+1Tyckte azure teal var hur trevlig som helst.
Nu är det bara att vänta på släppet imorgon
Finns det någon exakt tid när det går live?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
+1Tyckte azure teal var hur trevlig som helst.
Nu är det bara att vänta på släppet imorgon
Beat error är väl skillnaden i tid mellan att balanshjulet slår till pallet forken från olika håll, dvs troligen lite olika amplituder åt höger resp vänster. Behöver inte vara så farligt i sej. Skillnaden i tid mellan vartannat tick på sekundvisaren. Hög beat error tyder på att balansfjädern och balanshjulet behöver kollas, tror jag. rätta mej gärna om nån vet bättre, kan alltid lära nytt.Beat error under 0,3 lär vara acceptabelt så långt jag vet, fast lägre är självklart alltid att föredra.
Den bara är så usel. Var garanterad usel redan när den var ny på 70-talet.Ser ut som det är lite störningar också. Nån som nös? Ligger frekvensen mellan två som timegraphern har? Prövat att sätta klockan i fasningarna längst ut på hållarna (som det är tänkt tror jag)? I vilket fall verkar klockan behöver en liten genomgång Kul är det.
Grattis! Mycket fina bilder så jag förstår verkligen att de valde ut dem.Ibland måste man få skryta så det tänkte jag göra nu. Hamnade på Traskas Instastory med mina bilder idag.
Tack! Riktigt kul tycker jag.Grattis! Mycket fina bilder så jag förstår verkligen att de valde ut dem.
I kommentarerna kunde man läsa "Stay tuned for the launch on the 11th of March at 10am EST!" 10 am EST borde vara kl 15 imorgon+1
Finns det någon exakt tid när det går live?
För den som vill se lite rörliga bilder
ThanxEn
I kommentarerna kunde man läsa "Stay tuned for the launch on the 11th of March at 10am EST!" 10 am EST borde vara kl 15 imorgon
Jag har en! Precis som @Jockinho sägerIngen i tråden som ruvar på en hamtun stealth?
Jag kommer nog gå för två. En mässing och en i stålVisste inte att Ventusen var 40mm, nu blev den lite mer intressant.
Blev lite sugen på den svart-orangea. Vilken är det ni går för, mässing eller?
Tack för tipset! Klickade hem 13 olika gummibandEtt tips till alla förresten. Beställde ett gäng billiga gummiband bla Tropic från CNS i fredags. Dom har clearence sale och dessa går loss på 2 USD styck. Det är den gamla modellen, helt ok för det priset.
Flippas?Jag har en! Precis som @Jockinho säger
Inga planer på det, tyvärr. Jag gillar den skarptFlippas?
Ett tips till alla förresten. Beställde ett gäng billiga gummiband bla Tropic från CNS i fredags. Dom har clearence sale och dessa går loss på 2 USD styck. Det är den gamla modellen, helt ok för det priset.
Gick precis in här för att skriva det. Så sjukt taggad med tanke på hur bra Freedivern är!Verkar som nytt från Traska är på g. 38 mm field watch
Ett tips till alla förresten. Beställde ett gäng billiga gummiband bla Tropic från CNS i fredags. Dom har clearence sale och dessa går loss på 2 USD styck. Det är den gamla modellen, helt ok för det priset.
Jaså? Jag har hört att nya är mjukare. Jag har några från första omgången och de rätt hårda.Den äldre generationen tropic är så mkt bättre med, borde behållit några jag köpt...
Vet du hur deras andra band är? 10 dollar för en våffla va ju inte så farligt.Jaså? Jag har hört att nya är mjukare. Jag har några från första omgången och de rätt hårda.
Håller med om att de är stiff! Fast för det priset tänkte jag typ: äh fan jag kör på det. Beställde i roliga färger som orange.Jaså? Jag har hört att nya är mjukare. Jag har några från första omgången och de rätt hårda.
Den är mjuk och elastisk. Den drar den åt sig mycket damm. Dom nya banden är kortare också.Vet du hur deras andra band är? 10 dollar för en våffla va ju inte så farligt.
Tack! Man är ju lite tunn så kanske bättre med de nya då.Den är mjuk och elastisk. Den drar den åt sig mycket damm. Dom nya banden är kortare också.