• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hur gammal är du egentligen @Von?
Var du ung på 70-talet...? På 90-talet kom den nya hårlösa bävern som nu nästan helt konkurrerat ut den håriga sorten... tror möjligen den kan återfinnas på landsbygden och i Norrlands inland 😀
Så är det nog, förövrigt så har jag hört att storstadsbävern bleker ingången till sina gryt för att dom ska vara mer välkomnande 🥴

Och är ett affordable alternativ till Orienten 😅

PXL_20201209_115025639.PORTRAIT~2.jpg
Jag gillar 90-talsstuket på den :) Skall nog spana lite efter en.

Hur kan dom inte ha döpt den till Hairy Porter bara?😅
Hahaha, det hade varit spot on! 😁
Har du en till doxa!? 😲 Fan vilka klockor du har, måste va svårt att välja när man har så många bra? Ilands problem deluxe 😆
Jaaa, det är ett riktigt stort problem, haha. ☺️ Köpte båda med bara någon månads mellanrum. Ska man göra det så ska man göra det ordentligt. 😎
Trodde alla bävrar var håriga men vad vet jag 🤔
Nejdå, finns nakna bävrar också. Bildgoogla vetja! 🤨
Här har vi i alla fall en som talar av erfarenhet! 😂
Rökig vanilj-porter låter inte dumt alls. Skål!
Nej, den var faktiskt oväntat bra! 😊

Att inte detta urverk uppmärksammas mer, ST190X (Venus 175) är en gåta för mig 🤔, helt underbart att titta på, komplicerat och vackert, och prisvärd ❤️
5F59768C-7F5F-4558-95C7-BAB4BDA658E2.jpeg
Vad är det för urverk? Jag fick bara upp en massa träffar på golfklubbor när jag sökte. 😂
Vilket är erat bästa köp i år? För egen del blev det min gröna inox. En klocka som kommer stanna, hade varit perfekt i 40mm men den är ändå underbar i 43.

774F8476-C150-4CBA-A1C3-B4562A2D5F0B.jpeg

Köptes mest för att testa en, grön var inte förstavalet, men skulle inte idag byta mot någon annan färg! Helt klart mitt bästa köp och ett av de billigaste med :)
Den här. Jag köpte den i somras och brukar vanligtvis tröttna rätt snabbt men jag blir lika glad varje gång jag tar fram den. :)

Frogman-GWF-D1000ARR-1JR.jpg

Rangeman har jag också kollat på, dock ej provat på handleden. Får se när jag får tillfälle att åka in till människobyn igen 😅
Köp! Otroligt bekväm på handleden och väldigt prisvärd när de säljs för ~2-2.5k med tanke på att de i stort sett är likvärdiga Frogman funktionsmässigt som är top of the line för deras digitala klockor och kostar typ tre gånger så mycket.
Jämn kamp mellan Gruppo Gamma Vanguard och Gruppo Gamma Nexus. Två fantastiska klockor som blivit favoriter i samlingen.

351663E9-9D05-4FCE-8E30-BC536EDA310E.jpeg

0D13A4FC-66BD-4C2E-B771-1B50D70C5370.jpeg
Nexus är riktigt ball och jag har varit inne flera gånger och kikat på den som ligger på K&S men är den inte väldigt lång L2L? Jag vet att du har lite grövre handleder är vad jag har men jag tror inte att jag skulle fixa att bära upp den. :confused:

Vad är det för urverk? Jag fick bara upp en massa träffar på golfklubbor när jag sökte. 😂

Den här. Jag köpte den i somras och brukar vanligtvis tröttna rätt snabbt men jag blir lika glad varje gång jag tar fram den. :)

Köp! Otroligt bekväm på handleden och väldigt prisvärd när de säljs för ~2-2.5k med tanke på att de i stort sett är likvärdiga Frogman funktionsmässigt som är top of the line för deras digitala klockor och kostar typ tre gånger så mycket.

Nexus är riktigt ball och jag har varit inne flera gånger och kikat på den som ligger på K&S men är den inte väldigt lång L2L? Jag vet att du har lite grövre handleder är vad jag har men jag tror inte att jag skulle fixa att bära upp den. :confused:
Seagull ST1903 sitter i min klocka, och det är ingen golfklubba vad det verkar 😂

L2L är 52 mm men jag tycker den bärs väldigt fint. Den bärs mindre än t ex GG Vanguard. Att den som ligger på K&S inte är såld är så galet att jag inte vet vart jag ska ta vägen...

Vilket är erat bästa köp i år? För egen del blev det min gröna inox. En klocka som kommer stanna, hade varit perfekt i 40mm men den är ändå underbar i 43.

774F8476-C150-4CBA-A1C3-B4562A2D5F0B.jpeg

Köptes mest för att testa en, grön var inte förstavalet, men skulle inte idag byta mot någon annan färg! Helt klart mitt bästa köp och ett av de billigaste med :)
Jag gillar alla jag köpt i år lika mycket. Men förhoppningsvis kommer det något i nästa vecka som kanske är bäst🙂
PXL_20201212_214216363.jpg

Tillbaka
Topp