• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hej alla, något trög på att söka verkar det som, men jag för mig att det pratades om spännen i brons alternativt i mässing någonstans i tråden? Har köpt en bronsare och letar efter spännen i 18mm, men det var stört omöjligt att hitta. Tips mottages! Klockan är för övrigt en Sann Martin Pilot. Wrist shot kommer...

Börjar bli dags att införskaffa sig en ny dinka... Min Meccaniche GMT kommer väl i mars, men är sugen på en blå eller grön.

Fick hem en discountcode på £125 på Chris Ward och satt och kollade på denna:
https://www.christopherward.eu/c65-trident-automatic-1

Eller en Oris Aquis grön kanske vore något? 39 eller 43mm? Vad säger folket?
Som nybliven ägare till två st CW, en gmt och en trident vintage pro röstar jag stenhårt på den nya Cw! :p
Har själv en kod som går ut sista mars, ska då införskaffa en bronze till vår/sommar från Cw. Så till nästa kvartal kommer nog samlingen förhoppningsvis bestå av tre st CW och en casio G-Shock square :)

Le Grand Dick i dag igen! Inväntar lite nytt spännande den här veckan så Dickie får tjänstgöra lite extra!
4605784B-50B8-43E5-A43F-B81B67D31763.jpeg

Hej alla, något trög på att söka verkar det som, men jag för mig att det pratades om spännen i brons alternativt i mässing någonstans i tråden? Har köpt en bronsare och letar efter spännen i 18mm, men det var stört omöjligt att hitta. Tips mottages! Klockan är för övrigt en Sann Martin Pilot. Wrist shot kommer...
Jag tycker att eBay är en bra källa för accessoarer, här har du ett par handlare men den ena har slut på 18mm för tillfället. Lycka till!

https://www.ebay.com/itm/BRONZE-Pam...KYoUbSiS_AEHuUjyOQ:rk:5:pf:0&var=651502476316

https://www.ebay.com/itm/BRONZE-buc...zq8hWpGQJvBSXrpn1Q:rk:2:pf:0&var=650871273490

Tack! Jag såg dom, men som du säger är 18mm slut. Han visste inte när det skulle komma mer. Kanske funkar med 20mm om man köper band till som inte smalnar av.

Börjar bli dags att införskaffa sig en ny dinka... Min Meccaniche GMT kommer väl i mars, men är sugen på en blå eller grön.

Fick hem en discountcode på £125 på Chris Ward och satt och kollade på denna:
https://www.christopherward.eu/c65-trident-automatic-1

Eller en Oris Aquis grön kanske vore något? 39 eller 43mm? Vad säger folket?
CW är grymt snygg men jag har svårt för namnet som klingar lite Michael Kors i mina öron och placering gör den ingen tjänst som rent utsagt är förfärlig, fattar inte varför dom bytte ut det gamla CHR.WARD. Hade tagit en Aquis.

Disclaimer: Jag gillar CW klockor i allmänhet men de ovan två orsaken gör det svårt för mig att motivera köp tyvärr.

Senast ändrad:
Hur är urverken på Steinhart?
De kör med bra ETA verk (gjort hitills i alla fall) ofta i nivå "elaboree" som skall vara normalnivån fast justerade bättre. (De ännu finare nivåerna har andra material i balansfjäder och vad det nu var samt finns i COSC). Det är många 2824 och 2893 undrar om inte en klockor har 2892 istället för 2824 (tunnare urverk och betraktas väl som bättre tror jag, dyrare i alla fall, sitter i dyrare klockor). I den mån den högre nivån har nån betydelse i verkligheten vet jag inte, de brukar gå rätt bra. Sen finns det ju bättre förstås...

En liten öppning idag minsann :)
IMG_20190218_150025_1.jpg

Se där ja en lite yankee
IMG_20190218_150040_0.jpg

och vad kan det väl vara då?
IMG_20190218_150151_6.jpg

och färdigklädd
IMG_20190218_162845_4.jpg

Snygga ändlänkar tycker jag ;). Är ju tvungen att testa ett modifierat ETA 2836. Lite natteffekt är det väl också
IMG_20190218_162648_2.jpg

hoppsan ursäkta suddigheten. Trevligt komplement i samlingen, skall bli kul att se hur den står sig mot Steinhart, M&S och Squale (för mot CW har den ingen chans, har jag redan märkt :cool:)

Cw är ju inte gmt. Men fasen vad bra den är :D

Ja, jag gillar den. Har en 600 Trident Pro redan och älskar den.

Är nog på tiden för en Aquis grön till sommaren... gillar den blå med.

Som nybliven ägare till två st CW, en gmt och en trident vintage pro röstar jag stenhårt på den nya Cw! :p
Har själv en kod som går ut sista mars, ska då införskaffa en bronze till vår/sommar från Cw. Så till nästa kvartal kommer nog samlingen förhoppningsvis bestå av tre st CW och en casio G-Shock square :)

Ja, jag älskar min Trident Pro 600. Kan nog bli en blå med!

En liten öppning idag minsann :)
IMG_20190218_150025_1.jpg

Se där ja en lite yankee
IMG_20190218_150040_0.jpg

och vad kan det väl vara då?
IMG_20190218_150151_6.jpg

och färdigklädd
IMG_20190218_162845_4.jpg

Snygga ändlänkar tycker jag ;). Är ju tvungen att testa ett modifierat ETA 2836. Lite natteffekt är det väl också
IMG_20190218_162648_2.jpg

hoppsan ursäkta suddigheten. Trevligt komplement i samlingen, skall bli kul att se hur den står sig mot Steinhart, M&S och Squale (för mot CW har den ingen chans, har jag redan märkt :cool:)
Kul klocka, stort grattis.

Om jag ändå kunde bestämma mig för det :) Skulle nog gärna ha något med batteri men får se vad det blir. Några fler band till GG, ett till asso på väg iaf, borde köpas med.
Om du får för dig att du vill ha en Zelos Swordfish eller en Certina ds ph200m så hojta till. Kommer komma ut på k&s imorgon annars skulle jag gissa

Tillbaka
Topp