Hjelm
Guld
Med andra ord. Fortsätt!Tack så mycket, det värmer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Med andra ord. Fortsätt!Tack så mycket, det värmer.
Det ska jag absolut göra!Med andra ord. Fortsätt!
Ja!! Kan inte bli för mycket! (Bortsett från att vi andra framstår som klåpare i jämförelse )Med andra ord. Fortsätt!
Äh, ni tillför precis lika mycket som mig och man blir ju lika inspirerad av era bilder. (Med andra ord så är det ert fel att jag fortsätter köpa en massa micro...)Ja!! Kan inte bli för mycket! (Bortsett från att vi andra framstår som klåpare i jämförelse )
Säger ju att du har konstnärliga drag...Ibland måste man få skryta så det tänkte jag göra nu. Hamnade på Traskas Instastory med mina bilder idag.
För min del, som den klåpare jag är ... i jämförelse. Finns ju så mycket fina bilder och kompositioner i den här tråden. Tillverkarna borde betala och använda i reklamsyfte.Ja!! Kan inte bli för mycket! (Bortsett från att vi andra framstår som klåpare i jämförelse )
Sitter det ett kupat glas på så köper jag att den blir 16 mm hög. Men annars verkar det konstigt.Smiths PN såg ju ok ut men 16mm hög? Wtf liksom, är ju mer än många dykare. Tycker även ringen ser obalanserat stor ut kontra ex alphas homage (som också är billigare och mekanisk) eller rolex gör den delen.
Sitter det ett kupat glas på så köper jag att den blir 16 mm hög. Men annars verkar det konstigt.
Så kan det vara.Är inte dessa seikoverk väldigt tjocka? Tycker profilen på bilden ser väldigt tilltagen ut
För all del, man bör ha i åtanke dock att det ser ut att bli 50 ex. per tavla så den som vill ha en måste vara snabb. Misstänker att de säljer ut på nolltidStort tack för den infon!
Vissa likeheter (och många olikheter) med min wotd, snygg alltså Fast din jam session bild är ju bra. (Dubbelpost med Glycinetråden)Rastar leksakerna lite (ja, jag har en fäbless för mahogny)
Riktigt snygg. Har skickat PM.Kommer nog även bli flipp på denna... Om någon microbroder vill ha första tjing är det bara att pm:a 40mm, 47mm l2l, 13mm hög och sellita SW200 inuti.
I värsta fall får det bli en sån här istället. 39 mm EverestFör all del, man bör ha i åtanke dock att det ser ut att bli 50 ex. per tavla så den som vill ha en måste vara snabb. Misstänker att de säljer ut på nolltid
Ingen GMT idag? :OVissa likeheter (och många olikheter) med min wotd, snygg alltså Fast din jam session bild är ju bra. (Dubbelpost med Glycinetråden)
Nä, känns konstigt Har av olika skäl några klockor som inte kan visa två tider, däribland en känd och omtyckt OM . De kommer dock inte så mycket till användning, vill inte sälja ändå. OM vaknar nog till liv framåt våren och denna är ju en Glycine som är en samlarserie för mej (mest airmans men har några andra också).Ingen GMT idag? :O
Grymt man! Välförtjänat. Fångat det turkosa helt outstandingIbland måste man få skryta så det tänkte jag göra nu. Hamnade på Traskas Instastory med mina bilder idag.
Tackar så hjärtligt!Grymt man! Välförtjänat. Fångat det turkosa helt outstanding
Ja dom är fina, undrar om inte det är ett bättre köp egentligen när PN ser ut att bli så tjock. Jag kommer nog att hoppa den då jag redan har en snarlik som är en 1:1 homage på originalet.I värsta fall får det bli en sån här istället. 39 mm Everest
Kul, jag brukar följa mina klockor så också. Servicenivå? Nya? Ökad beat error och minskad amplitud brukar väl tyda på olje/servicebehov? Fast man servar väl inte förrän det är kritiskt...Roade mig med att köra några Micros och affordables i Timegrapher i kväll.
Varierande resultat kan man säga.
Observera att jag inte ställde in lift angel korrekt per verk så amplitude kan vara missvisande.
Börjar med den sämsta.
Zelosen är fantastisk på många sätt men Seikoverket imponerar inte. Ingen beat error är det mest positiva man kan säga. Något konstigt biljud som slår ut på skärmen också.
Glycine med ETA 2824 går lite bättre. Avviket är i alla fall åt rätta hållet men +18 är lite för mycket.
G. Gerlach med kinaverk, Seagull 2525 funkar helt ok. + 12 börjar vara acceptabelt.
Squale med ETA 2428-2. Helt ok
En "mainstream" affordable.
Inte så imponerande, fast man lär inte komma för sent till bussen...
Sen (trumvirvel...) The winner is....
Evant Decodiver med ETA 2824-2
(Fast lite beat error och lägre amplitude)
Man ser att prestandan på de fyra 2824 du har (antar att certinan också är en 2824) varierar en del. Intressant iaktagelse, kan vara olika länge sen service... Tror att specen för en "standard grade" 2824 ligger på +-20 sek/d och det klarar de väl?! Sen skall de väl helst inte ha nån beat error. Har du mätt med klockan i olika vinklar, det brukar också göra rätt mycket. Ett "standard grade" justeras in i två vinklar, ett "elaborée" i tre.Roade mig med att köra några Micros och affordables i Timegrapher i kväll.
Varierande resultat kan man säga.
Observera att jag inte ställde in lift angel korrekt per verk så amplitude kan vara missvisande.
Börjar med den sämsta.
Zelosen är fantastisk på många sätt men Seikoverket imponerar inte. Ingen beat error är det mest positiva man kan säga. Något konstigt biljud som slår ut på skärmen också.
Glycine med ETA 2824 går lite bättre. Avviket är i alla fall åt rätta hållet men +18 är lite för mycket.
G. Gerlach med kinaverk, Seagull 2525 funkar helt ok. + 12 börjar vara acceptabelt.
Squale med ETA 2428-2. Helt ok
En "mainstream" affordable.
Inte så imponerande, fast man lär inte komma för sent till bussen...
Sen (trumvirvel...) The winner is....
Evant Decodiver med ETA 2824-2
(Fast lite beat error och lägre amplitude)
Var bare en snabbtest i kväll. För riktig koll får man köra olika positioner som du skriver.Man ser att prestandan på de fyra 2824 du har (antar att certinan också är en 2824) varierar en del. Intressant iaktagelse, kan vara olika länge sen service... Tror att specen för en "standard grade" 2824 ligger på +-20 sek/d och det klarar de väl?! Sen skall de väl helst inte ha nån beat error. Har du mätt med klockan i olika vinklar, det brukar också göra rätt mycket. Ett "standard grade" justeras in i två vinklar, ett "elaborée" i tre.
Variansen i sig är väl läge nog att oroa sig förLite perspektiv på Timegraphtesten.
Hur illa kan en klocka gå och fortfarande ticka på?
Mina damer och herrar, jag presenterar en original HOBBEX
Observera hur gången varierar mellan -51 till +113 (20 sek. mellan varje siffra)
Det jämnar säkert ut sig i långa loppet dåVariansen i sig är väl läge nog att oroa sig för
Tyckte azure teal var hur trevlig som helst.Jag kommer nog att backa
Mina favoriter:
Ser ut som det är lite störningar också. Nån som nös? Ligger frekvensen mellan två som timegraphern har? Prövat att sätta klockan i fasningarna längst ut på hållarna (som det är tänkt tror jag)? I vilket fall verkar klockan behöver en liten genomgång Kul är det.Lite perspektiv på Timegraphtesten.
Hur illa kan en klocka gå och fortfarande ticka på?
Mina damer och herrar, jag presenterar en original HOBBEX
Observera hur gången varierar mellan -51 till +113 (20 sek. mellan varje siffra)