• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jox

Rolex
2-Faktor
Waaaaaaa kan någon köpa min Mendys?! Måste vara principfast nu.
C58D2469-C628-4B5E-8CDA-4896FEC0BC3B.jpeg
Den var rätt kaxig! Fler bilder, tack!
 

Kreacon

Audemars
Den var rätt kaxig! Fler bilder, tack!
Kanske för liten för herrn, men som du vet är det ju inte storleken som räknas.

 
  • Sad
Reactions: Jox

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har kikat på en sådan av och till, är allt bra sugen...
Jag kan bara lovorda den faktiskt och som jag skrev i Steinharttråden så uppskattar jag glasbaksidan och att kunna se mekaniken.
Var lite orolig först att jag skulle tycka den var för grön och att jag borde tagit den med svart tavla och grön bezel, men med facit i hand om hur den ser ut i olika lägen och ljus så valde jag rätt :)
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Kanske för liten för herrn, men som du vet är det ju inte storleken som räknas.

Ja, dessvärre väl liten. Men jäklar va tuff den var!
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Den är där riktigt, riktigt bra alltså. Man blir ju sugen :)

Ja, det finns inte många klockor som skriker PJÄÄÄÄS lika högt som den där! Den får också plats på shortlisten!
Ja för dom (mig inräknad) som inte har något emot en homage så är det en ruggigt trevlig pjäs. Man kanske har svårt att tro det men den sitter mycket bekvämt. Den är ju bara stor på bredden vilket är en fördel och ingen krona som borrar sig in heller👍. Man får myyycket för pengen på alla sätt här 😊.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
@Lindellc
Eftersom jag för det mesta är ignorant, självgod och otrevlig. Så läser jag inte ens dina kriterier, utan tänker härmed bara föreslå ett gäng klockor.

Du är tvingad att köpa en eller flera av dom, annars döper jag om tråden till "Stora tråden om Lindellc's sommarklocka, och den långa vägen dit"

Först ut, en personlig favorit. Aevig Huldra:

orange.jpg


Sen har vi Maranez Samui (Trevlig thailändsk ö för övrigt. Åk dit)
Gul:
Screenshot_20210125-230512_Samsung_Internet_1200x1200.jpg

Orange:
Screenshot_20210125-231357_Samsung_Internet_1024x1024@2x.jpg


Sen har vi Aquatico's nyaste klocka. Dolphin (Betyder typ fisk på svenska) med sina nätta 39mm
Nån form av gul:
4919f2477e.jpg.500x500.jpg


Och orange:
4969071fe7.jpg.500x500.jpg



Collins Watch Company. Modell Sonar

Gul:
IMG_0006_2+(1)+yellow+full+res.jpg


Orange:
IMG_0032+(8)+orange+full+res.jpg


Geckota G-02
orange-g-02-warrington-ls-1200.jpg


Sen en klocka som jag inte föreslagit förut, som är den coolaste av dom alla. Raven Trekker 39!! (Köp den)
DSC09514.jpg


Nu orkar jag inte leta mera. Jag ska äta Marängsviss med choklad OCH kolasås. På en måndag!
 

Herr Gås

Banned
Jag har den på ingång också. Iom att den har solar kan man ju köra frisk med autolight :)
Jo lite så tänker jag. Dock rädd att sambon kommer flytta snart. Hade 0 G-shocks för en vecka sedan. Nu har jag plötsligt 2st i lådan, 2st oanvända från klockmagasinet och en från forumet på posten.

Trots det bitter att jag inte var först på den negativa GW-9400-1B på K&s.
Jag är supernöjd med min!

Håller med om att negativ display ger sämre läsbarhet. Har inte stört mig så mycket på det dagtid dock och autolight funkar ju väldigt bra kvällstid.

Screenshot_20210208_190959_com.casio.gshockconnected.jpg


Om du kopplar upp dig mot klockan med blåtand i g-shock appen så kan du förlänga autolight funktionen till 4 sekunder vilket gör stor skillnad tycker jag! 👍🏼

Jag har även en AE-1200 med icke negativ display och stål länk men den har bara legat i klocklådan sen jag köpte min square.

Kanske får packa upp den och se vad man tycker trots allt... Är behändigt format och trevliga funktioner.

@Lindellc
Eftersom jag för det mesta är ignorant, självgod och otrevlig. Så läser jag inte ens dina kriterier, utan tänker härmed bara föreslå ett gäng klockor.

Du är tvingad att köpa en eller flera av dom, annars döper jag om tråden till "Stora tråden om Lindellc's sommarklocka, och den långa vägen dit"

Först ut, en personlig favorit. Aevig Huldra:

orange.jpg


Sen har vi Maranez Samui (Trevlig thailändsk ö för övrigt. Åk dit)
Gul:
Screenshot_20210125-230512_Samsung_Internet_1200x1200.jpg

Orange:
Screenshot_20210125-231357_Samsung_Internet_1024x1024@2x.jpg


Sen har vi Aquatico's nyaste klocka. Dolphin (Betyder typ fisk på svenska) med sina nätta 39mm
Nån form av gul:
4919f2477e.jpg.500x500.jpg


Och orange:
4969071fe7.jpg.500x500.jpg



Collins Watch Company. Modell Sonar

Gul:
IMG_0006_2+(1)+yellow+full+res.jpg


Orange:
IMG_0032+(8)+orange+full+res.jpg


Geckota G-02
orange-g-02-warrington-ls-1200.jpg


Sen en klocka som jag inte föreslagit förut, som är den coolaste av dom alla. Raven Trekker 39!! (Köp den)
DSC09514.jpg


Nu orkar jag inte leta mera. Jag ska äta Marängsviss med choklad OCH kolasås. På en måndag!
Raven i gult är så fräsig! De är relativt dyra jämfört med andra affordable vill jag minnas?
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
@Lindellc
Eftersom jag för det mesta är ignorant, självgod och otrevlig. Så läser jag inte ens dina kriterier, utan tänker härmed bara föreslå ett gäng klockor.

Du är tvingad att köpa en eller flera av dom, annars döper jag om tråden till "Stora tråden om Lindellc's sommarklocka, och den långa vägen dit"

Först ut, en personlig favorit. Aevig Huldra:

orange.jpg


Sen har vi Maranez Samui (Trevlig thailändsk ö för övrigt. Åk dit)
Gul:
Screenshot_20210125-230512_Samsung_Internet_1200x1200.jpg

Orange:
Screenshot_20210125-231357_Samsung_Internet_1024x1024@2x.jpg


Sen har vi Aquatico's nyaste klocka. Dolphin (Betyder typ fisk på svenska) med sina nätta 39mm
Nån form av gul:
4919f2477e.jpg.500x500.jpg


Och orange:
4969071fe7.jpg.500x500.jpg



Collins Watch Company. Modell Sonar

Gul:
IMG_0006_2+(1)+yellow+full+res.jpg


Orange:
IMG_0032+(8)+orange+full+res.jpg


Geckota G-02
orange-g-02-warrington-ls-1200.jpg


Sen en klocka som jag inte föreslagit förut, som är den coolaste av dom alla. Raven Trekker 39!! (Köp den)
DSC09514.jpg


Nu orkar jag inte leta mera. Jag ska äta Marängsviss med choklad OCH kolasås. På en måndag!
Maranez i gult är klart intressant! Ska kolla mer på de andra :)
Raven är jättesnygg, men tycker att den känns aningen dyr för specen :(

Edit: Collins i vitt med full lume dial åkte just in på listan!
Screenshot_2021-02-08-20-52-58-605_com.android.chrome.jpg
 
Senast ändrad:

Rizzie

Patek
2-Faktor
Senast ändrad:
Topp