• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det är det garanterat men man får ju prioritera.

Vinterkläder och vinterskor till barnen tex.
Eller nya bromsskivor till bilen.

Är det verkligen nödvändigt? 😬

q2mzox7.gif

Känns som om jag svär i kyrkan nu.. men lika bra att ta tjuren vid hornen! Fick en tanke om man kanske inte skulle börja köra dubbel pipigt då jag skulle kunna tänka mig en träningsklocka men däremot vill jag inte bära den dagligen om inte då dubbelpipigt.. nån som har nåt tips på en nätt och billig men ändå dugligt somkan räkna ut kcal förbränning och stegräknare etc?

Känns som om jag svär i kyrkan nu.. men lika bra att ta tjuren vid hornen! Fick en tanke om man kanske inte skulle börja köra dubbel pipigt då jag skulle kunna tänka mig en träningsklocka men däremot vill jag inte bära den dagligen om inte då dubbelpipigt.. nån som har nåt tips på en nätt och billig men ändå dugligt somkan räkna ut kcal förbränning och stegräknare etc?
Tycker en sån här verkar vettig för pengen,2200kr! Rätt fräck också, finns även som "solar" variant men då sticker det iväg i pris ca 3700kr
lcw27-45-002-1_56.jpg

Senast ändrad:
Jag kör den där lilla modellen, som ser ut som ett armband bara. Då funkar det med dubbelpipigt.

Tycker en sån här verkar vettig för pengen,2200kr! Rätt fräck också, finns även som "solar" variant men då sticker det iväg i pris ca 3700kr
lcw27-45-002-1_56.jpg
Problemet med alla såna där är att andrahandsvärde är uselt. Efter ett halvår kommer det en ny modell med ny teknik och få vill ha den äldre... Jag är lite tvärtom där och brukar köpa den utgående modellen när en ny kommer, för jag nöjer mig med väldigt basic funktioner.

Problemet med alla såna där är att andrahandsvärde är uselt. Efter ett halvår kommer det en ny modell med ny teknik och få vill ha den äldre... Jag är lite tvärtom där och brukar köpa den utgående modellen när en ny kommer, för jag nöjer mig med väldigt basic funktioner.
Ja så är det ju, det mesta som har med elektronik att göra har ett väldigt dåligt andrahandsvärde men det går ju inte att tänka så heller för då kan man ju aldrig köpa sig något. Just denna är ju väldigt prisvärd om man jämför med solar varianten eller tactical varianten som enbart erbjuder några funktioner till som man ändå inte har någon användning för🙂
Vet inte om jag kan bära upp både den och vanlig klocka 😅
jaha du ville ha nått nättare ser jag ju nu🤦‍♂️😆

Jag kör en Garmin Fenix 5 Sapphire. Den använder jag till löpning och lite då och då. När jag inte men har den på har jag en Garmin Vivosmart4 på högerarmen och vanlig klocka på vänster. På så sätt reggas all aktivitet (steg, sömn, puls mm.) I en och samma app och jag får en obruten kedja. Funkar fint, sömnspårning funkar dock inte alls. Skulle jag köp en Garmin idag står Instinct som @Lundgren🥊 tipsade om högt på listan.

Jag kör en Garmin Fenix 5 Sapphire. Den använder jag till löpning och lite då och då. När jag inte men har den på har jag en Garmin Vivosmart4 på högerarmen och vanlig klocka på vänster. På så sätt reggas all aktivitet (steg, sömn, puls mm.) I en och samma app och jag får en obruten kedja. Funkar fint, sömnspårning funkar dock inte alls. Skulle jag köp en Garmin idag står Instinct som @Lundgren🥊 tipsade om högt på listan.
Den lilla varianten du har vad går en sån lös på och måste man ha den uppkopplat till luren?☺️

Inte liten och nätt men jag gillar Alpina AlpinerX som jag knep här inne i tråden. Gillar skarpt att den INTE ser ut som en smart- eller träningsklocka.
01D9D1BC-2628-4710-9AC7-8560FFB0E1FE.jpeg

Nu väntar jag dock på en Casio så Alpinan blir nog lite överflödig... så håll utkik på köp&sälj eller på byteslördag ;) :angel:

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp