• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kreacon

Audemars
Rykande färsk och byggd till mig själv för en gångs skull. Tänkte ett s.k bandmonster för sommarens aktiviteter✌🏼
PZDafnR.jpg

oXnTRd7.jpg
Fan va snajdigt! Är det svarta visare?
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Jag suktar lite efter en schysst sommarbeater, troligtvis dykare. Rejält vattentät för att klara både hav och pool, gärna safirglas och så motståndskraftig som möjligt mot repor från sand och annat, max ca 42 mm x 13 mm, automatiskt urverk med möjlighet till manuell uppdragning. Helst inga rena kopior av kända klockor. Budget ~5 000 kr, max 10 000. Ge mig era bästa tips! :)
Squale 1521 bead blasted 🤌

1616439559142.jpeg
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor

Meridius

Panerai
2-Faktor
Måndag, ny vecka och nya möjligheter.

Jag kör vidare med denna SM. Jag måste ändå säga att jag är positivt överraskad.

Den är enormt välbyggd, fit och finish är mycket bra.
Vridringen är bland det bästa jag känt på en klocka under 10k.

Och som sagt, det är ju ingen större hemlighet var inspirationen är hämtad. Men jag tycker ändå inte den är en 1:1 karbonkopia. Den ser ut som en Tudor, fast ändå inte.
Endlänkarna kunde gjorts bättre, men det är också det enda negativa jag kan komma på.

XRl0rMX.jpg
Glöm inte bort mig om du vaknar upp en dag och tycker ändlänkarna är för feta 🙏🏻

Är det bara jag som är spänd på baltics supercompressor? Haft ett sug efter en SC bra länge nu och tycker baltics formspråk är döläckert. Hoppas innerligt på en fullträff..
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Två röster på just den! Jag har alltid haft lite svårt för Squale-loggan och till viss del namnet, känns lite plojigt på något sätt, men det börjar gå över nu. Tack för det!
Squale är allt utom plojigt, ett genuint märke med en historia av ordentliga toolwatches. 😊 Första 1000-metersdykaren utan helium-ventil, tillverkade klockor åt Marina Militare samt Italienska polisens dykare. De har dessutom använts av bland annat Jaques Mayol och Enzo Maiorca som var pionjärer inom fridykningen. ✌️
 

HSK

Patek
2-Faktor
Glöm inte bort mig om du vaknar upp en dag och tycker ändlänkarna är för feta 🙏🏻

Är det bara jag som är spänd på baltics supercompressor? Haft ett sug efter en SC bra länge nu och tycker baltics formspråk är döläckert. Hoppas innerligt på en fullträff..
När ska de släppa mer info? Jag är rejält sugen på en Aquascaphe men om SC-avtäckandet inte ligger så långt framåt så kanske man ska ha lite is i magen och se vad de visar upp.
 

gunnarsson

Breitling
Squale är allt utom plojigt, ett genuint märke med en historia av ordentliga toolwatches. 😊 Första 1000-metersdykaren utan helium-ventil, tillverkade klockor åt Marina Militare samt Italienska polisens dykare. De har dessutom använts av bland annat Jaques Mayol och Enzo Maiorca som var pionjärer inom fridykningen. ✌️
Ja jag har läst på lite nu och förstår att det är ett anrikt märke. Jag menar inte att det är något fel på klockorna, men just namnet och loggan är lite ... lustiga. Det ser ut som en liten korv eller något :)
 
Topp