• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tjena gubbar. Såg denna på Instagram till morgonkaffet precis. Nån som vet nått om kvaliteten på dessa? Quartz och 43mm tyvärr men tyckte de såg fina ut. 30% rabatt hela feb. Hade nog köpt om de vart 40-41mm. Sökte i tråden men kammade noll.
Screenshot_20190219-062400_Instagram.jpg

Tjena gubbar. Såg denna på Instagram till morgonkaffet precis. Nån som vet nått om kvaliteten på dessa? Quartz och 43mm tyvärr men tyckte de såg fina ut. 30% rabatt hela feb. Hade nog köpt om de vart 40-41mm. Sökte i tråden men kammade noll.
Screenshot_20190219-062400_Instagram.jpg
Aldrig hört talas om den men jag gillar modellen , snygg och stilig, men lite för stor för mig, önskar alla en fin dag i regnet :)

Riktigt snygg klocka!! Blev väldigt fint även med det bandet. Kan man få se bild på spännet?

Yes! Känner att det här är lätt min stil. Varför har jag inte köpt förut? :) Bandet är för övrigt grymt. Blir fler köp i framtiden. Spännet är tyvärr rostfritt, men har brons på ingång. Jag insåg däremot att det är inget jag stör mig på. Allt som allt supernöjd. Tack @parasec

*Edit: nu med bild

Yes! Känner att det här är lätt min stil. Varför har jag inte köpt förut? :) Bandet är för övrigt grymt. Blir fler köp i framtiden. Spännet är tyvärr rostfritt, men har brons på ingång. Jag insåg däremot att det är inget jag stör mig på. Allt som allt supernöjd. Tack @parasec

*Edit: nu med bild

Passade ju fruktansvärt bra med klockan. Bandet ser väldigt mjukt och behagligt ut. Pricken över i:et blir väl när bronsspännet kommer :woot:
Ser fram emot ny bild då.

• Like
Reactions: FOQ
Är det någon av mikromärkesentusiasterna som sitter på antingen ett 22 mm mässing-Nato, eller band med brons-/mässingsspännen eller helt enkelt bara spännen i brons eller mässing? Band och Nato måste vara i 22 mm, men spännen funkar i både 20 eller 22 mm. Jag lägger gärna vantarna på något.
:)

Senast ändrad:
Är det någon av mikromärkesentusiasterna som sitter på antingen ett 22 mm mässing-Nato, eller band med brons-/mässingsspännen eller helt enkelt bara spännen i brons eller mässing? Band och Nato måste vara i 22 mm, men spännen funkar i både 20 eller 22 mm. Jag lägger gärna vantarna på något.
:)
Crown & Buckle har bra Heavy Duty Nato med brons hardware för rimlig peng:

https://www.crownandbuckle.com/straps-by-type/natos/hd-nato-straps.html#page=1&top=555&

Finns endast dessa två 22mm med brons i lager:

https://www.crownandbuckle.com/black-grey-hd-nato-22mm-ballistic-nylon.html
https://www.crownandbuckle.com/grey-hd-nato-22mm-ballistic-nylon.html

Senast ändrad:
Grym @FOQ, gillar korset på tavlan adderar lite extra detalj! Enda jag skulle byta ut och som gjorde jag inte köpte var att jag föredrar en rejäl lökkrona på flygare. Något jag verkar ganska ensam om :D

Tack @Jockinho! Har burit den hela dagen. Supernöjd fortfarande. Fint med korset som du säger + den kontrasterande gula sekundvisaren. :) Utöver det är den otroligt lättburen med sluttande bandhorn.

Jag kan kan också tycka det är nice med lök, men jag undrar om det hade funkat på denna just? Fanns andra varianter hos Sandra Martin med mer detaljer på tavlan.. tror det hade funkat på dom.

Håller på att välja klocka inför badsemestern. Frågan är vilken WR jag ska välja. 500m, 600m eller 1000m? :)
20190219_203353.jpg
Inget lätt val. Ondan är bland det snyggaste sommarklockor jag sett och CW är ju favorit, håller året runt (och på länk, gillar). Men 1000 meter zelos klarar man sej ju inte utan ;). Jag väljer GMT (förstås) :cool:.

Tillbaka
Topp