Kreacon
Guld
Fan va snajdigt! Är det svarta visare?Rykande färsk och byggd till mig själv för en gångs skull. Tänkte ett s.k bandmonster för sommarens aktiviteter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fan va snajdigt! Är det svarta visare?Rykande färsk och byggd till mig själv för en gångs skull. Tänkte ett s.k bandmonster för sommarens aktiviteter
Mycket snyggt byggt!Rykande färsk och byggd till mig själv för en gångs skull. Tänkte ett s.k bandmonster för sommarens aktiviteter
Tack å bock! Japp, svarta. Kanske monokrom som du brukar säga...lite iaf?Fan va snajdigt! Är det svarta visare?
Muchas gracias! You're nextMycket snyggt byggt!
Rykande färsk och byggd till mig själv för en gångs skull. Tänkte ett s.k bandmonster för sommarens aktiviteter
Absolut, GTGn kanske...livekurs?Du får hålla en kurs i hur man fäster visarna, blir sällan bra när jag försöker
Absolut, GTGn kanske...livekurs?
SpännandeTack å bock! Japp, svarta. Kanske monokrom som du bukar säga...lite iaf?
Muchas gracias! You're next
Squale 1521 bead blastedJag suktar lite efter en schysst sommarbeater, troligtvis dykare. Rejält vattentät för att klara både hav och pool, gärna safirglas och så motståndskraftig som möjligt mot repor från sand och annat, max ca 42 mm x 13 mm, automatiskt urverk med möjlighet till manuell uppdragning. Helst inga rena kopior av kända klockor. Budget ~5 000 kr, max 10 000. Ge mig era bästa tips!
Provat på både en ny Zelos och en ny Straton. Lyser upp bra men fadar ut på en minut.Jag menade snarare vilken klocka det är som du provar på? Kan ju även vara lumen på klockan som inte är så bra kanske.
Märkligt, måste bero på lampan då känns det som. Kör själv en superbillig uvlampa från Wish (30 spänn) och det funkar kanon.Provat på både en ny Zelos och en ny Straton. Lyser upp bra men fadar ut på en minut.
Två röster på just den! Jag har alltid haft lite svårt för Squale-loggan och till viss del namnet, känns lite plojigt på något sätt, men det börjar gå över nu. Tack för det!Squale 1521 bead blasted
Nu blev den ju nästan oemotståndlig ...
Vi körde Zoom förra gången, funkade bra
Bjuder in dig samt övriga som har anmält intresse, skriv i tråden eller PM:a om ni vill vara med på ett digitalt GTG.
Annars då, har du vacci... äh glöm det
Hänger gärna med på denna. Missade förra trotts att jag anmälde mig
KS mest frekvent avbildade tår?
Är väl inte mitt fel att jag har...tårKS mest frekvent avbildade tår?
Glöm inte bort mig om du vaknar upp en dag och tycker ändlänkarna är för fetaMåndag, ny vecka och nya möjligheter.
Jag kör vidare med denna SM. Jag måste ändå säga att jag är positivt överraskad.
Den är enormt välbyggd, fit och finish är mycket bra.
Vridringen är bland det bästa jag känt på en klocka under 10k.
Och som sagt, det är ju ingen större hemlighet var inspirationen är hämtad. Men jag tycker ändå inte den är en 1:1 karbonkopia. Den ser ut som en Tudor, fast ändå inte.
Endlänkarna kunde gjorts bättre, men det är också det enda negativa jag kan komma på.
Du tänker mina tankarHänger gärna med på denna. Missade förra trotts att jag anmälde mig
KS mest frekvent avbildade tår?
Stilren mod i vanlig ordning.Rykande färsk och byggd till mig själv för en gångs skull. Tänkte ett s.k bandmonster för sommarens aktiviteter
Är väl inte mitt fel att jag har...tår
Squale är allt utom plojigt, ett genuint märke med en historia av ordentliga toolwatches. Första 1000-metersdykaren utan helium-ventil, tillverkade klockor åt Marina Militare samt Italienska polisens dykare. De har dessutom använts av bland annat Jaques Mayol och Enzo Maiorca som var pionjärer inom fridykningen.Två röster på just den! Jag har alltid haft lite svårt för Squale-loggan och till viss del namnet, känns lite plojigt på något sätt, men det börjar gå över nu. Tack för det!
Tack snällaste! Kommer ju funka till alla funkiga band i hela världen (speciellt rosa)Stilren mod i vanlig ordning.
När ska de släppa mer info? Jag är rejält sugen på en Aquascaphe men om SC-avtäckandet inte ligger så långt framåt så kanske man ska ha lite is i magen och se vad de visar upp.Glöm inte bort mig om du vaknar upp en dag och tycker ändlänkarna är för feta
Är det bara jag som är spänd på baltics supercompressor? Haft ett sug efter en SC bra länge nu och tycker baltics formspråk är döläckert. Hoppas innerligt på en fullträff..
Ja jag har läst på lite nu och förstår att det är ett anrikt märke. Jag menar inte att det är något fel på klockorna, men just namnet och loggan är lite ... lustiga. Det ser ut som en liten korv eller någotSquale är allt utom plojigt, ett genuint märke med en historia av ordentliga toolwatches. Första 1000-metersdykaren utan helium-ventil, tillverkade klockor åt Marina Militare samt Italienska polisens dykare. De har dessutom använts av bland annat Jaques Mayol och Enzo Maiorca som var pionjärer inom fridykningen.
haha, har du tänkt på att hajen saknar hajfena?Ja jag har läst på lite nu och förstår att det är ett anrikt märke. Jag menar inte att det är något fel på klockorna, men just namnet och loggan är lite ... lustiga. Det ser ut som en liten korv eller något
Det är ju en jätteglad haj!Ja jag har läst på lite nu och förstår att det är ett anrikt märke. Jag menar inte att det är något fel på klockorna, men just namnet och loggan är lite ... lustiga. Det ser ut som en liten korv eller något
En haj utan fena och tänder... en jätteglad hajKolla vad glad den är!
Kollaaaa!! Hur kan man inte älska den! Aww!
Squale är toppen! Förutom min förra Matic, tyckte lumen var i princip noll. Men i övrigt:Kolla vad glad den är!
Kollaaaa!! Hur kan man inte älska den! Aww!