Den ser fin ut, väldigt lik en orient Bambino. Men sett till priset en bra klocka även med tilläggsavgifter inräknat. Det jag tycker är skumt är att han inte kört in ett NH35-verk, NH36 är ju dag och datum.
Tror det är en felskrivning:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den ser fin ut, väldigt lik en orient Bambino. Men sett till priset en bra klocka även med tilläggsavgifter inräknat. Det jag tycker är skumt är att han inte kört in ett NH35-verk, NH36 är ju dag och datum.
Klart att man måste ha MINST en kilometer WR. Att inte vilja det är ju som att puttra omkring i en Polski Fiat med 18hk för att man behöver ju inte mer ändåJobbar du på ubåt eller nåt? Varför behöver du 1200m?
/jk
Skämt?! Min hårdaste klocka maxar ut på blott 1000m sen går det snabbt utför med 600m-500m-300m, går och oroar mig för fuktskador hela tiden ...Det var ett skämt, skrattgubbe på slutet.
Hade räckt med 100m.
Jag måste sluta hänga i den här tråden. Blir för många klockor jag vill köpa på migMåndag, förmiddag och grådassigt minus-väder.
Då kör vi lite gilt för extra värme.
Samtidigt funderar jag på att låta denna gå, suget efter annat är stort. Men är fruktansvärt kluven, jag gillar den ju som faen.
Men så är ju begagnat-marknaden sisådär nu
![]()
En positiv effekt av den här trådenJag måste sluta hänga i den här tråden. Blir för många klockor jag vill köpa på mig. Denna var ju riktigt läcker!
Välkommen in i värmenJag måste sluta hänga i den här tråden. Blir för många klockor jag vill köpa på mig. Denna var ju riktigt läcker!
Ja, jag känner absolut igen mig. Det går i vågor, när det är som värst så skiftar inte intresset på en vecka dock, det tar ett dygn kanskeJag har reflekterat lite över mitt beteende på senaste tiden. Jag blir sugen på en ny klocka varje vecka, men hinner aldrig köpa någon då jag hinner skifta över intresset på en ny klocka.
Har någon av er hamnat i denna onda cirkel?
Jag är snarare tvärt om. Jag hittar sällan nåt jag verkligen vill ha och även när det är nåt jag "kan tänka mig" så har jag svårt att släppa pengarna och köpa, haha.Jag har reflekterat lite över mitt beteende på senaste tiden. Jag blir sugen på en ny klocka varje vecka, men hinner aldrig köpa någon då jag hinner skifta över intresset på en ny klocka.
Haha, det mest positiva med det är väl att man spar pengar. Om man inter är för trigger happy vill sägaJa, jag känner absolut igen mig. Det går i vågor, när det är som värst så skiftar inte intresset på en vecka dock, det tar ett dygn kanske
Jag kan med största säkerhet säga att det finns ännu värre fall.. (ping @Nilas )![]()
Skönt ändå att man kan vara lite kräsen. Men då är du väldigt målmedveten med vad du är ute efter?Jag är snarare tvärt om. Jag hittar sällan nåt jag verkligen vill ha och även när det är nåt jag "kan tänka mig" så har jag svårt att släppa pengarna och köpa, haha.
Bitarna börjar falla på plats nu, snart i hamnJa, jag känner absolut igen mig. Det går i vågor, när det är som värst så skiftar inte intresset på en vecka dock, det tar ett dygn kanske![]()
Jag kan med största säkerhet säga att det finns ännu värre fall.. (ping @Nilas )![]()
Njaoaaa joo, jag antar det. Men sen är det nog också det att jag är väldigt, väldigt medveten om hur otroligt onödigt det är att köpa klockor och jag är kanske mer rädd för buyer's remorse än många? HahaHaha, det mest positiva med det är väl att man spar pengar. Om man inter är för trigger happy vill säga
Skönt ändå att man kan vara lite kräsen. Men då är du väldigt målmedveten med vad du är ute efter?
Fast om du är den där snubben som smörjer gångjärnen till periskopet och backspeglarna och gör annat utomhusarbete på u-båten är det nog rätt bra med hög wrDet var ett skämt, skrattgubbe på slutet.
Hade räckt med 100m.
Den känslan känner jag också igen, då blir det en jobbig process med att sälja en klocka och eventuellt förlora pengar på köpet. Jag tror att om samma klocka dyker upp i flödet flera gånger så kan det vara ett säkert köp.Njaoaaa joo, jag antar det. Men sen är det nog också det att jag är väldigt, väldigt medveten om hur otroligt onödigt det är att köpa klockor och jag är kanske mer rädd för buyer's remorse än många? Haha
Så länge jag blir nöjd med köpet är det frid och fröjd, men det är kanske rädslan för att inte bli nöjd som ofta hindrar mig.
@HSK
Idag kom den nya 26mm bandet till Göteborgaren... HUH, tjock!... det smalnar av till 24mm men jag upplever som om jag bär armbandet med klockan som utsmyckning. Det sitter skönt, klockan känns inte framåt tung... det är rejäla grejer, det
![]()
![]()
Du får tänka att klockan blir lättare under vattenytan...inte mindre då kanske men det är irrelevant@HSK
Idag kom den nya 26mm bandet till Göteborgaren... HUH, tjock!... det smalnar av till 24mm men jag upplever som om jag bär armbandet med klockan som utsmyckning. Det sitter skönt, klockan känns inte framåt tung... det är rejäla grejer, det
![]()
![]()
Jag har reflekterat lite över mitt beteende på senaste tiden. Jag blir sugen på en ny klocka varje vecka, men hinner aldrig köpa någon då jag hinner skifta över intresset på en ny klocka.
Känner igen, Absolut. skillnaden är att jag köper och aldrig säljerJag har reflekterat lite över mitt beteende på senaste tiden. Jag blir sugen på en ny klocka varje vecka, men hinner aldrig köpa någon då jag hinner skifta över intresset på en ny klocka.
Ska testa det! Problemet är väl att jag jobbar på lager, så roterar G-shock och Alpinist. Så en hel månad med bara G-shock isåfallLåter som att du behöver vara med i OWG-March!
Har samma dilemma. Jobbar inom kemiindustrin så det blir en månad med någon beater om man ska köra OWG-mars.Ska testa det! Problemet är väl att jag jobbar på lager, så roterar G-shock och Alpinist. Så en hel månad med bara G-shock isåfall![]()
Eller så kör man wild card och rockar en dressklocka i en månad!Har samma dilemma. Jobbar inom kemiindustrin så det blir en månad med någon beater om man ska köra OWG-mars.
![]()
Ena kollegan tyckte att jag gott kunde ta med Bratten till jobbet...Eller så kör man wild card och rockar en dressklocka i en månad!![]()
Ska testa det! Problemet är väl att jag jobbar på lager, så roterar G-shock och Alpinist. Så en hel månad med bara G-shock isåfall![]()