Tomas S_tuna
Basic
Tack TotteTill skillnad från skx så finns det en hel hög med referenser på "Turtle". Men klassikerna är ju SRP777, SRP779 & SRP773. (Fyll gärna på den som orkar )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack TotteTill skillnad från skx så finns det en hel hög med referenser på "Turtle". Men klassikerna är ju SRP777, SRP779 & SRP773. (Fyll gärna på den som orkar )
De finns via Sverige för typ 2 lax med
Jag gillar nog polar mest! Kunde jag tänka mig själv
OceanX Sharkmaster GMT Swiss Movement SMS-GMT-232
OceanX Sharkmaster GMT Swiss Movement SMS-GMT-232 Schweiziskt RONDA 505-urverkDen här klockan drivs av ett RONDA 505-precisionsurverk. Schweiziska urverk är allmänt kända som de bästa urverken i världen. DatumvisningAktuellt datum visas på urtavlan. Skruvwww.klockor.com
Nä, jag har haft den ett par månader tycker det är riktigt bra finish på den. Gillar det mesta med den, men jag har för många konkurenterGrattis! De är trevliga de där, många fina reffar på wolbrooks. Lite nyfiken på hur de står sig finishmässigt? (Svårt att säga om du precis fått den iofs!)
Dagens bygge färdigt så den får sitta på några dagar nu
Från arkivet. Jag byggde ihop den här och sålde den alldeles för snabbt och billigt på Tradera. Köparen var jättesur och gav mig dåligt betyg för att den var modifierad trots att det stod tydligt i annonsen Jaja. Den var inte i närheten så välkomponerad som någon av de ovan. Superfina båda tvåHatten av! Riktigt smakfullt och väl avstämt. Gillar tavlan som väl har pressade index precis som original?!
Fick ihop något ikväll också, det blev en eeeh ja SKX007...
Ja där är allt några tweaks trots allt. Tavlan kommer från någon av de allra första SKXer jag rev i för en del år sedan
och nu fick den äntligen komma ut ur sitt mörka förvar. Lite kul ändå. ✌
Tolkade det som att du fick den nu Du vill alltså byta bort den. Tack för info iaf!Nä, jag har haft den ett par månader tycker det är riktigt bra finish på den. Gillar det mesta med den, men jag har för många konkurenter
Från arkivet. Jag byggde ihop den här och sålde den alldeles för snabbt och billigt på Tradera. Köparen var jättesur och gav mig dåligt betyg för att den var modifierad trots att det stod tydligt i annonsen Jaja. Den var inte i närheten så välkomponerad som någon av de ovan. Superfina båda två
Tack! Blev själv ganska nöjd med slutresultatet faktisktHatten av! Riktigt smakfullt och väl avstämt. Gillar tavlan som väl har pressade index precis som original?!
Fick ihop något ikväll också, det blev en eeeh ja SKX007...
Ja där är allt några tweaks trots allt. Tavlan kommer från någon av de allra första SKXer jag rev i för en del år sedan
och nu fick den äntligen komma ut ur sitt mörka förvar. Lite kul ändå. ✌
Tyckte nog din var ganska fräsch också. Gillade typsnittet på siffrorna på bezel inserten.Från arkivet. Jag byggde ihop den här och sålde den alldeles för snabbt och billigt på Tradera. Köparen var jättesur och gav mig dåligt betyg för att den var modifierad trots att det stod tydligt i annonsen Jaja. Den var inte i närheten så välkomponerad som någon av de ovan. Superfina båda två
Tuna-visarna hade en tidigare ägare klämt dit och det var fint Att byta sekundvisaren som du gjort där är perfekt och sedan bezel med plupp och en oysterlänk på det Så fint!Ähh den var väl hur cool somhelst med Tuna-visare och allt.
Ja det finns allt för många som inte kan läsa en annonstext...
Ett litet ws här också:
Tack! Blev själv ganska nöjd med slutresultatet faktiskt
Med risk för att framstå som den amatör jag är måste jag faktiskt erkänna att jag inte vet att om det är pressade index. Trodde bara det fanns printed och applied och förutsatte att dessa var applied Den är köpt på monsterwatches.eu iaf
Tackar ödmjukast! Vostok's är ju otroligt modvänliga med billiga reservdelar för otaliga kombinationer, funkar lika bra med OEM delar som AM delar. Det är endast ens fantasi som sätter begränsningenJag har blivit väldigt inspirerad av dina varianter av 420-boetten. Blir så bra på meranoms länk och med slät bezel. Funderar på att göra något liknande framöver, har ju liksom sju Seikodykare redan så det vore kul med något annat... Nä nu ska jag byta tavla på en SKX!
Aha, då fick jag lära mig något nytt Rob verkar ha bra kvalitet på sina varor, både visare och urtavla har grym lume också.Alla (såvitt jag vet och jag sett några stycken iallafall) Seikodykare (t.o.m nya 5kx) med "applicerade" index är i själva verket pressade. Syns på baksidan. Jo Rob poängterar det på sidan så det är nog så. Lite mer genomarbetad helt enkelt.
Sjukt läcker 2002a Maticen är inte dum den heller...Alltid kul med bilder från arkivet Saknar båda, men har en Squale på väg hem som jag suktat efter sedan första gången jag såg den. Så själen mår bra om man säger så
Börjar du tröttna på Kontikin än?Dag två av överraskande baby showers. Årsgrisen som vi "hittade" i skogen för två veckor sen står på menyn.
Till skillnad från skx så finns det en hel hög med referenser på "Turtle". Men klassikerna är ju SRP777, SRP779 & SRP773. (Fyll gärna på den som orkar )
Tuna-visarna hade en tidigare ägare klämt dit och det var fint Att byta sekundvisaren som du gjort där är perfekt och sedan bezel med plupp och en oysterlänk på det Så fint!
Aha, då fick jag lära mig något nytt Rob verkar ha bra kvalitet på sina varor, både visare och urtavla har grym lume också.
Ja just det Jag tänker bara på de två när man säger skx. De är de vanligaste för mig och Turtlarna ser man ju alla möjliga hela tidenOm jag ska vara lite petimeter så vill jag nog gärna hävda att SKX fanns i ett gäng olika varianter: SKX171, SKX173, SKX011, SKXA35, SKX399 m.fl men att 007/009 var vanligast och mest långlivade.
Sen har säkert Turtlen gått om i varianter då det finns sjukt många som du säger. Jag vill gärna hissa SRP775 då det är en av mina favoriter, min är ju nåågot moddad dock:
Det är ju en bra grunddesign som stått sig i iallafall 4 decennier. Denna har även en boett utan kronskydd (tänk lite MM300) NH36 med svart dag/datum samt ett DD-safir och lätt översizad krona. Vill väl se den som "hur SKX borde varit" enligt mig.
Ja det är bra grejer! Har hans visare i ett par av mina byggen och är mycket nöjd med både finish och lume, top notch.
Ja just det Jag tänker bara på de två när man säger skx. De är de vanligaste för mig och Turtlarna ser man ju alla möjliga hela tiden
Inte än, men du är först att få reda på det om det skulle skeSjukt läcker 2002a Maticen är inte dum den heller...
Börjar du tröttna på Kontikin än?
Åhå! Den var frän, vad heter den? (ref alltså)Sommar pa G hos mig, brukar komma Mars/April med mer torka o varme, G schocken blir finfin for bad, trevlig Sondag....
HerewegoÅhå! Den var frän, vad heter den? (ref alltså)