• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tjiho :) Tänkt att skaffa en rulle länge så att jag kan få med mig mina cheepoklockor ifall jag åker på semester någon gång men aldrig klickat hem en av ren snålhet. Nu sydde min bättre hälft en åt mig istället :D Tog ett par år innan hon fick tummen ur dock :p Nu gäller det bara att hitta någonstans att åka ..

PSX_20210117_114834.jpg
PSX_20210117_114928.jpg
PSX_20210117_115014.jpg
PSX_20210117_115114.jpg
Bara fortsätta sy när hon väl är igång! Snyggt 👏

Tjiho :) Tänkt att skaffa en rulle länge så att jag kan få med mig mina cheepoklockor ifall jag åker på semester någon gång men aldrig klickat hem en av ren snålhet. Nu sydde min bättre hälft en åt mig istället :D Tog ett par år innan hon fick tummen ur dock :p Nu gäller det bara att hitta någonstans att åka ..

PSX_20210117_114834.jpg
PSX_20210117_114928.jpg
PSX_20210117_115014.jpg
PSX_20210117_115114.jpg
Snyggt hantverk!
När ska du sälja Squalen? 😉

Så nöjd över min guld- och diamantklocka för 135 kr. Och Mikael i klass 8A som sa att jag aldrig skulle bli något. Hahahaha där fick han! 🤣

IMG_20210117_133505.jpg

Fngeen.... svåruttalat :hilarious::bookworm: Perfekt till Plagiat-Tisdag juh :cigar:

Fan! Värt ett försök iaf 😅
:hilarious:

Man skall ju aldrig säga aldrig, men just nu sitter den väldigt säkert iallafall :D Jag är helsåld på 2002-boetten trots att jag tyckte att den var apful först och den är precis så schleten den bör vara för att se perfekt vintage ut ;)

Den där är jag rejält sugen på. Kul klocka! Bra spec och trådfavoriten Soprod :) vissa är skeptiska men jag tror vi får ändra oss om Soprod, de är väl likvärdiga ETA 2824-2, Sellita, STP tänker jag.
Vissa skeptiker som i Von va?😜 Det finns så mycket andra bra verk, jag fattar bara inte varför man ska köra med den sämsta klonen om man nu måste spara in på produktionskostnader, that is all

Någon som har tips på en lite billigare dinka liknande en IWC Top Gun? Vill inte ha det värsta skräpet men vill inte heller bli helt ruinerad :D
img_iwc_top_gun_chronograph_2.jpg
Du vill ha med svart case? Menar du billigare än IwC eller billigt i allmänna ordalag?😊

kanske en sådan här:

Den var inte så tokig men kanske något dyr för en kvartsare? Men Alpina brukar ju vara relativt prisvärda så kanske finns andra kvalitéer bortsett från urverket. Med det sagt har jag absolut inget emot kvarts och skulle absolut kunna tänka mig köpa något kinesiskt så länge priset är rätt.

Tillbaka
Topp