• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nilas

Patek
2-Faktor
Att sluta köpa klockor typ, går sådär :) har köpt 3 Halios hittills i år, varav en bokades idag och en åkte ut på K&S nyss (oprovad).

Hinner kanske med en till Halios under 2021, så totalt 4 st, jo det låter som en bra lista :banghead:
Du flippar ju värre än mig 😉. Som jag sa innan så är det förmodligen Owgmarch som spökar.
Man börjar flippa helt besinningslöst och utan att ens ha provat grejerna. Du är inte den förste så hav förtröstan. Endoms tid är snart här 😊👍.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Någon som tänker byta ut sin gen 1 och 2 mot 3? Själv sitter jag lugnt i båten, gillar iof den nya boetten och glaset men spännet och priset (urverket) tycker jag inte motiverar ett byte.
07E8D0E2-61F0-43D6-B2BA-5EE818A76EAA.jpeg
4E7BDD61-66EE-4FC8-84C5-85F4AF191CCA.jpeg

Nya
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Du flippar ju värre än mig 😉. Som jag sa innan så är det förmodligen Owgmarch som spökar.
Man börjar flippa helt besinningslöst och utan att ens ha provat grejerna. Du är inte den förste så hav förtröstan. Endoms tid är snart här 😊👍.
Nu är jag en duktig flippare, helt klart, men jag har också ett klart mål, du såg ju min lista 2021 :rolleyes:

Jag har för många förfrågningar ute bara. Seaforth var ett oplanerat spontanköp så den kan vi väl bortse ifrån.

Vad gäller Universa så trodde jag inte att jag skulle ha köplats att köpa alls. Men kontakt med Forasec och info om att jag faktiskt hade en gammal köplats från start löste både en av de få pastellerna och möjlighet att boka ännu en. Forasec kommer inte ta in fler än de som bokas nu i dagarna så det är lite av att vi plockar hem en blå till Sverige, så får vi se om jag behöver den också när den kommer.
Dessa är på ingång i år:
D21968D3-41D0-45B1-9C51-CCFA17FB5E35.jpeg

99126570-FAD1-4A8B-9CB2-52A5875F381C.jpeg
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Nu är jag en duktig flippare, helt klart, men jag har också ett klart mål, du såg ju min lista 2021 :rolleyes:

Jag har för många förfrågningar ute bara. Seaforth var ett oplanerat spontanköp så den kan vi väl bortse ifrån.

Vad gäller Universa så trodde jag inte att jag skulle ha köplats att köpa alls. Men kontakt med Forasec och info om att jag faktiskt hade en gammal köplats från start löste både en av de få pastellerna och möjlighet att boka ännu en. Forasec kommer inte ta in fler än de som bokas nu i dagarna så det är lite av att vi plockar hem en blå till Sverige, så får vi se om jag behöver den också när den kommer.
Dessa är på ingång i år:
D21968D3-41D0-45B1-9C51-CCFA17FB5E35.jpeg

99126570-FAD1-4A8B-9CB2-52A5875F381C.jpeg
Du får flippa precis hur mycket du vill för mig 😊👍. Själv har jag lugnat ner mig rejält, ja kanske inte rejält men lite i alla fall. Har också en så kallad agenda, en dold agenda 🥴.
Pastellen var grymt trevlig 👍. Betydligt trevligare på länk än natovarianten i mitt tycke.
Just keep 'em coming.
 

Kreacon

Audemars
Ser ut att vara en jäkla trevlig cykel😀 Många barncyklar är så sjukt tunga🤔

Klockan är med grym! Hojta gärna om den bli till salu😉 skulle vara kul att hitta en 83a👍

Klocka för topic, trevlig lördag på er🤗
IMG_20210320_180515.jpg

Jodå! Den håller ju än, 30 år senare och de två äldre ungarna har kört skiten ut den oxå. Börjar utveckla skön patina! 🥳

Den här 7548an blir nog kvar ett tag. Eventuellt skulle ett byte mot en 7c43 från 86 vara aktuellt. 🙂
1AA52FC2-A175-40E9-8109-1D4D53AFA150.jpeg

Lånad bild.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Vilken stolt pappa du måste vara. Glömmer aldrig när jag lärde min dotter cykla.
Jag gick typ miste om det eftersom hon en dag lånade en cykel utan stödhjul av en grannflicka och bara cyklade på som om hon aldrig gjort annat 🙂

Det var bara att montera av stödhjulen på hennes lilla cykel senare samma dag.
854564A7-2709-46C9-A571-24E84A777AAF.jpeg

I vår konfirmeras hon och då får hon Cartier klockan här ovanför 👆🏻
 
Senast ändrad:

The painter

Cartier
2-Faktor
Jag gick typ miste om det eftersom hon en dag lånade en cykel utan stödhjul av en grannflicka och bara cyklade på som om hon aldrig gjort annat 🙂

Det var bara att montera av stödhjulen på hennes lilla cykel senare samma dag.
854564A7-2709-46C9-A571-24E84A777AAF.jpeg

BFT.
Jag gick typ miste om det eftersom hon en dag lånade en cykel utan stödhjul av en grannflicka och bara cyklade på som om hon aldrig gjort annat 🙂

Det var bara att montera av stödhjulen på hennes lilla cykel senare samma dag.
854564A7-2709-46C9-A571-24E84A777AAF.jpeg

BFT.
Härligt att se hur stolta dom är.
 

The painter

Cartier
2-Faktor
Jag gick typ miste om det eftersom hon en dag lånade en cykel utan stödhjul av en grannflicka och bara cyklade på som om hon aldrig gjort annat 🙂

Det var bara att montera av stödhjulen på hennes lilla cykel senare samma dag.
854564A7-2709-46C9-A571-24E84A777AAF.jpeg

I vår konfirmeras hon och då får hon Cartier klockan här ovanför 👆🏻
Då kommer båda dina barn ha riktigt fina klockor.
 

Waldorf

Audemars
Trevligt! Obekant med Guinand, kan du berätta mer om den?
155 år gammalt "känt" märke som hållit/håller på mycket med kronografer, rena tidtagarur och flygarur. De senaste 30-40 åren ganska associerade med Helmut Sinn som ägde det fram till 2015 eller nåt sånt. Schweiz från början, Frankfurt/Tyskland numer. :) Historia här:
lite modeller här

EDIT: den jag har tror jag är från 50 talet och innehåller en landeron 48, ett av de första (tror jag) kronografverk som använder kam-skivor istf kolumnhjul (vilket gjorde dem mycket billigare att tillverka).
 
Senast ändrad:

Jox

Rolex
2-Faktor
En annan som var snygg, tycker jag, från Undone
En schysst länk hade nog lyft den ett steg till
 
Topp