• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
En haj utan fena och tänder... en jätteglad haj 👍🏼
Äh, fenan syns inte på bilden och det är en väldigt gammal haj som har tappat sina tänder. Men den är glad ändå! Ser väl iofs mer ut som en sill med stor mun men... 😬

Squale är toppen! Förutom min förra Matic, tyckte lumen var i princip noll. Men i övrigt:
1616445624690.gif
Nej, lumen på Matic är inte alls bra faktiskt. 🤔 Jag dyker ändå inte när det är mörkt så det är lugnt för mig. 😊
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jo, men nu är det Klockor & Smycken (heter dom verkligen bara så?) som roddar Squale så vitt jag vet
Det var väl även diskussioner i Squaletråden om någon annan butik som hette något i stil med klockbaren? Kändes inte lika seriöst som Klockor & Smycken men kul med fler ÅF.
Aha. Så tråkigt. Zachrissons rabatt är inte så dum.
Vad jag förstår så var det en av anledningarna till att samarbetet tog slut. Dels var Zackrissons trötta på att aldrig få några vettiga svar från Squale osv. men de var i sin tur rätt sura över att Zackrissons på eget initiativ rabatterade alla deras modeller med 25% eller vad det nu var. Otroligt generöst men inte lika poppis nere i IT/CH. :(
 

Meridius

Panerai
2-Faktor
När ska de släppa mer info? Jag är rejält sugen på en Aquascaphe men om SC-avtäckandet inte ligger så långt framåt så kanske man ska ha lite is i magen och se vad de visar upp.
Tror faktiskt att det var redan nästa månad någon gång 🤔 aquascaphe är inte dum alls, men jag hade nog suttit lugnt i båten och avvaktat ett litet tag till!
 
  • Like
Reactions: HSK

TotteH

Patek
2-Faktor
Det är lite delade meningar om det där gummit men jag tycker i alla fall att det är grymt! Bra kombination med din FF96a också @KlockTotte. 😉
PSX_20200424_181233.jpg
PSX_20200424_180245.jpg
PSX_20200424_180228.jpg
PSX_20200424_180303.jpg


Har ett till min Matic i 22mm också, passar nästan bättre till den.
PSX_20200417_163910.jpg
PSX_20200417_164045.jpg


Funkar på 1521 med. 😊
PSX_20191223_132332.jpg
PSX_20191224_125017.jpg
Jag gillar det. Något styvt men förstår @Kreacon för designen är riktigt bra 👌🏻😊 Kan tänka mig att det sitter bra på Matic som är lite stöddigare. Eftersom jag inte testat min FF96a ännu så vet jag inte säkert men tror att det kan bli bra då den med är lite stöddigare än 1521 😄 OWGM 😝
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar det. Något styvt men förstår @Kreacon för designen är riktigt bra 👌🏻😊 Kan tänka mig att det sitter bra på Matic som är lite stöddigare. Eftersom jag inte testat min FF96a ännu så vet jag inte säkert men tror att det kan bli bra då den med är lite stöddigare än 1521 😄 OWGM 😝
Japp, det gäller att forma det innan man använder det för det är rätt stelt men det ser ju ut som att det är gjort med det du har. Fördelen är att det är bra tyngd i det jämfört med Squales andra band. 😊 Jag tycker att det funkar riktigt bra till 1521an också men jag föredrar andra band på den.

Haha, jag är inte det minsta avundsjuk på dig men du kommer väl att kunna njuta extra mycket 1:e mars! 😎
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Japp, det gäller att forma det innan man använder det för det är rätt stelt men det ser ju ut som att det är gjort med det du har. Fördelen är att det är bra tyngd i det jämfört med Squales andra band. 😊 Jag tycker att det funkar riktigt bra till 1521an också men jag föredrar andra band på den.

Haha, jag är inte det minsta avundsjuk på dig men du kommer väl att kunna njuta extra mycket 1:e mars! 😎
Japp, formade det direkt när det kom från Von. Hade det på min 1521 PVD 😊

Ja jäklar vad jag ska byta klockor de första dagarna efter mars. Ska ha hela j*vla lådan med mig i kylväskan på jobbet 😂😂😂
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Uj!, den Maticen var inte att leka med! Tavlan går nästan ner mot lila/violett i solljus. Ref?
Som @KlockTotte säger så är det en Matic Grey. Tavlan är grå men AR-coatingen på glaset har en blå-lila färg som får tavlan att se ut sådär i solljus. Riktigt trevligt! 👌

Japp, formade det direkt när det kom från Von. Hade det på min 1521 PVD 😊

Ja jäklar vad jag ska byta klockor de första dagarna efter mars. Ska ha hela j*vla lådan med mig i kylväskan på jobbet 😂😂😂
Aha, trodde att det kom med klockan. 😊

Haha, låter ju som en alldeles utmärkt plan tycker jag. Jag hade blivit tokig av att ha samma klocka varje dag, det är ju som att ha samma kallingar en hel månad! 😁
 

AndyJ

Panerai
Jag var ju tvungen att leta reda på hela historien. @Birchgrove hade tydligen kontakt med Chris Vail om the mythological naked murderer ghost fiddler🤣
Jag diskuterade namn på klockor på WUS med NTH's ägare Chris Vail och andra.

Det pratades om namnet Näcken, och hur det kom till. Tydligen så är alla hans klockor i sub-serien namngivna efter ubåtar från världens alla hörn. Mycket kul tycker jag. Vad som var ännu roligare var när jag förklarade i tråden att Näcken även är en gammal folksaga om ett vatten-väsen.
Då skrev Chris detta.


"True story - it was a Scandinavian friend who suggested the name. I'm fairly certain he knew of the mythological naked murderer ghost fiddler.

He didn't mention it.

He just said it was a submarine.

A lot of my friends are a-holes."


:D:D
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Fick svar från Maranez gällande en microklocka. Frågan är om vi kan komma upp till 50? Tveksamt :(

Alla som är intresserade, 😍 detta inlägg

"for custom orders we have to do 50 per color.

Price is same as regular but 30% deposit is needed. Possible is only dial printing or engraving but not hands ."
 
Topp