• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Paket på en måndag är aldrig fel.
Sneglat lite på DH, slog till då jag insåg att den var löjligt billig och jag var sugen på panda.
Storleken är rätt, meca-kvartz är kul, kvalitet på banden var mjaaa men inte förväntat mig så mkt mer. Fick ta band från min enda tidigare micro i väntan på jubileelänk från ebay som jag köpte med någon öl i kroppen sent en lördag :cigar:
överlag mycket nöjd! För stunden såklart... 😝
6A890E4C-6BEA-4DF3-9C77-E5F12FD10D93.jpeg
1B0AD69D-2147-4AF4-95B5-1DA3E6EC2D05.jpeg 6C2EBF67-CB5D-4D07-987B-C9D3492D18DE.jpeg 8E45FD0B-39CC-472D-B9C0-A2D466EF23FC.jpeg CBE25067-27BC-4B21-96B2-E51F7920DFE8.jpeg

Paket på en måndag är aldrig fel.
Sneglat lite på DH, slog till då jag insåg att den var löjligt billig och jag var sugen på panda.
Storleken är rätt, meca-kvartz är kul, kvalitet på banden var mjaaa men inte förväntat mig så mkt mer. Fick ta band från min enda tidigare micro i väntan på jubileelänk från ebay som jag köpte med någon öl i kroppen sent en lördag :cigar:
överlag mycket nöjd! För stunden såklart... 😝
6A890E4C-6BEA-4DF3-9C77-E5F12FD10D93.jpeg
1B0AD69D-2147-4AF4-95B5-1DA3E6EC2D05.jpeg 6C2EBF67-CB5D-4D07-987B-C9D3492D18DE.jpeg 8E45FD0B-39CC-472D-B9C0-A2D466EF23FC.jpeg CBE25067-27BC-4B21-96B2-E51F7920DFE8.jpeg
Det är ju också en brevöppnare😳😳😳

Är det någon som sitter på Tisell Explorer 39 och kan dela intryck? Kanske är jag helt plötsligt lite sugen...uppskattar lite synpunkter från er här!
Helt klart bra, precis som deras övriga sortiment.
Samma länk som deras sub med trevligt glidelock-clasp. Bra finish. Inget att tveka på.
Var det du som knep den på köp&sälj? 😊
Bjussar på min gamla.

Edit: jubileet är inte original

PSX_20200701_205136.jpg

Senast ändrad:
Jag har haft en och mitt enda bestående intryck var att ändlänkarna var fruktansvärda... Borealis Adraga är ett bättre köp
Ja ändlänkarna är akilleshälen. Det var därför jag körde min på jubilee, det var grejer det. Saknade dock deras trevliga glidelock-spänne på mitt jubilee men man kan inte få allt. Adragan verkar betydligt grövre än Tisellen i alla fall får jag det intrycket av bilderna man har sett, stämmer det?

Ja ändlänkarna är akilleshälen. Det var därför jag körde min på jubilee, det var grejer det. Saknade dock deras trevliga glidelock-spänne på mitt jubilee men man kan inte få allt. Adragan verkar betydligt grövre än Tisellen i alla fall får jag det intrycket av bilderna man har sett, stämmer det?

Tisellen släppte jag direkt så har inte så mkt minne av den... men jag upplevde den som snarlik Adraga i övrigt... hade Adraga i 6 månader.

Måndag, förmiddag och grådassigt minus-väder.
Då kör vi lite gilt för extra värme.

Samtidigt funderar jag på att låta denna gå, suget efter annat är stort. Men är fruktansvärt kluven, jag gillar den ju som faen.
Men så är ju begagnat-marknaden sisådär nu :)

JuGhM5z.jpg
Finns det något annat med applikations-mått-mätt som trumfar den då?

Screenshot_20210118_135419.jpg

Vill ha det här stuket på min Squale 1521 Militaire som är en hommage på Milsub.

Har dock visat sig svårare än jag trodde att hitta ett sånt här "guldbrunt" nato...

Någon som har sett något liknande?
Nezumi har ett men dom är lite korta tycker jag och dessutom vill dom ha 369:- inkl. frakt.

Jag ska kolla in Nezumi, har även span på dessa men jag tycker de är dyra
Edit: de var nog inte blanka nog.
Ser fram emot att någon hittar den stil du söker, gärna utan för breda byglar.

Singulars Super nato har lystern men inte rätt färg.

Att dom är hanar... jag har inte små handleder men ändå kändes det som om dom stod ut från armen... inte bara obekvämt, utan fult också...

Har sett bilder på Tisell sub och av nån anledning ser det inte lika illa ut där.
Aha jag förstår! Jag föredrar ju också om det inte är hanar men det funkar på min Tisell tycker jag! Tack för synpunkterna!

Tillbaka
Topp