Inget man gärna skryter medKänns även lite som Sveriges Trump...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inget man gärna skryter medKänns även lite som Sveriges Trump...
Fick bli ett litet klockbyte. För dom oinvigda så är det säkert helt galet att bara tänka på ett klockbyte strax innan läggdags men visst är det väl helt normalt?
Bert gör uppenbarligen det!Inget man gärna skryter med
Många godbitar där men dina egna alster är utan tvekan bäst!
You've got some explaining to do!Ska lägga mig strax och då byts SMP:n till en G-Shock
Gulle dig men mår faktiskt lite dåligt just nu, jäkla collageappar borde förbjudasMånga godbitar där men dina egna alster är utan tvekan bäst!
Bert gör uppenbarligen det!
Bert Karlsson: "Komplimang att bli jämförd med Trump"
Många står som frågetecken efter att Donald Trump vunnit presidentvalet i USA. Men inte Bert Karlsson. - Jag har sagt att Trump skulle vinna hela tiden, men det är ingen som lyssnar som vanligt, säger entreprenören till GP.www.gp.se
Många godbitar där men dina egna alster är utan tvekan bäst!
You've got some explaining to do!
Nattbeater-tråden
Okej, ska vi reda ut begreppen kring det här med nattbeaters? Vilka egenskaper letar vi efter, komfort, belysning, stryktålighet? Klarar en mekanisk klocka påfrestningen? Vilken är den ultimata nattbeatern??klocksnack.se
Det blev snyggt som tusan. Endmill är kungen, fet, mäktig och rund. Min favvo om klockan klarar att bära upp det. Här kommer din gamla turtleÄntligen har jag funnit min Turtle, precis som en varg kan finna sin podd. Efter säkert 15 st har jag hittat hem med den senaste King Turtle STO. Bara cyklopet som stör lite, ”candy bar”, som den kallas ibland. ”Limpa”, skulle vi kunma säga i Sverige, med anspelning på sittytan på en klassisk moped.
När det gäller band så har jag alltid gillat silikonbandet som följer med vissa reffar, men det har alltid sett så tjockt ut på mig och en stor flärp har stuckit upp bakom. Jag har därför graviterat mot länk, och ända sedan min första Turtle (SRP779) som jag köpte av @Nilas och då fick med en (StrapCode) Miltat Endmill har den varit den enda för mig till just Turtle. Haft en 4-5 st men alltid sålt den med eller vid sidan om mina Turtle. Dumt nog.
Hittade denna ny från Amazon till affordabelt pris, och jag försvarar publiceringen av den och klockan i denna tråd med att jag köpte klockan under Blackis till viss rabatt från list via en svensk ADs webbutik. Och att jag gillar denna tråden mest. Kanske mest därför.
Idag kom den och såhär blev det:
Indeed! Skulle aldrig sålt den, såhär i efterhand.Det blev snyggt som tusan. Endmill är kungen, fet, mäktig och rund. Min favvo om klockan klarar att bära upp det. Här kommer din gamla turtle
Har själv ångrat det ett antal ggr men suget efter annat... det jävla suget..Indeed! Skulle aldrig sålt den, såhär i efterhand.
Detsamma kompis!Efter en lång kväll av god mat och dryck blev jag tvungen att dra fram kameran och öva på mitt klockfotande. Sov gott tråden!
Vad är det för urverk? Jag fick bara upp en massa träffar på golfklubbor när jag sökte.
Den här. Jag köpte den i somras och brukar vanligtvis tröttna rätt snabbt men jag blir lika glad varje gång jag tar fram den.
Köp! Otroligt bekväm på handleden och väldigt prisvärd när de säljs för ~2-2.5k med tanke på att de i stort sett är likvärdiga Frogman funktionsmässigt som är top of the line för deras digitala klockor och kostar typ tre gånger så mycket.
Nexus är riktigt ball och jag har varit inne flera gånger och kikat på den som ligger på K&S men är den inte väldigt lång L2L? Jag vet att du har lite grövre handleder är vad jag har men jag tror inte att jag skulle fixa att bära upp den.
Denna är årets bästa. (Hittills)
Affordable, men inte mikro.
Traska | Freediver Mint |
Christopher Ward | Trident 600 Mk3, Vit |
Breitling Colt automatic II | ref. A17380 svart tavla 41 mm |
Steinhart Ocean 39 vintage GMT | Premium blue red Ceramik special OLKO edition |
RLG Atlanticus diver | Blå |
Vostok Amphibia | Orange Mod av Von |
Reverie Classic | |
Spinnaker | Boettger blå |
Heimdallr | Grön brons-sub |
Dagaz | Aurora sub 200 blå |
Glycine Combat Sub | Bronse/blå GL0266 |
Zelos | Swordfish |
Yema | Superman mysterious blue |
Monchard Oceantimer | Klocksnack passaround |
Meccaniche veneziane | GMT, Pepsi |
Seiko | 7005-7080 |
Longines Conquest | 39 mm blå tavla, länk |
Christopher Ward | Trident 600 Mk3, Vit |
Meistersinger | Chronoskop, svart m vita subdails. |
Certina DS-2 | Ref 5801300 |
Zelos Mako | Emerald green Stål |
RLG Atlanticus diver | Blå |
Traska Freediver | Mint |
Ventus Northstar | Svart/Orange |
Breitling Colt automatic II | ref. A17380 svart tavla 41 mm |
Christopher Ward | C65 GMT |
Dagaz | Aurora sub 200 blå |
Trevligt inlägg med många fina klockor!Det har varit ett lite rörigt klockår för mig.
Blev lite så att jag inte köpt det jag har planerad köpa samtidigt som jag sålt det som borde vara keepers.
Lite ur fas med andra ord
Har så långt 14 in och 13 ut. Taktar alltså drygt en i månaden. Sämste året sen 2017, om antal skall räknas som en bra grej
13 av de 14 nya kvalar in som mikro eller affordable så jag hör tydligen hemma här i tråden
Enda avviket var en Breitling Colt som både kom och försvann (finns kvar i tråden så långt jag vet)
Av de 13 som kommit in har 5 sålts under året...
Köpta
Traska Freediver Mint Christopher Ward Trident 600 Mk3, Vit Breitling Colt automatic II ref. A17380 svart tavla 41 mm Steinhart Ocean 39 vintage GMT Premium blue red Ceramik special OLKO edition RLG Atlanticus diver Blå Vostok Amphibia Orange Mod av Von Reverie Classic Spinnaker Boettger blå Heimdallr Grön brons-sub Dagaz Aurora sub 200 blå Glycine Combat Sub Bronse/blå GL0266 Zelos Swordfish Yema Superman mysterious blue Monchard Oceantimer Klocksnack passaround
Sålda
Meccaniche veneziane GMT, Pepsi Seiko 7005-7080 Longines Conquest 39 mm blå tavla, länk Christopher Ward Trident 600 Mk3, Vit Meistersinger Chronoskop, svart m vita subdails. Certina DS-2 Ref 5801300 Zelos Mako Emerald green Stål RLG Atlanticus diver Blå Traska Freediver Mint Ventus Northstar Svart/Orange Breitling Colt automatic II ref. A17380 svart tavla 41 mm Christopher Ward C65 GMT Dagaz Aurora sub 200 blå
Har svårt att hitta årets bästa köp.
CW trident 600 mk 3 kanske?
Dock lyckades jag sälja den
Av de som finns kvar av de nya av året är kanske Glycinen den största överraskningen.
Yeman var också en ny positiv överraskning.
"Tyvärr" tycker jag nästan att listan över de som sålts är trevligare än listan över köpta....
Trident 600 såld, C65 GMT såld, Ventus såld, Traska såld... Sjukt klantigt beteende, hur tänkte jag
Sen vet man ju att når gamla favoriter försvinner blir det plats för nya.
Dock kommer alltid "annat" i vägen för planerade köp som till exempel CW Saphire som än inte har blivit av.
Får dock bara vara ödmjukt tacksam för alla fantastiska klockor man fått prova och alla trevliga affärer med många mikrobröder.
Några bilder av nyanlände
Denna kom 2 dagar innan nyår 2020 så den finns inte på 2020 listan.
Är dock obligatorisk när man tänker på tråden och alla trevliga mikrofolk här
Traska med Traska...
Köpte 2 Ventus 2019. Båda borta nu tyvärr
Saknar denna. Grymmaste boetten jag vet om
Trevligt att prova...
Saknar denna (klockan också)
Superkvalitet men det klickade inte....
Vostok by @Von
Ett av årets roligaste köp
Fick vara med på Monchard passaround, och hade turen att vinna den
Dags att bada
Reverie. Utan vridring. Sällsynt i min värld
Spinnaker Boetgger. Supercool men funkar tyvärr inte
Glycine. Grymt nöjd med denna
Yema. Också en trevlig överraskning
Ja då har stora jul-broschen åkt fram .
Ser gärna bild på blå Vostok!Byteslördag,
jag söker t ex Sinn 556. Inget över 40mm och inget tjockare än 12ish mm. Kan såklart bytas mot dollars också.
Finns:
Seiko miniturtle Padi
Vostok Classica (blå)
Glycine combat 6 (svart)
Sandoz sub (svart)