Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gissa om man är sugen!?@Nicke75
Sett denna?
Avslutad - Titus Matic - PRISBUMP
Är du sugen på att återuppleva 70-talet så har du hamnat helt rätt. Denna Titus Matic har ALLT utom discokula... Fräck design med inspiration från nån random kollega i branschen Brun/guld gradient tavla med bark-mönster, guldiga index och visare Siffra/veckodag/datum - Perfekt när man glömmer...klocksnack.se
Sprang in i ett nytt märke, för mig, på Instagram häromdagen. Har någon erfarenhet av Tidlös sen tidigare?
Såg den där annonsen häromdagen också. Ser ut att vara en variant på Ruf watches dykare.
Och finns även en variant från Tools For Gents.
Vet inte vem som gjorde originalet eller caset men Ruf är billigast på 695€ med Ronda R150.
Tools for Gents ligger på 799€ med Sellita SW200.
Har inte kollat in Tidlös variant men gissar att den också har Sellita?
Gissa om man är sugen!?
Jag är helt och hållet på din sida nu. Man ska uppskatta deras storytelling för att klockan ska vara värd pengarna11 990 kr för nedan. Tack för infon, det gör ju att det jag skrev att den känns väldigt dyr ännu mer sant.
Det finns en länk men den är inte så rolig. Jag tänker att min ska bo på det här i gummi från Zuludiver.Den är rätt platt oxå, vilket ju både kan vara positivt och negativt i det sammanhanget. Ligger även en sådan ute för kaffepengar (kopi luwak) på KOS. Finns det länk till NYn?
Har för mig det är en "off the shelf" klocka som man kan beställa från kinesiska tillverkare och få sin logo printad på.Såg den där annonsen häromdagen också. Ser ut att vara en variant på Ruf watches dykare.
Och finns även en variant från Tools For Gents.
Vet inte vem som gjorde originalet eller caset men Ruf är billigast på 695€ med Ronda R150.
Tools for Gents ligger på 799€ med Sellita SW200.
Har inte kollat in Tidlös variant men gissar att den också har Sellita?
Trots att det står "Swiss made" på den?Har för mig det är en "off the shelf" klocka som man kan beställa från kinesiska tillverkare och få sin logo printad på.
Var ngn i snubbe "leauge of watch microbrands" som gjorde reklam för den som "sin" design och fick mycket skit.
Hmmm... när du säger det.. kankse har mixat ihop eller så är det en "homage" på den modellen.. skulle kunna svära att det var typ så den såg ut.Trots att det står "Swiss made" på den?
Tack själv . Sitter som en smäck .Min första ryss, tack @Nilas för en trevlig affär!
+1 på Hamilton Khaki Pilot Flight Timer , 40mm gör den väldigt lättburen och med vanliga 20mm luggar så kan man alltid roa sig med en bandbytarorgie under tråkiga vinterkvällar. Betydligt mer prisvärd också på beg.marknaden
En annan ana-digi jag skulle vilja prova är Certina DS Podium Titanium... allmänt känd som fattigmans Aerospacen
Inte Certina DS Multi-8... Certina DS Podium Titanium Den har samma modul som Tissoten gissar jag, och det är samma som den gamla Aerospacen i grunden också. Sen har ju Orient en poppis fattigmans Aerospace också, Victorinox har en med.Tittade på Cetrinan innan jag bestämde mig för Tissoten, tyckte att Tissoten passade bättre som fattigmans Aerospace pga dom två digitala displayerna
Edit: kan nämnas att jag tittade på en variant med en digitaldisplay, finns varianter med två.
No 163 - Certina DS Podium Titanium Multifunction
I’m not going to torture you with this one. Honestly, what was going on here? Enough with the cheap Certina’s! But I bought it and now it h...flippersdiary.blogspot.com
Workhorse.
Inte Certina DS Multi-8... Certina DS Podium Titanium Den har samma modul som Tissoten gissar jag, och det är samma som den gamla Aerospacen i grunden också. Sen har ju Orient en poppis fattigmans Aerospace också, Victorinox har en med.
Ärligt stulna bilder.
Har också lite span på en sådan, haft det i många år Men de börjar springa iväg i pris, så hittar du en under 2-3k så gör du nog ingen dålig affär om du hugger den.Den där Certinan var bra mycket snyggare en Tissoten får jag erkänna Såg att det gick en i höstas på på Tradera för 1 tkr. Blir att lägga en bevakning och se när ett exemplar dyker upp. Så blir det en uppdatering i fattigmansligan
Har också lite span på en sådan, haft det i många år Men de börjar springa iväg i pris, så hittar du en under 2-3k så gör du nog ingen dålig affär om du hugger den.
Inte Certina DS Multi-8... Certina DS Podium Titanium Den har samma modul som Tissoten gissar jag, och det är samma som den gamla Aerospacen i grunden också. Sen har ju Orient en poppis fattigmans Aerospace också, Victorinox har en med.
Ärligt stulna bilder.
Victorinox-varianten är svårt j-a snygg! Snyggare än Breitling till och med!
Yupp! Väldigt Top GunEn till från dagens. Någon mer som har denna modellen?
Finns denna Outsidern ocksåInte Certina DS Multi-8... Certina DS Podium Titanium Den har samma modul som Tissoten gissar jag, och det är samma som den gamla Aerospacen i grunden också. Sen har ju Orient en poppis fattigmans Aerospace också, Victorinox har en med.
Ärligt stulna bilder.
Victorinox-varianten är svårt j-a snygg! Snyggare än Breitling till och med!
Dom är snygga, synd dock att dom är på 45mm bara