• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nytt band till Marathon JSAR från @SpaceAce ❤️ Vad säger man? Helt magiskt bra 😍
IMG_20201130_143415.jpg

Ytterligare en fullträff! 🎯😍
Grymt som vanligt @SpaceAce 👌
Tack herrarna! Det gav mig mycket huvudbry det där bandet men det blev ju helt ok till slut. :D
Marathon Search & Rescue är så jäkla coola! Villhöver! 🤪

Låg väl vit en ute på KOS nyss?
Flight timern är riktigt ball, har varit lite sugen på den som ligger på kos. Verkar vara kvar:

Det var nog ett bra val. Jag hade en GBD-H1000 ett par dagar men skickade tillbaka den. Den var en besvikelse. Cool och snygg men den gick inte att använda.
Där ser man, vad var det som gjorde att den inte gick att använda? Buggig programvara? Det som oroar mig lite över ProTreken är att den kör Google WearOS medans jag har en iPhone... men jag hoppas på det bästa :)

Låg väl vit en ute på KOS nyss?

Flight timern är riktigt ball, har varit lite sugen på den som ligger på kos. Verkar vara kvar:
Jag saknar min Flighttimer, grym klocka. Undras om det är min gamla som ligger på K&S? :)

Efter att jag köpte min fattigmans aerospace så har jag letat efter ett mer affordable alternativ till Omega X-33. Tyvärr är den modellen inte överdrivet populär så billigare alternativ har inte funnit i överflöd.

Det närmaste jag har hittat är faktiskt en invicta som delar samma grundmodul som exempelvis sjöö sandström utc. Tyvärr verkar den vara svår att få tag på :(

519whNsDEuL._AC_UY1000_.jpg
+1 på Hamilton Khaki Pilot Flight Timer , 40mm gör den väldigt lättburen och med vanliga 20mm luggar så kan man alltid roa sig med en bandbytarorgie under tråkiga vinterkvällar. Betydligt mer prisvärd också på beg.marknaden :)

En annan ana-digi jag skulle vilja prova är Certina DS Podium Titanium... allmänt känd som fattigmans Aerospacen :)

Där ser man, vad var det som gjorde att den inte gick att använda? Buggig programvara? Det som oroar mig lite över ProTreken är att den kör Google WearOS medans jag har en iPhone... men jag hoppas på det bästa :)

Jag saknar min Flighttimer, grym klocka. Undras om det är min gamla som ligger på K&S? :)
Användarvänligheten hade de lämnat därhän om man säger så. Appen var kass. Jag tror att det tog sju knapptryckningar för att ens komma till aviseringarna så att man kunde se dom, mer än det kunde man inte göra och inte heller på ett särskilt attraktivt sätt. Stegräknaren räknade ungefär 170% steg. Sen ville jag inte upptäcka mer utan skickade tillbaka den. Jävligt snygg display och cool klocka dock så jag blev rätt besviken för jag ville gärna tycka om den.

Själv är jag en google-man så det är på plus-sidan för mig. Återkom gärna med dina reflektioner sen!

@Nicke75
Sett denna?😎

Användarvänligheten hade de lämnat därhän om man säger så. Appen var kass. Jag tror att det tog sju knapptryckningar för att ens komma till aviseringarna så att man kunde se dom, mer än det kunde man inte göra och inte heller på ett särskilt attraktivt sätt. Stegräknaren räknade ungefär 170% steg. Sen ville jag inte upptäcka mer utan skickade tillbaka den. Jävligt snygg display och cool klocka dock så jag blev rätt besviken för jag ville gärna tycka om den.

Själv är jag en google-man så det är på plus-sidan för mig. Återkom gärna med dina reflektioner sen!
Där ser man, hoppas innerligt att det är bättre på ProTrek då :p Den har ju ganska många fler funktioner än G-Squaden också, så det är ju ganska viktigt att den är lättnavigerad.

Skall jag göra och funkar den inte med ajfån så får jag väl skaffa en ny lur också, min nuvarande har ju hängt med i fem år ungefär. Nackdelen är att jag hatar telefoner och allt meck det innebär att byta telefon, saknar Windows Phone, allt var mycket smidigare på den tiden :) Hittade en "billig" Kinatelefon som jag vill ha, men fråga är hur det är med uppdateringar och hur länge man kan använda den innan den blir värdelös? Kommer med Android10 visserligen, så den borde ju funka ett tag iallafall....

Tillbaka
Topp