• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Den lilla varianten du har vad går en sån lös på och måste man ha den uppkopplat till luren?☺️
Den är supersmutt. Väger ingenting och är liten och smidig. Den fick jag för 900 pengar tror jag. På Mediamarkt. Den ansluter via Bluetooth och synkar ett par gånger om dagen tror jag. Man måste koppla den till luren för att tracka datat. Men om man bara vill veta hur många steg man tagit under en dag behöver man nog inte det.

Nytt band till Marathon JSAR från @SpaceAce ❤️ Vad säger man? Helt magiskt bra 😍
IMG_20201130_143415.jpg

Inte liten och nätt men jag gillar Alpina AlpinerX som jag knep här inne i tråden. Gillar skarpt att den INTE ser ut som en smart- eller träningsklocka.
01D9D1BC-2628-4710-9AC7-8560FFB0E1FE.jpeg

Nu väntar jag dock på en Casio så Alpinan blir nog lite överflödig... så håll utkik på köp&sälj eller på byteslördag ;) :angel:
Ser ju helt klart ut som nåt man kan bära men känns nästan lite tråkigt att bära en och samma klocka varje arbets/träningsdag 😊

Ser ju helt klart ut som nåt man kan bära men känns nästan lite tråkigt att bära en och samma klocka varje arbets/träningsdag 😊
Det håller jag med om, men på jobbet behöver jag inte en stegräknare direkt, viktigare vid träning eller långpromenader för mig :D Går dock att köra dubbelpipigt trots storleken, boetten är i kolfiber och väger väldigt lite. Jag har den på den långa varianten av Barton Elite så jag kan sätta den högt på armen under ärmen, då syns den inte, känns inte så mycket plus att den är skyddad.

Jag hittade en Casio istället och den kommer jag ha när jag tränar så därför får Alpinan lämna.

Slog till på en WSD-F21HR, men det är nog inget alternativ för dig då den mäter 58mm i diameter och 62mm lug2lug... inte direkt diskret om man säger så :D
824DC6B1-EB94-4025-B890-DC2506A33ADA.jpeg

Sweet! Fina foton oxå!

Ja det är den jag menar. Vad är det för typ av gummi? Har haft lite svårt att hitta just tillräckligt avsmalnande tropics, vilket jag tycker är det som gör sig bäst. Minns den som förhållandevis billiga men alltid slutsålda.

Vi får väl se! Har inga höga förväntningar men rent estetiskt så stod det mellan den och nån modell från fossil så då kändes den här lite roligare. Men DHn som monchard postade skulle kunna funka som ett lite higher end-alternativ med lite mindre ripoff.
Nu finns svart JB tropic i lager, säg inte till någon!

Det håller jag med om, men på jobbet behöver jag inte en stegräknare direkt, viktigare vid träning eller långpromenader för mig :D Går dock att köra dubbelpipigt trots storleken, boetten är i kolfiber och väger väldigt lite. Jag har den på den långa varianten av Barton Elite så jag kan sätta den högt på armen under ärmen, då syns den inte, känns inte så mycket plus att den är skyddad.

Jag hittade en Casio istället och den kommer jag ha när jag tränar så därför får Alpinan lämna.

Slog till på en WSD-F21HR, men det är nog inget alternativ för dig då den mäter 58mm i diameter och 62mm lug2lug... inte direkt diskret om man säger så :D
Vet att kollegorna snittar allt från 12-20k steg per dag under jobbet och antar att dom räknar med vägen hem så skulle va kul att kunna hålla koll på vart man ligger självklart kan man använda telefon men det är inte riktigt min grej haha.. Den där såg dock sjukt cool ut men vafan man får ju en seiko för samma pengar 😉.. Du verkar dock ha provat ett par träningsur, är det någon som känts någorlunda korrekt med kcal förbränning?🙂

Vet att kollegorna snittar allt från 12-20k steg per dag under jobbet och antar att dom räknar med vägen hem så skulle va kul att kunna hålla koll på vart man ligger självklart kan man använda telefon men det är inte riktigt min grej haha.. Den där såg dock sjukt cool ut men vafan man får ju en seiko för samma pengar 😉.. Du verkar dock ha provat ett par träningsur, är det någon som känts någorlunda korrekt med kcal förbränning?🙂
Har inte brytt mig direkt om kaloriräknare, men för typ fem år sedan hade jag en Suunto med HR, den funkade ganska bra :)

Casion kan man hitta billigare beggat, säkert halva priset. Hos Alpinan snackar vi 1/3 av nypriset så båda dem räknas som affordable med lite god vilja :)

Tycker dom där är coola och har lockats av ProTrek. Men jag slog till på en Rangeman nu på Black Friday istället. 😊

Efter att jag köpte min fattigmans aerospace så har jag letat efter ett mer affordable alternativ till Omega X-33. Tyvärr är den modellen inte överdrivet populär så billigare alternativ har inte funnit i överflöd.

Det närmaste jag har hittat är faktiskt en invicta som delar samma grundmodul som exempelvis sjöö sandström utc. Tyvärr verkar den vara svår att få tag på :(

519whNsDEuL._AC_UY1000_.jpg

Efter att jag köpte min fattigmans aerospace så har jag letat efter ett mer affordable alternativ till Omega X-33. Tyvärr är den modellen inte överdrivet populär så billigare alternativ har inte funnit i överflöd.

Det närmaste jag har hittat är faktiskt en invicta som delar samma grundmodul som exempelvis sjöö sandström utc. Tyvärr verkar den vara svår att få tag på :(

Finns några Tag Heuer-modeller med den där modulen också. Men de är nog inte enklare att få tag på...

Finns några Tag Heuer-modeller med den där modulen också. Men de är nog inte enklare att få tag på...

Mjo, såg att Kirium F1 finns på bukten för 5 tkr. Men tror nog jag tycker Invictan var snyggare 😅

TAG-Heuer-Kirium-F1.jpg

Ett annat alternativ skulle vara en Omega Seamaster 120 multifunction, dyrare än Tag:en men snyggare imho.

omega-seamaster-25218100-l.png

Hittade min Tissot multifunction för 1/20 av vad Aerospacen kostade men sån tur verkar jag inte ha här 😅

När man ser mycket billigare klockor ha likadan modul/urverk som mycket dyrare klockor så börjar man verkligen undra varför man betalar mer än 2-3000kr för en klocka?!

När man ser mycket billigare klockor ha likadan modul/urverk som mycket dyrare klockor så börjar man verkligen undra varför man betalar mer än 2-3000kr för en klocka?!

Exakt min tanke! Nu är Aerospacen bra mycket snyggare än Tissoten men när jag tänker på att jag skulle behöva lägga 20ggr mer för att få sammaish funktioner (thermokompenserat verk samt repetition minute) så duger Tissoten åt mig :D

Hamilton har ju en med den modulen också väl? :)

Jajamensan, dock så tycker jag den är mer fattigmans UTC Skydiver än X-33an :)

Tillbaka
Topp