• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

D8F2FAA0-E447-409D-8D58-61F6518DC083.jpeg

Hemma igen betyder klockbyte

Skepp ohoj!
Släpper denna här i tråden pga tillfällig sinnesförvirring (som vanligt)
En härlig Turtle på fina 41mm.
Fullset i dykarbox, på sitt tropic-gummi (ej canvas)
Grymt affordable, 1200 bagis ikväll i gillestugan, annars får den stanna och bada lite i sommar
Var nu inte blyga 👍😊.

Edit: såld i ett nafs

PSX_20210117_200754.jpg
PSX_20210117_200816.jpg

Senast ändrad:
IMG_20210117_094901.jpg

Sista avgången för den här helgen.

Ser fram emot att få komma hem, lägga mig i sängen och slappa samt kolla på gårdagens ufc! 😃🥊🥋

Diver One bjuder på oväntat hög tool-faktor. Måste säga att den dessutom ser fantastisk ut på det här gråa heavy duty natot med blästrade titan keepers 😎

Enda klagomålet jag kan hitta är att det är lite väl mycket reflektioner och förvrängning pga singledome glaset i situationer med mycket ljus. Snyggt på bild dock.
Kan bara hålla med, det är en grym klocka!
E21E1DAA-1CAA-4D6F-9BB3-A2610AB9C58E.jpeg

Hej! Snubblade över Denna från Long island watch company. 040A334D-20E1-4999-8D23-77BC93C6D393.jpeg

Har varit sugen på något i den stilen ett tag å tyckte den va rätt fin! Väldigt mycket pang för pengen på 189$ känns det som. Får det till typ 2k med frakt (billigaste) och moms inräknat...

Lite tankar efter närmare kik:

+ Bra urverk i prisklassen (NH36). Skruvkrona och 100m. Lagom elegant och samtidigt lite "allround". Smidigt med butterfly. Överlag trevliga mått.

- Hade gärna fått vara lite tunnare. Ser väldigt blank ut, repas lätt? Känns lite trist att lägga så stor del av kostnaden på frakt och moms.

Skulle gärna höra lite input från tråden! Och även förslag på eventuella alternativ i prisklassen baserat på mina + & - ovan.

Stort tack på förhand!

Hej! Snubblade över Denna från Long island watch company. 040A334D-20E1-4999-8D23-77BC93C6D393.jpeg

Har varit sugen på något i den stilen ett tag å tyckte den va rätt fin! Väldigt mycket pang för pengen på 189$ känns det som. Får det till typ 2k med frakt (billigaste) och moms inräknat...

Lite tankar efter närmare kik:

+ Bra urverk i prisklassen (NH36). Skruvkrona och 100m. Lagom elegant och samtidigt lite "allround". Smidigt med butterfly. Överlag trevliga mått.

- Hade gärna fått vara lite tunnare. Ser väldigt blank ut, repas lätt? Känns lite trist att lägga så stor del av kostnaden på frakt och moms.

Skulle gärna höra lite input från tråden! Och även förslag på eventuella alternativ i prisklassen baserat på mina + & - ovan.

Stort tack på förhand!
Den ser fin ut, väldigt lik en orient Bambino. Men sett till priset en bra klocka även med tilläggsavgifter inräknat. Det jag tycker är skumt är att han inte kört in ett NH35-verk, NH36 är ju dag och datum.

Tillbaka
Topp