• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Pysseldag!
Nytillverkat för dagen plus klockan som har hjälpt till 😊.
PSX_20210118_134312.jpg
PSX_20210118_134904.jpg
Oh, hur schyssta som helst! Visste väl att det bodde en liten syslöjdstant i dig 😜
Är det skosnören du använt dig av?

Den känslan känner jag också igen, då blir det en jobbig process med att sälja en klocka och eventuellt förlora pengar på köpet. Jag tror att om samma klocka dyker upp i flödet flera gånger så kan det vara ett säkert köp.
Jag gjorde en sån runda sent i somras. Hade kollat länge på den. Både fysiskt och på forumet osv. Men sen efter jag köpt den så bara insåg jag att det inte alls var rätt. Och så fick jag sälja den till förlust osv. Det typ avskräckte mig från klockor fram tills typ... nu, heh 😁

Intressant... Idag dök det upp ett orange datum! Blev lätt förvånad måste jag säga! Cool feature som någon av Er kanske vet vad den står för? Surfade lite snabbt och det kan vara datum för första
släppet av deras första modell. Men det fanns andra teorier också såg jag....
IMG_20210118_125157.jpg

Screenshot_20210118_135419.jpg

Vill ha det här stuket på min Squale 1521 Militaire som är en hommage på Milsub.

Har dock visat sig svårare än jag trodde att hitta ett sånt här "guldbrunt" nato...

Någon som har sett något liknande?
Nezumi har ett men dom är lite korta tycker jag och dessutom vill dom ha 369:- inkl. frakt.

Beställde ett sådant här i helgen. Har andra färger i den serien och upplever att produktbilderna är lite bleka.

Beställde ett sådant här i helgen. Har andra färger och upplever att produktbilderna är lite bleka.

Kollade på just det men som du säger så var det ingen lyster i nylonet på dom bilderna.

Du får gärna lägga upp en bild eller skriva ett pm när du fått det! 😃👍🏼

Måndag, förmiddag och grådassigt minus-väder.
Då kör vi lite gilt för extra värme.

Samtidigt funderar jag på att låta denna gå, suget efter annat är stort. Men är fruktansvärt kluven, jag gillar den ju som faen.
Men så är ju begagnat-marknaden sisådär nu :)

JuGhM5z.jpg
Inte jättekul att sälja just nu. Byte kan möjligtvis gå lite snabbare. Med det sagt tror jag just denna stänkare kan ha en marknad😊

IMG_20210118_124936_177.jpg

Vilodag. Rostade mackor med västerbottensost, apelsin/citron marmelad och en kopp te.

Ligger på en beanbag på golvet i mysrummet och kollar på röken från vedpannan som rör sig mot en knallblå himmel, fåglarna som flyger runt i träden och en Scurfa som böjer ljuset på ett jäkla intressant sätt.

Snart dags att ta sig i kragen och åka till gymmet.
Ja tack!

Har samma dilemma. Jobbar inom kemiindustrin så det blir en månad med någon beater om man ska köra OWG-mars.

IMG_20210118_133756.jpg
Same. Har för nuvarande en kontorstjänst som dock är tillfällig, ser fram emot att återgå till annan tjänst men bävar inför det också. Då kommer jag inte längre kunna ha mina "fina" klockor på jobb utan får nöja mig med en sleten Suunto på arbetstid 😅

Tillbaka
Topp