Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser ut att vara en jäkla trevlig cykel Många barncyklar är så sjukt tungaNostalgilördag! Lilltjejen lär sig cykla på samma cykel som hennes far trampade runt på 1990. Affordable cykelklocka anno 1983.
Haha, tack man!Fan vad mysig röst du har @TerryTee
Inser nu när jag lyssnar på dig att den här tråden är så sjukt produktiv!
Instämmer med föregående talare !Känns som att vi kommer att få se en drös av den här designen under året pga Tissots succé med PRX
Stämmer... Kan ev. bli en beställningJag fick förresten ett mail från Gruppo Gamma nyligen där de skrev att inga beställningar skulle skickas ut den närmaste månaden men att man håller på att jobba på en ny variant av peacemakern. Hur skiljer den sig mot den befintliga varianten och finns det möjligtvis några bilder?
Vi har väl ett par fans i tråden men de enda jag kommer på just nu är @Björn Boett och @TerryTee.
De är grymt snygga, kikat lite på de själv men ska först landa en Monta tror jag (bra att sikta efter något dyrare så man inte köper allt man ser och gillar)Själv så vågar jag inte lyssna på sånt.
Har redan en vad jag tror mycket träffsäker bild av hur folk här inne låter och ser ut. Vill inte riskera att fördärva den bilden .
MovadoNämen vad roligt att se tråden med lite liv igen! Har varit helt upptagen med tentor och corona så inte funnits tid för massa tjatter om dinkor, but now Ajm Back!
Är byteslördag fortfarande en thang? Eller har det blivit dödsdömt av flaggningar?
Här spenderas en del av kvällen för min del iaf
Låter som ett bra val. Har själv en Monta Triumph som jag är mycket nöjd med . Som vi brukar säga här, köööp. Det är sen gammalt .De är grymt snygga, kikat lite på de själv men ska först landa en Monta tror jag (bra att sikta efter något dyrare så man inte köper allt man ser och gillar)
Instämmer med föregående talare !
En lågoddsare.
Har folk såna här skaffa-2021-listor? Själv har jag länge funderat på vilken ”dyrare” klocka jag ska spara till men kände att jag inte längre har något sug efter det. Finns absolut några runt 10-15 k som jag har som mål för året. Helt plötsligt känns det som absoluta taket. Så kanske en blå Willard, en Ginault samt en vittavlad badklocka/beater. Ungefär så. Kanske nya vita med isblå bezel brorsan till spb143...
Hur tänker ni kring sådana spörsmål?
Ja det har du rätt i! Men det ligger lite på is (tills du tänker om) då jag känner mig för osäker i min kunskap för att hitta rätt ex till rätt pris. Så det kan få ligga på det långa perspektivet. Nån gång!Jag satsar på att köpa en Speedmaster X-33a i år
Antar att du jagar en Seamaster Bond quartzare ?
Jag tänker att du behöver köpa @M26 Ginault.Har folk såna här skaffa-2021-listor? Själv har jag länge funderat på vilken ”dyrare” klocka jag ska spara till men kände att jag inte längre har något sug efter det. Finns absolut några runt 10-15 k som jag har som mål för året. Helt plötsligt känns det som absoluta taket. Så kanske en blå Willard, en Ginault samt en vittavlad badklocka/beater. Ungefär så. Kanske nya vita med isblå bezel brorsan till spb143...
Det är en sådan tanke som ligger och marinerar absolut! Har dock aldrig sett en live och då har jag alltid svårare att komma till skott. Psykologisk grej det där.Jag tänker att du behöver köpa @M26 Ginault.
Det är dock min på bilden ovan. Men hans är nästan likadan, bara ännu ett snäpp bättre
Jag har ännu inte sett min heller, bara att dyka ned i det becksvarta vattnet och fiska upp denDet är en sådan tanke som ligger och marinerar absolut! Har dock aldrig sett en live och då har jag alltid svårare att komma till skott. Psykologisk grej det där.
Bevisade precis min tes om hur ung jag är genom att köpa de första 7 serietidnings-numren av The Walking DeadJag är sjukt ung (i sinnet)
På pappret är jag född -75, men vet inte om jag tror på det riktigt. Kan vara så att jag slutade utvecklas i 20års åldern också. Kanske tidigare
Yes, så är det. Nya Peacemaker kommer i tre varianter men alla i samma boett. Här är en bild på den manuella med liten sekund:Jag fick förresten ett mail från Gruppo Gamma nyligen där de skrev att inga beställningar skulle skickas ut den närmaste månaden men att man håller på att jobba på en ny variant av peacemakern. Hur skiljer den sig mot den befintliga varianten och finns det möjligtvis några bilder?
Vi har väl ett par fans i tråden men de enda jag kommer på just nu är @Björn Boett och @TerryTee.
Bra klocka ägt en tidigare.Någon som har en Breitling a73380 Superquartz? Och ev vill byta?
Kan vara lite svårt att svara på för den som har en om man inte vet vad man ska byta den mot? Själv har jag endast automataren och ej chrono.Någon som har en Breitling a73380 Superquartz? Och ev vill byta?
jag med, ägt den 2gr tidigare..Bra klocka ägt en tidigare.
3 varianter? Vilken har jag missat?Yes, så är det. Nya Peacemaker kommer i tre varianter men alla i samma boett. Här är en bild på den manuella med liten sekund:
Att sluta köpa klockor typ, går sådär har köpt 3 Halios hittills i år, varav en bokades idag och en åkte ut på K&S nyss (oprovad).Har folk såna här skaffa-2021-listor? Själv har jag länge funderat på vilken ”dyrare” klocka jag ska spara till men kände att jag inte längre har något sug efter det. Finns absolut några runt 10-15 k som jag har som mål för året. Helt plötsligt känns det som absoluta taket. Så kanske en blå Willard, en Ginault samt en vittavlad badklocka/beater. Ungefär så. Kanske nya vita med isblå bezel brorsan till spb143...
Hojta till om du vill byta något mot min OWG Yema i aprilAtt sluta köpa klockor typ, går sådär har köpt 3 Halios hittills i år, varav en bokades idag och en åkte ut på K&S nyss (oprovad).
Hinner kanske med en till Halios under 2021, så totalt 4 st, jo det låter som en bra lista