Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yes, och sen har den även ett bra ljup i tavlan med dom välapplicerade indexen.Ljuset spelar en stor roll i denna tavlan.
Är det mörkt så är tavlan mörk, när ljuset faller på så skiftar det och då är den levande om man säger så.
Lite olika exempel här
Å när du fått tag på en falcon så släpper du denna? Jäkla fin!God morgon tråden!
Någon som vaknat upp med insikten om att låta sin Lorier Falcon II gå vidare?
Tillsvidare får denna klocka förgylla förmiddagen:
Ah! SKX padi kanske är mod.. man hänger inte med ungdomarna längreJag tänkte på Padi vilken jag misstänkte var Turtle
Det är inte alls omöjligt!Å när du fått tag på en falcon så släpper du denna? Jäkla fin!
Versionen på Gnomon är 42mm varianten. Min är 40mm. Och jag gissar på att man bara hittar den begagnat numera tyvärr.
40mm och 47mm. Eller om det var 47,5mm l2l. Jag minns inte helt, men den bärs fantastiskt
Bytesvärde på Seikorna?Hörde jag byteslördag?
Dessa bytes gärna, kanske alla mot en?
Var en såhär jag testade, vet inte exakta mått dockJag tänkte på Padi vilken jag misstänkte var Turtle
2000kr för SKXBytesvärde på Seikorna?
Byter rubbet mot denByteslöedags-deal för microtråden
Fimpar 900:- på min Eterna och släpper den för 9’ blankt skickat och klart!
Kan byta mot min Eterna ovan, dra ett PM om det kan vara någotVar timmar i från att skicka min Triumph till USA för att "reparera" glaset. Precis innan jag ska packa ner den upptäcker jag att "repan" är någon slags genomskinlig smuts som går att gnugga bort.
Otroligt glad, samtidigt otroligt pinsamt om jag hade skickat den hela vägen till St Louis i onödan ( för att inte tala om kostnaden ).
Här är en bild från i onsdags.
Kommer förmodligen lägga ut till försäljning/byte strax om någon är intresserad. Jag är nog med för tool-klockor egentligen.
Min Steinhart och liten peng hitåt?Byteslördag?
Ja det måste vara solen! Jag föredrar ju aluminium eller stål insett, särskilt på pepsi. Tycker färgerna får ett så härligt metallic-sken jämfört med i mitt tycke mycket tråkigare keramiska lystern. Om bara han med Squale kunde tänka om...Mycket roliga byten Idag! Skön boldr @Tampa_blord !
Fasen @KandreasF och @schnedsegler , har oxå varit sugen på pepsi ett tag. Helst ljusa färger eller blekt! Kör SKX idag då halva klocklådan är iväg på service.
Byteslördag:
Zodiac red dot 200m dykare i ovanligt utförande med blå urtavla. Samma boett, urverk (ETA 955.114 quartz) mm som Heuer 980 men något nyare (troligen tidigt 90-tal). 42mm i diameter utan kronan.
Lumen är dåligt gjord av någon tidigare ägare. Funkar men är svag.
Kronan är vobblande när den är utskruvad. Inget som märks när man skruvar åt den dock.
Kommer på länk enligt bild. Ej orginal.
Ball klocka som går som den ska men skulle må bra av lite kärlek.
Bytes mot något skoj runt 1500
Mvh
Vill helst ha sub 40mmKan byta mot min Eterna ovan, dra ett PM om det kan vara något
Ähh dessa hjärtskärande ”smuts”-repor som krossar ens hjärta gång efter annan!Var timmar i från att skicka min Triumph till USA för att "reparera" glaset. Precis innan jag ska packa ner den upptäcker jag att "repan" är någon slags genomskinlig smuts som går att gnugga bort.
Otroligt glad, samtidigt otroligt pinsamt om jag hade skickat den hela vägen till St Louis i onödan ( för att inte tala om kostnaden ).
Här är en bild från i onsdags.
Kommer förmodligen lägga ut till försäljning/byte strax om någon är intresserad. Jag är nog mer för tooliga-klockor egentligen.
Håller helt med. Jag föredrar aluminium framför keramiskt i alla lägen iofs.Ja det måste vara solen! Jag föredrar ju aluminium eller stål insett, särskilt på pepsi. Tycker färgerna får ett så härligt metallic-sken jämfört med i mitt tycke mycket tråkigare keramiska lystern. Om bara han med Squale kunde tänka om...
Är några byten aktuella?Byteslöedags-deal för microtråden
Fimpar 900:- på min Eterna och släpper den för 9’ blankt skickat och klart!
Den är man ju lite sugen på, får kolla om jag har något passande, något speciellt du är ute efter?Byteslördag?
Det poppar verkligen inte upp ofta!Finns det noen Fredrique Constant på forumet? Har sett noen inulike FB grupper, men aldri her.
Den är sjukt cool!Jag köpte egentligen denna som något kul inför OWG-mars, men det har visat sig att jag faktiskt gillar den skarpt. Väldigt komplett klocka, visst den är ju monstruöst stor men bärs tacksamt med sina kramande luggar på undersidan.