• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Den ser fin ut, väldigt lik en orient Bambino. Men sett till priset en bra klocka även med tilläggsavgifter inräknat. Det jag tycker är skumt är att han inte kört in ett NH35-verk, NH36 är ju dag och datum.

Tror det är en felskrivning:

20210118_094348.jpg

Måndag, förmiddag och grådassigt minus-väder.
Då kör vi lite gilt för extra värme.

Samtidigt funderar jag på att låta denna gå, suget efter annat är stort. Men är fruktansvärt kluven, jag gillar den ju som faen.
Men så är ju begagnat-marknaden sisådär nu :)

JuGhM5z.jpg

Jobbar du på ubåt eller nåt? Varför behöver du 1200m?

/jk
Klart att man måste ha MINST en kilometer WR. Att inte vilja det är ju som att puttra omkring i en Polski Fiat med 18hk för att man behöver ju inte mer ändå ;)
Det var ett skämt, skrattgubbe på slutet.
Hade räckt med 100m.
Skämt?! Min hårdaste klocka maxar ut på blott 1000m sen går det snabbt utför med 600m-500m-300m, går och oroar mig för fuktskador hela tiden ...

Måndag, förmiddag och grådassigt minus-väder.
Då kör vi lite gilt för extra värme.

Samtidigt funderar jag på att låta denna gå, suget efter annat är stort. Men är fruktansvärt kluven, jag gillar den ju som faen.
Men så är ju begagnat-marknaden sisådär nu :)

JuGhM5z.jpg
Jag måste sluta hänga i den här tråden. Blir för många klockor jag vill köpa på mig :angel:. Denna var ju riktigt läcker!

Jag har reflekterat lite över mitt beteende på senaste tiden. Jag blir sugen på en ny klocka varje vecka, men hinner aldrig köpa någon då jag hinner skifta över intresset på en ny klocka.
Har någon av er hamnat i denna onda cirkel?
Ja, jag känner absolut igen mig. Det går i vågor, när det är som värst så skiftar inte intresset på en vecka dock, det tar ett dygn kanske :)

Jag kan med största säkerhet säga att det finns ännu värre fall.. (ping @Nilas ) :p

Jag har reflekterat lite över mitt beteende på senaste tiden. Jag blir sugen på en ny klocka varje vecka, men hinner aldrig köpa någon då jag hinner skifta över intresset på en ny klocka.
Har någon av er hamnat i denna onda cirkel?
Jag är snarare tvärt om. Jag hittar sällan nåt jag verkligen vill ha och även när det är nåt jag "kan tänka mig" så har jag svårt att släppa pengarna och köpa, haha.

Ja, jag känner absolut igen mig. Det går i vågor, när det är som värst så skiftar inte intresset på en vecka dock, det tar ett dygn kanske :)

Jag kan med största säkerhet säga att det finns ännu värre fall.. (ping @Nilas ) :p
Haha, det mest positiva med det är väl att man spar pengar. Om man inter är för trigger happy vill säga

Jag är snarare tvärt om. Jag hittar sällan nåt jag verkligen vill ha och även när det är nåt jag "kan tänka mig" så har jag svårt att släppa pengarna och köpa, haha.
Skönt ändå att man kan vara lite kräsen. Men då är du väldigt målmedveten med vad du är ute efter?

Haha, det mest positiva med det är väl att man spar pengar. Om man inter är för trigger happy vill säga

Skönt ändå att man kan vara lite kräsen. Men då är du väldigt målmedveten med vad du är ute efter?
Njaoaaa joo, jag antar det. Men sen är det nog också det att jag är väldigt, väldigt medveten om hur otroligt onödigt det är att köpa klockor och jag är kanske mer rädd för buyer's remorse än många? Haha
Så länge jag blir nöjd med köpet är det frid och fröjd, men det är kanske rädslan för att inte bli nöjd som ofta hindrar mig.

Nytt namn för mig, dök upp i IG feeden.
Knapphändig info och de flesta klockor tydliga "hommager"... Inte kikat närmare, men en del såg helt ok ut. Priserna löjligt låga, men som vanligt får man nog vad man betalar för...
Screenshot_20210118-130043_Instagram.jpg

Njaoaaa joo, jag antar det. Men sen är det nog också det att jag är väldigt, väldigt medveten om hur otroligt onödigt det är att köpa klockor och jag är kanske mer rädd för buyer's remorse än många? Haha
Så länge jag blir nöjd med köpet är det frid och fröjd, men det är kanske rädslan för att inte bli nöjd som ofta hindrar mig.
Den känslan känner jag också igen, då blir det en jobbig process med att sälja en klocka och eventuellt förlora pengar på köpet. Jag tror att om samma klocka dyker upp i flödet flera gånger så kan det vara ett säkert köp.

IMG_20210118_124936_177.jpg

Vilodag. Rostade mackor med västerbottensost, apelsin/citron marmelad och en kopp te.

Ligger på en beanbag på golvet i mysrummet och kollar på röken från vedpannan som rör sig mot en knallblå himmel, fåglarna som flyger runt i träden och en Scurfa som böjer ljuset på ett jäkla intressant sätt.

Snart dags att ta sig i kragen och åka till gymmet.

Screenshot_20210118_135419.jpg

Vill ha det här stuket på min Squale 1521 Militaire som är en hommage på Milsub.

Har dock visat sig svårare än jag trodde att hitta ett sånt här "guldbrunt" nato...

Någon som har sett något liknande?
Nezumi har ett men dom är lite korta tycker jag och dessutom vill dom ha 369:- inkl. frakt.

Tillbaka
Topp