Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Wow...Ett dygn är inte exakt 24h (verkar vara 23h56m vid en snabb googling) och det komplikationen gör är att den visar den "riktiga" tiden och hur den avviker från den påhittade och förenklade tidvisningen som man vanligtvis använder sig av där ett dygn = 24h. Den snabba och enkla fullösningen på problemet är att avrunda alla dygn till 24h och slänga i en extra dag i kalender var fjärde år...very good enough som man brukar säga här i tråden!![]()
![]()
Update på dettahittade firman som gör dessa "ready made". Vi kanske kunde beställa en microklocka
Sport Diver Automatic Watch - Swiss Branded Watches | CHRONO AG
Sport Diver Automatic Watch - Branding on a high quality Swiss watch. Buy directly from our factory. Short delivery time. Quantity of 25 pcs only. Order now!www.chronowatch.ch
Eller kanske en variant av "oris"
Ocean 200 Automatic Watch - Swiss Branded Watches | CHRONO AG
Ocean 200 Automatic Watch - Branding on a high quality Swiss watch. Buy directly from our factory. Short delivery time. Quantity of 25 pcs only. Order now!www.chronowatch.ch
Hade varit nåt! Men 44mm skrämmer nog de flesta här inne
Edit: Undra vad de vill ha för kalaset?
Hum... 23.56 h per dygn leder till ca 120 min sackning per månad, dvs 2 h i månaden.
Det blir 1 dygn per år, men vi har ju skottår bara vart fjärde år...?
Jag skulle säga att det tyder på att dygnet är ca 23.59 h...
Står samma, typ, här:Hum... 23.56 enligt Wikipedia... men nej, jag brukar inte ha fel![]()
lycka till bilen! Min bil är smutsig, så tråkigt. Snygg klocka.Upp till bevis för biljäveln![]()
Upp till bevis för biljäveln![]()
Kloka ord tycker jag, Tur man är immun mot imponator-effekten så vardagslivet blir lite enklare.Har testad den och föll inte för den eller den blå, för mycket hype i förhållande till vad man får för pengarna. Den är hyllad men då får man ta in i beräkningen att marknadsföringen siktar på en målgrupp som bara kan köpa Tudor, Omega, Rolex och möjligen något annat märke de vet att kompisar och kollegor känner till så att de är garanterade imponator-effekten.
Sen tycker jag man ska köpa den om man tycker den är snygg och inte riktigt kan hitta motsvarande klocka bland t ex det utbud vi bjuder på i den här tråden. JAG kommer inte klandra någon för ett sådant köp, bara njuta av de fina bilderna vi förhoppningsvis får se
Disclaimer: jag gillar inte runda applicerade index, funkar inte på ur med vintagedesign. Ska göra ett nytt ärligt försök med nya Yema GMTn i brons som jag tror blir lite kul med massa patina.
24 timmar är ju alltid 24 timmar. Sen hur lång en dag är är ju i enlighet med @Jox eminenta artikel mer filosofiskt. Jordens rotation etc...spännande läsning!Hum... 23.56 enligt Wikipedia... men nej, jag brukar inte ha fel![]()
Står samma, typ, här:
![]()
A Day Is Not 24 Hours
Our system of telling time is based on the premise that every day is exactly 24 hours long — quite precisely, with no exceptions. This…medium.com
Har någon i fantastiska tråden ett 22 mm Bonetto mod. 281 att sälja? Är på jakt efter ett svart, grått eller grönt sådant. Har andra band att byta mot för den som inte vill ha pengar
![]()
Hyfsat! 18,5 cm och gummin har jag lite lösare än läder.Har du rejäla handleder?
Jag har testat det där bandet och bara en "keeper" är för lite, iaf. om man inte har minst 19 cm handled... IMHO
Hyfsat! 18,5 cm och gummin har jag lite lösare än läder.![]()
Jag såg att du sålde de du hade jamm... jag har också 18,5
även spännet på bandet var skumt tyckte jag... bullade liksom ut sej... men nu ska jag inte vara för negativ![]()
Blev kanon ju! Sportigt och fint!Blev oväntat nöjd med det hör bandet
![]()
![]()
Perfekt färgmatchning med GMT-visaren... hela klockan blev ju väldigt mkt sportigare än på läder![]()
Jag såg att du sålde de du hade ja
Nej, men det är bra med input på en sån här sak. Jag är ute efter ett band som tar 6-7 mm bred tunga i spännet och som smalnar av från 22 till 20 mm. Det utesluter i princip alla plongeur-band tyvärr. Hittade Bonetto 281 som verkar uppfylla mina krav![]()
Jag jagar men det verkar vara slut överallt! Ser du ett så säg tillJa, men testa du, kanske inte är lika gnällig som jag... bandet är ju iaf. toksnyggt!
Gamla Inex kan väl inte vara samma märke som nya eller vad vet du? Slösurfade in på hemsidan för att mötas av inte så värst high end grejer som fått namn som Bjarne, Otto, Verner, Kristian osv, inget fel med namnen i sig men fick iaf mig att småfnittra tillTrevlig tisdag på er! Hemma å vabbar idag så bli lite klocksnack
![]()
Jag jagar men det verkar vara slut överallt! Ser du ett så säg till![]()
Snyggt! Portugal dessutom. Tack![]()
Bonetto Cinturini Italian Rubber Dive Watch band Strap 281 Black 22mm | eBay
Bonetto Cinturini is a well known Italian high quality rubber watch strap manufacturer, and for 30 years they have gained experience and knowledge of the materials, mixtures, design and techniques needed to produce a fantastic product.www.ebay.com
Sjukt cool ju!Trevlig tisdag på er! Hemma å vabbar idag så bli lite klocksnack
![]()