• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ja, jag lär ångra detta men sedan B&R landade så har denna blivit ” en svart och vit för mycket ” ingen micro, men hoppas jag får vara med ändå och kollar om det finns något intresse eller skoj :)

Bytesvärde ~10’
Dykare på länk känns väl mest aktuellt :)
70EE7F04-9161-4C16-BBD7-A8C850659A31.jpeg
7E3F162C-2411-44E2-BCB2-57D739C3B954.jpeg
Vad gillar du för annat som komplement till dykare på länk? :angel:

Trevligt med handskriven lapp! Grymt fin är den. Ser fram emot fler bilder och dina intryck framöver

Trevligt med handskriven lapp! Grymt fin är den. Ser fram emot fler bilder och dina intryck framöver.
Väldigt personlig i kontakten och supersnabb leverans 3 dagar från Chicago till Ica! Bra jobbat. Jag återkommer med lite bilder och intryck. Hittills skulle jag iaf säga att den har grymt bra proportioner och sitter väldigt bekvämt på armen. Finish typ lite bättre än Sinn och lite sämre än Monta. Så trots lite högt pris tycker jag den känns ganska prisvärd faktiskt.

Väldigt personlig i kontakten och supersnabb leverans 3 dagar från Chicago till Ica! Bra jobbat. Jag återkommer med lite bilder och intryck. Hittills skulle jag iaf säga att den har grymt bra proportioner och sitter väldigt bekvämt på armen. Finish typ lite bättre än Sinn och lite sämre än Monta. Så trots lite högt pris tycker jag den känns ganska prisvärd faktiskt.
Hörde jag Sinn? :) Ahh, trevligt. Har du någon kvar?

Jag kan bara säga vad jag hade köpt i dit lådsituation. Nämligen en 90-tals Breitling SuperOcean eller Colt. Går att hitta för ca 6-9kkr. Otroligt mycket klocka för pengarna och affordable (KS-mått).
Ja det var en bra idé. Har tittat på Colt några gånger. Har en väninna som har en fin. Det hade varit trevligt med kvarts :)
Vilken trevlig samling. Jag hade saknat en bra kronograf!
Jag är dålig på kronografer. Men kanske en svart Dan Henry 1972 hade varit något. Eller en Aerospace om man kör på Breitling.

Flera Ginault bilder hörni 🙂
Hälsningar från Island 🇮🇸
(Klocktorka)
Speciellt för dig @Equilibrium

+ en lite färskare
63336C52-BDD7-4DCB-8378-47AF5DF57431.jpeg

Avslutar i natten med min silverterrorist som jag tog bild på förut (vid ”matlagningen”).

32B92534-5770-4C65-9496-CFA7DB758820.jpeg

Definitivt ett utmanande val av klocka om man skulle köra OWGMarch men jag vill nog inte ge mig in i de galenskaperna igen. Superbekväm annars!

Den där är jag rejält sugen på. Kul klocka! Bra spec och trådfavoriten Soprod :) vissa är skeptiska men jag tror vi får ändra oss om Soprod, de är väl likvärdiga ETA 2824-2, Sellita, STP tänker jag.
Jag vill så gärna ändra mig då det i grunden är Seiko och Seiko brukar göra tåliga urverk. Är även oftast mycket finarr finisherade.
Att SjööS valde att byta ut ALLA Soprod gör mig dock lite skeptisk och orolig. Ska jag välja Soprod då ska det vara av ett märke med gott rykte som löser garantiåtgärder på ett bra sätt (om det mot förmodan skulle krävas).

Storlek på denna? Kommande NG är 39 mm om jag minns rätt.
Just denna i stål var 42. Tror de har funnits mindre (även i 38 och 40).
Finns i brons och 38mm
Screenshot_20210117-073133_Chrome.jpg

Case: bronze 38.00mm diameter

Bezel: bronze 38.00mm

Height. 14mm incl double domed sapphire crystal

Lug to lug: 48mm

Weight on leather 94g

Lugs: 18mm

Lume: Superluminova C3 or vintage

Movement: Swiss ETA 2824-2

Water resitance: 1000m Watch comes on leather strap in a watch roll at random color .

Price: $649.00

Bilagor

• Screenshot_20210117-073445_Chrome.jpg
    Screenshot_20210117-073445_Chrome.jpg
    167 KB · Visningar: 8
IMG_20210117_094901.jpg

Sista avgången för den här helgen.

Ser fram emot att få komma hem, lägga mig i sängen och slappa samt kolla på gårdagens ufc! 😃🥊🥋

Diver One bjuder på oväntat hög tool-faktor. Måste säga att den dessutom ser fantastisk ut på det här gråa heavy duty natot med blästrade titan keepers 😎

Enda klagomålet jag kan hitta är att det är lite väl mycket reflektioner och förvrängning pga singledome glaset i situationer med mycket ljus. Snyggt på bild dock.

Tjiho :) Tänkt att skaffa en rulle länge så att jag kan få med mig mina cheepoklockor ifall jag åker på semester någon gång men aldrig klickat hem en av ren snålhet. Nu sydde min bättre hälft en åt mig istället :D Tog ett par år innan hon fick tummen ur dock :p Nu gäller det bara att hitta någonstans att åka ..

PSX_20210117_114834.jpg
PSX_20210117_114928.jpg
PSX_20210117_115014.jpg
PSX_20210117_115114.jpg

Tillbaka
Topp