• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Har dessa varit uppe tidigare? Bra specs till rimligt pris.

Relio Solstice
DSC_3968_900x.jpg
DSC_3966_900x.jpg

Specs
Case: 316L Steel with brushed surfaces and polished bezel
Dimensions: 38mm width - 11.9mm thickness - 46mm lug to lug - 20mm lug width
Movement: Miyota 9039
Water Resistance: 100m (330ft) / 10 ATM
Crown: Screw-down with engraved logo
Dial: Teal fume with sunburst finish and applied indices
Lume: BGW9 Superluminova
Crystal: Sapphire crystal with multiple AR coatings applied on underside
Bracelet: Solid H-link bracelet - Tapers from 20mm to 16mm - Screw pins
Clasp: Button release with micro adjustments
Case back: Screw down with sapphire crystal for movement exhibition
Warranty: 12 months
Packaging: Relio watch box with cleaning cloth

Byteslördag:

20210211_172502.jpg

Head only och tyvärr ingår inte bilen heller... 😅 Modd baserad på Namokis SKX-boett med 👑@3. Helt nytt NH35 med svart datumhjul. Använd ett par dagar typ. Bytesvärde svårt att säga men borde ligga närmare 3000 fast jag är inte omöjlig. Vet inte vad jag söker men öppen för förslag. Pengar funkar också såklart, rimliga bud beaktas.

😄👍

Jag har ett litet sug efter en pepsi på jubilee. Har ägt och älskat en Skx009 innan. Om ni får rekommendera en med ett affordable pris på säg Max 5560 sek. Vad är det bästa b4b man kan få? Skjut!

edit: begagnad är utmärkt ur miljösynpunkt
Steinhart Pepsi ser inte dum ut alls och det ligger ett affordable jubilee ute på annons till 42mm's
Så hittar du en i 42 tror jag måtten är snarlika SKX, men kan ha fel på någon mm hit å dit

Byteslördag:

20210211_172502.jpg

Head only och tyvärr ingår inte bilen heller... 😄 Modd baserad på Namokis SKX-boett med 👑@3. Helt nytt NH35 med svart datumhjul. Använd ett par dagar typ. Bytesvärde svårt att säga men borde ligga närmare 3000 fast jag är inte omöjlig. Vet inte vad jag söker men öppen för förslag. Pengar funkar också såklart.

😄👍
Vad är det för mått på den? Släng gärna upp lite fler bilder 😍

Byteslördag
Steinhart Ocean One 42 med Custom engraved ceramic bezel i mycket fint skick. Fullset. Uttagen 2019. Bytesvärde 4k (säg till om jag är jag helt off)
Casioak, fullset och mycket fint skick. Bytesvärde 1k
Jag är intresserad av Seiko Arnie, Turtle, Samurai, Shogun eller annat kul. Minst 42 men helst större och för 22mm länk/band
Lumii_20210217_125356530.jpg 20210207_112435.jpg
Fler bilder fixas vid efterfrågan

Senast ändrad:
Byteslördag:

Zodiac red dot 200m dykare i ovanligt utförande med blå urtavla. Samma boett, urverk (ETA 955.114 quartz) mm som Heuer 980 men något nyare (troligen tidigt 90-tal). 42mm i diameter utan kronan.

Lumen är dåligt gjord av någon tidigare ägare. Funkar men är svag.
Kronan är vobblande när den är utskruvad. Inget som märks när man skruvar åt den dock.

Kommer på länk enligt bild. Ej orginal.

Ball klocka som går som den ska men skulle må bra av lite kärlek.

Bytes mot något skoj runt 1500

Mvh

Den är precis som en SKX fast med kronan kl.3. Så typ 42mm + krona, 46 L2L och 13mm tjock + glaset då. Tar 22mm band och länkar till SKX passar.

20210211_170603.jpg

20210208_235058.jpg
Så otroligt synd att dessa är så "små"... Gillar utseendet på denna riktigt mycket och standard SKX är inte dum heller. Men, lite mindre än Steinharten som jag upplever bärs liten glr att det tar emot. Testade en Padi igår som satt riktigt bra och de är lite större (tror jag..?)

Byteslördag!
Provar denna lördag också sen andra kanaler.
Borealis Adraga.
Säljes helst och det premieras då med deluxe-priset 3000kr.
Bytes, nja kanske inte omöjligt men mindre troligt dock. Bytesvärde 3500kr om eventuellt bytesobjekt är vettigt prissatt.

Edit: såld
PSX_20210227_094702.jpg

Senast ändrad:
Byteslördag!
Provar denna lördag också sen andra kanaler.
Borealis Adraga.
Säljes helst och det premieras då med deluxe-priset 3000kr.
Bytes, nja kanske inte omöjligt men mindre troligt dock. Bytesvärde 3500kr om eventuellt bytesobjekt är vettigt prissatt.
PSX_20210227_094702.jpg
Hur ingen kan klippa denna för endast 3k är för mig outgrundligt.
Den är ju hur grym som helst.

Så otroligt synd att dessa är så "små"... Gillar utseendet på denna riktigt mycket och standard SKX är inte dum heller. Men, lite mindre än Steinharten som jag upplever bärs liten glr att det tar emot. Testade en Padi igår som satt riktigt bra och de är lite större (tror jag..?)

Gissar att det var Turtle-varianten du provade (finns PADI-varianter av många modeller) och ja den är något större typ 2,5mm tvärs över och kanske 1mm på L2L. Även glaset är 0,5 större i diameter så tavlan upplevs lite större.
Både den och Samurai (som nog är lite större L2L) borde funka för dig beroende på vilken design du föredrar. 😃

Sportar min SRP775a idag:

20210227_095543.jpg

(Inte helt original)

Tillbaka
Topp