt. Är inte heller mycket för crono men dessa har en rätt skön toolighet tycker jag. Målat, svart och vitt, lättläst.
Bra val! Har själv dock inga problem med crono speciellt inte vintage inspirerade😍

Tillbaka
Topp