• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

AndyJ

Panerai
Tack för tipset om Monchard! 😊 Synd att de flesta amerikanska tillverkarna inte har någon europeisk ÅF. Jag satt och kikade på band från C&B tidigare i veckan men $36 + frakt, moms och avgifter gör att man landar på närmare 600 spänn och då med det billigaste fraktalternativet som tar 3-7v.

Det kanske är värt det ändå men priset blir i slutändan nästan dubbelt upp och man får vänta i flera månader om man inte pungar ut med ytterligare någon hundring eller två i frakt.
De hade rea på några nu och med billigaste frakten blev det 291kr😁 Jag beställde så då är det bara att vänta...
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Arkivtema ikväll alltså? :) Sommaren kan inte komma fort nog känner jag :p En sommarklocka förra sommaren för mig var Monta Skyquest. Nu såld visserligen men jag fastnade hårt för märket. Skyquesten var lite för stor för att den skulle kunna passa mig som min daily. Tror att mitt nästa mål blir att prova på en Atlas ... men helst vill jag nog prova en Noble, men jag har inte sett en enda här inne än :( Tror nog att jag skickar iväg min Matic ifall chansen dyker upp.
PSX_20210318_001506.jpg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
I något svagt ögonblick gjorde jag en rensning och då rök den :( Väldigt mycket klocka för pengarna.

För de som inte har koll så kan jag rekommendera denna recension.
Jag tänkte direkt "Den recensionen ska jag INTE läsa" sen tog det ungefär 7, kanske 8 sekunder innan jag var inne på länken. Och nu är jag betydligt mera sugen än jag var innan. Tack så jävla mycket Herr Rambo! :mad:
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det är ett Bark & Jack. Sjukt bekvämt men fransar sig kring hålen en del. Trådvännen @JohnMonchard verkar även ha något liknande. Finns här: https://www.monchardwatches.com/product/single-pass-nato-strap-green/

Annars hade jag gärna provat ett från Crown & Buckle. De verkar fina med svetsade hål och grejer😊

Edit: Svarade @Karl_Magnum såklart.
Jag har två såna natoband från Monchard och kan intyga att de är väldigt trevliga när de är lite inkörda. ✌️ Eftersom alla andra postar sommarbilder så gör jag också det! 😁
PSX_20200625_205951.jpg

PSX_20200625_210052.jpg

PSX_20200625_210136.jpg

PSX_20200625_211231.jpg

PSX_20200625_185658.jpg
 
Topp