• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hade det inte varit för det jäkla namnet... Riktigt snygg :)
40mm-diver-wbg-black_1.jpg
Mkt snygg

Tavlan skvallrar om att det ska vara silikon om det är vad syftade på?

"Thanks to the labeling underneath the central axis of the dial, you can immediately tell that the movement inside is the fan-favorite Powermatic 80 that has been used in a variety of Tissot timepieces as well as extensively in the wares of sister brands like Rado and Longines. If you’re unaware, the Powermatic 80 is basically a souped-up version of the ETA C07.811 movement with an 80-hour power reserve. For the Gentleman Automatic, Tissot has added a silicon balance spring which will allow for longer intervals between service as well as greater resistance to magnetic fields. The decision to equip the Gentleman Automatic with a silicon balance comes after the Swatch Group’s recent announcement to outfit every mechanical watch produced by the conglomerate with either a silicon or Nivachron (a new material that Swatch Group developed in collaboration with Audemars Piguet) balance spring."
Silicon = kisel
Silicone = silikon

Silicon = kisel
Silicone = silikon
Aha I stand corrected men jag förstod inte vad du vände dig emot i mitt inlägg då det inte var jag som skrev det i första taget även om jag sedermera gjorde det. Det går faktiskt att anmärka på ett mindre arrogant sätt :)

Senast ändrad:
Aha I stand corrected men jag förstod inte vad du vände dig emot i mitt inlägg då det inte var jag som skrev det i första taget även om jag sedermera gjorde det. Det går faktiskt att anmärka på ett mindre arrogant sätt :)
Ja det var en tokig citering, ni använde för lika bilder... Tycker du det var arrogant läste du in något som inte fanns där, var bara utbildande och lite raljerande angående plasten som verket fått mycket kritik för.

• Like
Reactions: M26
D0B0CF14-9F7B-418B-AFAC-E3A728291E61.jpeg
Någon som har erfarenhet av Lorier klockor? Deras uppdaterade Neptune Diver i vintage stil med guldiga detaljer på urtavlan och stor krona såg riktigt trevlig ut. Nästan lite Tudor Black Bay i stilen tycker jag.

Hörde en intervju med paret bakom Lorier i Worn & Wounds podcast episod 85 (https://wornandwound.com/podcast/).

https://www.lorierwatches.com/

Jag har en på ingång, pre-order samma dag de släpptes. Hoppas den dyker upp snart. Lyssnade på intervjun igår och det känns som jag köpt en riktigt fin klocka. Det var på The Urban Gentry som jag såg klockan för första gången (gen1). Nu väntar jag på en recension av generation 2.

Senast ändrad:
Jag har en på ingång, pre-order samma dag de släpptes. Hoppas den dyker upp snart. Lyssnade på intervjun igår och det känns som jag köpt en riktigt fin klocka. Det var på The Urban Gentry som jag såg klockan för första gången (gen1). Nu väntar jag på en recension av generation 2.

Nice! Du får återkomma med vad du tyckte om den när den dimper ner i brevlådan :). Är det en Lorier Neptune Diver gen 2 som är på ingång då?

Allt jag kan tänka på när jag ser ringen i trä är en ratt på en veteranbil. Inget dåligt i det dock :)
Irrelevant för tråden men gillar RLs Automotive-serie och har den enklaste själv. Inspirationen är mycket riktigt klassiska bilar och ska vara gjort efter Ralphs egna Bugatti Altlantic. Måste lägga till en stämningsbild fast jag inte borde...
Ralph-Lauren-RL-Automotive-Skeleton-Non-Skeleton-Watches-aBlogtoWatch-39.jpg

Irrelevant för tråden men gillar RLs Automotive-serie och har den enklaste själv. Inspirationen är mycket riktigt klassiska bilar och ska vara gjort efter Ralphs egna Bugatti Altlantic. Måste lägga till en stämningsbild fast jag inte borde...
Ralph-Lauren-RL-Automotive-Skeleton-Non-Skeleton-Watches-aBlogtoWatch-39.jpg
Aha, det visste jag inte. Då har de ju verkligen lyckats eftersom det var det första jag som ovetande tänkte på

Nice! Du får återkomma med vad du tyckte om den när den dimper ner i brevlådan :). Är det en Lorier Neptune Diver gen 2 som är på ingång då?

Stämmer, en Neptune Gilt gen 2. Ser att det ligger en gen 1 ute på köp&sälj. En del föredrar den mer men då får man tänka att inte många sett den nya i verkligheten.

Jag får se till att dokumentera paketöppningen. /Rikard

Tillbaka
Topp