• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kul att du knep Squalen! 👌Är det din första 1521?

Jag väntar tålmodigt! 😁 Du har ju din CWC som är en grym grab and go också, den är riktigt schysst. Har sneglar lite på en sån också, vad tycker du om den? Jag är lite skeptisk till fasta bandstift för det begränsar utbudet av band väldigt mycket. 🤔
Och fasta bandstift är inget att oroa sig för, finns ju hur mkt coola band som helst 😍👌🏻

Tänker att man mest får kör på nato eller finns det band som fixar fasta bandstift utan att man måste sy fast dem? 🤔
Det finns, men är väl ganska begränsat till läder vad jag sett. Men finns ju bandmakare på ett forum nära dig 😄 Jag tänker som så att man har andra klockor man kan ha två delade band på, så då kan man ha NATO ish band bara på en av dom 🤷🏻‍♂️
Jag har detta bandet, ska bli kul att testa 😊

Det finns, men är väl ganska begränsat till läder vad jag sett. Men finns ju bandmakare på ett forum nära dig 😄 Jag tänker som så att man har andra klockor man kan ha två delade band på, så då kan man ha NATO ish band bara på en av dom 🤷🏻‍♂️
Jag har detta bandet, ska bli kul att testa 😊
Riktigt snyggt band! Jo, det har du iofs rätt i. Alla andra klockor jag äger har vanliga bandstift så... Dessutom passar CWC väldigt bra på nato. 😊

PSX_20210102_130505.jpg

Kul att du knep Squalen! 👌Är det din första 1521?

Jag väntar tålmodigt! 😁 Du har ju din CWC som är en grym grab and go också, den är riktigt schysst. Har sneglar lite på en sån också, vad tycker du om den? Jag är lite skeptisk till fasta bandstift för det begränsar utbudet av band väldigt mycket. 🤔

Jo cwc'n åker ju tillbaka till Totte igen som sagt! 😂

Riktigt grym klocka måste jag säga.

Känns som en tank utan att den har överdrivna proportioner. Gillar tavlan och kronan är superskön! Synd att man inte behöver ställa tiden så ofta med den! 😄

Bra och ren mekanisk känsla på vridringen också 👍🏼

Personligen älskar jag ju nato och dessutom finns det ju både fluoro och italienskt gummi i nato utförande nu för tiden från Zuludiver. Hade jag behållit den så hade jag nog köpt nån av dom här tre för en stenhård beater kombo:

Yepp första 50 atmos i samlingen. Ser ut att krama handleden på rätt sätt och har velat pröva en länge nu så det ser jag fram emot 😃

Senast ändrad:
Yemas problemas!

Provade montera länken på Yeman.
Det gick inget vidare.
Verkar sitta hyfsad tight (fast ändå inte) när den ligger platt men den går ända att vika neråt. Vad är det som händer???
För tunna bandstift? Fast tror det är de originala
Jag som är dum i huvudet och inte fattar? (sannolikt så kanske…)

1609595572397.png

1609595571298.png

Bilagor

• 1609595552357.png
    1609595552357.png
    314.9 KB · Visningar: 6
Senast ändrad:
Yemas problemas!

Det gick inget vidare.
Verkar sitta hyfsad tight (fast ändå inte när den ligger platt men den går ända att vika neråt. Vad är det som händer???

1609595572397.png

1609595571298.png

Det där var konstigt, möjligt att bandstiften är för tunna, men om det är original, hmmm. Hör med deras online support som dyker upp om du går in på eu.yema.com de kan behöva se filmsnutt, men dessa bilder räcker nog.

Yemas problemas!

Det gick inget vidare.
Verkar sitta hyfsad tight (fast ändå inte när den ligger platt men den går ända att vika neråt. Vad är det som händer???

1609595572397.png

1609595571298.png
Prova tjockare bandstift så den kommer närmare boetten. Annars vetefasen. Det där har jag bara varit med om när man använt helt fel länk

Yemas problemas!

Det gick inget vidare.

1609595572397.png

1609595571298.png

Det där var konstigt, möjligt att bandstiften är för tunna, men om det är original, hmmm. Hör med deras online support som dyker upp om du går in på eu.yema.com de kan behöva se filmsnutt, men dessa bilder räcker nog.

Prova tjockare bandstift så den kommer närmare boetten. Annars vetefasen. Det där har jag bara varit med om när man använt helt fel länk

Är länken såld med klockan?
Kan annars vara så att klockor som säljs med länk har hålen för bandstift annorlunda placerade än klockor som säljs på läder/gummi. Det är för att det ska bli snyggast mot boetten.
Var t.ex så på tidiga Zodiac sea wolf compression 53.

Tillbaka
Topp