• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Snart slut på 2020!
Har ni nåt ni ser fram emot med klockåret 2021?
Releaser, rockader i klocklådan?
yrpiwsA.jpg
 
Snart slut på 2020!
Har ni nåt ni ser fram emot med klockåret 2021?
Releaser, rockader i klocklådan?
yrpiwsA.jpg
Åh bra fråga, väntar på två länkar till Fairwind, en Superman GMT från Kickstarter. Så bara gratis grejer under 2021, sen får vi se.
Saker jag fått sug på:
Guinand chrono 40 mm
Certina, den orangea dykaren
En SEIKO SPB143 som alla har
Fler Supermän

men mest: Unimatic, gärna med nyans av brunt, troligen det jag kommer köpa/byta till mig.

Annars bara njuta och slita in fin patina på stålklockorna.

CF951F9A-DDA4-4A6D-87E5-BE08C6237D8F.jpeg


God fortsättning
 
Senast ändrad:
Åh bra fråga, väntar på två länkar till Fairwind, en Superman GMT från Kickstarter. Så bara gratis grejer under 2021, sen får vi se.
Saker jag fått sug på:
Guinand chrono 40 mm
Certina, den orangea dykaren
En SEIKO SPB143 som alla har
Fler Supermän

Annars bara njuta och slita in fin patina på stålklockorna.

CF951F9A-DDA4-4A6D-87E5-BE08C6237D8F.jpeg


God fortsättning
God fortsättning!
Den orange som @Von har? Jag tycker den ser riktigt grym ut, den skulle jag också vilja testa!
Fin Guinand, i teorin är jag en sucker för kronografer men när man står och ska välja klocka så blir det oftast nåt annat av någon anledning! 🙂
 
God fortsättning!
Den orange som @Von har? Jag tycker den ser riktigt grym ut, den skulle jag också vilja testa!
Fin Guinand, i teorin är jag en sucker för kronografer men när man står och ska välja klocka så blir det oftast nåt annat av någon anledning! 🙂
Yes, den oranga dykaren som Von har är grym, jättefina detaljer. Skulle kunna bli ny stor-klocka (för mig alltså).

Sen kommer ju ny Seaforth i vår, men det intresset börjar dala.

Själv då @Björn Boett vad har du för planer?
 
Snart slut på 2020!
Har ni nåt ni ser fram emot med klockåret 2021?
Releaser, rockader i klocklådan?
yrpiwsA.jpg
Målet för -21 är att dra ner på flippandet och försöka sitta relativt nöjd med nuvarande uppsättning.
Bortsett från att min Ward ska ryka och eventuellt kompletteras med t.ex. en Inox Carbon samt en vintage Seamaster med fatlugs samt en sommarklocka i ~Maj :)

... Det är planen men den lär väl som vanligt gå åt H-vete innan Januari är slut 😅
 
Senast ändrad:
Målet för -21 är att dra ner på floppandet och försöka sitta relativt nöjd med nuvarande uppsättning.
Bortsett från att min Ward ska ryka och eventuellt kompletteras med t.ex. en Inox Carbon samt en vintage Seamaster med fatlugs samt en sommarklocka i ~Maj :)

... Det är planen men den lär väl som vanligt gå åt H-vete innan Januari är slut 😅

Inox carbon låter bra! Den på K&S är ju billig ändå, gillar min gröna stål mkt :)
 
Fick en peng av mor och far i födelsedagspresent. Visst går det köpa en parfym, kläder etc för det. Men vore kanske roligare köpa något mer beständigt. Vad köper man i klockväg för någon tusing? 🤓(har koll på G-shock)

Edit: kanske denna, alltid trott de varit eco drive men inser det står quartz. Gillar ju iwc kronos. Verkar finnas lokalt med...
39E22197-5F5A-482E-B4FB-1152BE882737.jpeg
 
Senast ändrad:
Fick en peng av mor och far i födelsedagspresent. Visst går det köpa en parfym, kläder etc för det. Men vore kanske roligare köpa något mer beständigt. Vad köper man i klockväg för någon tusing? 🤓(har koll på G-shock)

Edit: kanske denna, alltid trott de varit eco drive men inser det står quartz. Gillar ju iwc kronos. Verkar finnas lokalt med...
39E22197-5F5A-482E-B4FB-1152BE882737.jpeg

Kostar den bara en tusing? Ref?
Citizen... är Det på ur och Penn då?
 
IMG_20201225_145432_917.jpg


Traskar runt i huset och njuter av att vara julledig med en Freediver på armen.

Snart dags att plocka fram julbordet igen och gå upp ytterligare ett kilo! 🎅

IMG_20201225_144757_223.jpg


Provkör även klockstället man fick i julklapp av tanten med en Nezumi och en Seiko.

Blir ju perfekt på nattduksbordet det där tror jag.
 
Tillbaka
Topp