• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

God jul allihop! 🎅
Vostok_Tree.jpg
 
Den där var ju hyfsat affordable för 5-6 år sen sett till det stora påslaget i pris för exakt samma produkt.
Jag håller med, Speedmaster var ju ganska bra prissatt speciellt på Rob Engströms julrea! Nu verkar det som Omegas strategi blir mer och mer likt Rolex med begränsad tillgång och höga priser. Nu försvinner 005 modellen och ersätts av en ny moonwatch med ännu högre priser.

bild för relevans
9684BF3A-B3D3-47E8-9F0B-98409FA90291.jpeg

/ P
 
Jag som tänkt att jag skulle hinna köp en sån någon gång. Fan, skulle köpt den när jag provade den på Nymans Ur härom året när listpriset var 42.600 kr.
Om man inte har något emot gråhandel så finns ju Omega till betydligt bättre pris på C24 och man kan ju alltid fråga innan och se så att man får stämplat cert osv. Även om de verkar ha blivit lite mer restriktiva med rabatter så borde 10-15% inte vara omöjligt från AD.

SMP listar t.ex. drygt 55' men finns på C24 för en bit under 40' vilket ändå är en rätt skaplig skillnad. Jag vet inte vad Speedmaster listar och har dålig koll på de olika varianterna men de billigaste på länk verkar också ligga kring 40' (inkl. moms från utomeuropeiska handlare).
 
Om man inte har något emot gråhandel så finns ju Omega till betydligt bättre pris på C24 och man kan ju alltid fråga innan och se så att man får stämplat cert osv. Även om de verkar ha blivit lite mer restriktiva med rabatter så borde 10-15% inte vara omöjligt från AD.

SMP listar t.ex. drygt 55' men finns på C24 för en bit under 40' vilket ändå är en rätt skaplig skillnad. Jag vet inte vad Speedmaster listar och har dålig koll på de olika varianterna men de billigaste på länk verkar också ligga kring 40' (inkl. moms från utomeuropeiska handlare).
Sant. Men måste hinna spara ihop till det också. :/ Hade ju hoppats på Bingolotto men det sket sig. ;)
 
Är på jakt efter en bra micro dressare. Den som i nuläget (affordable) ligger bäst till är Galvin Watches Alku. Väntar på de nya färgerna som ska komma efter årsskiftet - Blått, grönt och peach.
GALLERYWhiteDialSuaveLeather_1800x1800.jpg


Såg sedan att Angles kör KS kampanj på deras wanderer hr. Ser riktigt bra ut tycker jag. Har dock inte bestämt mig om man ska slå till.. Crimson red var mumma 😍

The Angles Three Kings Automatic Watch by ANGLES WATCHES — Kickstarter

dd31992eaa69318a117ea3f6d56ad0fe_original.jpg

bfb4c1ce0ee27bd8cbf9b8253a2e8758_original.gif
Fick just hem min Galvin. Älskar den finska kopplingen. Kvalitet på urtavla och boett känns fantastisk. Jag har inte så mycket erfarenhet med urverket sedan tidigare men någon som har kanske kan ge bättre feedback än min, som är... Det känns lite halvdant.... Angående deployant clasp. Lossnar lite för enkelt men känns annars trevligt med logotypen graverad.
 
Tillbaka
Topp