• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kör Eddie Everest idag ;)
26C2C9D9-837C-4F62-A602-DA1D51FEE7A2.jpeg

Ett dygn är inte exakt 24h (verkar vara 23h56m vid en snabb googling) och det komplikationen gör är att den visar den "riktiga" tiden och hur den avviker från den påhittade och förenklade tidvisningen som man vanligtvis använder sig av där ett dygn = 24h. Den snabba och enkla fullösningen på problemet är att avrunda alla dygn till 24h och slänga i en extra dag i kalender var fjärde år...very good enough som man brukar säga här i tråden! 🤷‍♂️ 😁
Wow...

maxresdefault.jpg

Update på detta :) hittade firman som gör dessa "ready made". Vi kanske kunde beställa en microklocka :)

Eller kanske en variant av "oris" 😜

Hade varit nåt! Men 44mm skrämmer nog de flesta här inne 🙂
Edit: Undra vad de vill ha för kalaset?

44 är lite magstarkt tycker även jag, nedanstående kan jag dock tänka mig. Roligt med olika färgkombinationer.

59e4cc2b92b3ac6f8ba4a01abbd4f6fb.png

20e7a13fc31222d49841a99eb36bf651.png

Har testad den och föll inte för den eller den blå, för mycket hype i förhållande till vad man får för pengarna. Den är hyllad men då får man ta in i beräkningen att marknadsföringen siktar på en målgrupp som bara kan köpa Tudor, Omega, Rolex och möjligen något annat märke de vet att kompisar och kollegor känner till så att de är garanterade imponator-effekten.

Sen tycker jag man ska köpa den om man tycker den är snygg och inte riktigt kan hitta motsvarande klocka bland t ex det utbud vi bjuder på i den här tråden. JAG kommer inte klandra någon för ett sådant köp, bara njuta av de fina bilderna vi förhoppningsvis får se :)

Disclaimer: jag gillar inte runda applicerade index, funkar inte på ur med vintagedesign. Ska göra ett nytt ärligt försök med nya Yema GMTn i brons som jag tror blir lite kul med massa patina.
Kloka ord tycker jag, Tur man är immun mot imponator-effekten så vardagslivet blir lite enklare.

Står samma, typ, här:

Uhm... intressant artikel.
Jag blandade ihop lite... året är baserat på jordens rotation kring solen, dygnet är baserat på jordens rotation kring sin egen axel... det lär man sej väl typ i lågstadiet :banghead:

Har någon i fantastiska tråden ett 22 mm Bonetto mod. 281 att sälja? Är på jakt efter ett svart, grått eller grönt sådant. Har andra band att byta mot för den som inte vill ha pengar :)

1611045429646.png

Har du rejäla handleder?
Jag har testat det där bandet och bara en "keeper" är för lite, iaf. om man inte har minst 19 cm handled... IMHO

mm... jag har också 18,5
även spännet på bandet var skumt tyckte jag... bullade liksom ut sej... men nu ska jag inte vara för negativ :angel:
Jag såg att du sålde de du hade ja :)

Nej, men det är bra med input på en sån här sak. Jag är ute efter ett band som tar 6-7 mm bred tunga i spännet och som smalnar av från 22 till 20 mm. Det utesluter i princip alla plongeur-band tyvärr. Hittade Bonetto 281 som verkar uppfylla mina krav :)

Jag såg att du sålde de du hade ja :)

Nej, men det är bra med input på en sån här sak. Jag är ute efter ett band som tar 6-7 mm bred tunga i spännet och som smalnar av från 22 till 20 mm. Det utesluter i princip alla plongeur-band tyvärr. Hittade Bonetto 281 som verkar uppfylla mina krav :)

Ja, men testa du, kanske inte är lika gnällig som jag... bandet är ju iaf. toksnyggt!

Snyggt! Portugal dessutom. Tack :)

Jag ger det några dagar för att se om någon här har ett annars blir det en buktenbeställning.

Tillbaka
Topp