• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Ah, så det svaret Amadeus fick, att endast tavla och färg mm går att kustomisera, är det vi förhåller oss till?
Hänger inte med i tempot gällande en ev. microklocka :/ Exakt, fick svaret att tavla och gravering (boett) är möjligt. Har ställt frågan hur mycker mer det skulle kosta om vi endast blev 20-25. Får se vilket svar jag får. Det verkar dock vara en deposition på 30% som gäller så de som vill vara med behöver comitta till 100% då ingen av oss vill sitta där med en nota på 200kSEK :/
Jag röstar för gult eller orange.

Får vi ett ok på 20-25 (med en vettig prisökning) då kan jag dra ihop ett grupp PM för vidare diskussion.
 

Kreacon

Audemars
Hänger inte med i tempot gällande en ev. microklocka :/ Exakt, fick svaret att tavla och gravering (boett) är möjligt. Har ställt frågan hur mycker mer det skulle kosta om vi endast blev 20-25. Får se vilket svar jag får. Det verkar dock vara en deposition på 30% som gäller så de som vill vara med behöver comitta till 100% då ingen av oss vill sitta där med en nota på 200kSEK :/
Jag röstar för gult eller orange.

Får vi ett ok på 20-25 (med en vettig prisökning) då kan jag dra ihop ett grupp PM för vidare diskussion.
Hörs bra!
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Skogen!
IMG_20210323_145648.jpg
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Ja, det där kan ju vara en idé om vi kör på den gula! 👍


Hehe, det är rätt inställning! 😁 Det skadar ju inte att fråga. 🤔


Doxa-visare tycker jag i alla fall, är inte så glad för se små spetsiga visarna.
Den treudds-y och så ditt porträtt @MaBr med snorkel så är vi väl hemma?
Dock tyckte jag mycket om förslaget från @FOQ med M mm, det var grymt.
Lägg gärna till mig i gruppen på intresserade, gärna i en färg.
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Screenshot_20210125-230522_Samsung_Internet_1024x1024@2x.jpg



Är det dessa visarna då?
Japp, det stämmer!

Arbetsgruppen har bestämt att vi kör på gen 1 visarna som är smalare och därmed inte lika härmapiga.
Arbetsgruppen har för övrigt ägt Samui så våra röster väger tyngst. "Vi vet vad vi snackar om", som vi brukar säga på mötena :pompus:
w9L0zHt.jpg
Är inte hela Maranez affärsplan med Samui att vara härmapiga? De nya har ju Doxa-visare. ;)
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Nu ska inte jag köpa något men denna är ju fin nya Wolbrook Skindiver. Den får lite skit för att den är lik en Glashütte SeaQuest från 1969, turns ut Wolbrook och flera andra använde tavlan redan 1967... men det är ju de dyra klockorna som är originalen :) (not)

Finns i orange också mm, för ca 4500:- på länk, jag blir sugen när jag ser sånt.

Flat_Lay_Skindiver_Automatic_Bracelet_Watch_White_Dial_Vintage_Lum-_21-SA-005-BOR-STL-LE1.jpg
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Instämmer om OWGM, riktigt härligt och se hur mycket kärlek det finns på forat, otrolig insamling. Kämpa på nu ni som är med härifrån.
För mig har det inte varit en utmaning utan snarare en katalysator till beteende-förändring. Känns bra.
Alla andra klockor finns ju kvar i april (om man inte säljer...)
1697FE31-20A9-4611-BC2D-60D6CA3F7378.jpeg

På tal om sälj, att lägga ut på K&S är det ultimata testet på om man har en keeper eller ej. Seaforth är ju bra på alla sätt, måste nog vänta tills april så jag kan prova i alla fall.
(Dum i huvudet är jag)
Du skall följa din magkänsla.
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Hänger inte med i tempot gällande en ev. microklocka :/ Exakt, fick svaret att tavla och gravering (boett) är möjligt. Har ställt frågan hur mycker mer det skulle kosta om vi endast blev 20-25. Får se vilket svar jag får. Det verkar dock vara en deposition på 30% som gäller så de som vill vara med behöver comitta till 100% då ingen av oss vill sitta där med en nota på 200kSEK :/
Jag röstar för gult eller orange.

Får vi ett ok på 20-25 (med en vettig prisökning) då kan jag dra ihop ett grupp PM för vidare diskussion.
Dra ihop en PM-tråd, lägg en poll med tex tre färger, demokratisk röstning och därefter får man samsas om priset är schysst och acceptera det. Funkar? Säg till, jag är gärna med och roddar runt detta samt klappar @Von lagom medhårs.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Dagens affordable och ett kärt återseende av den äldre modellen av Action divern.
Ett par av den nyare modellen har kommit emellan men fått lämna igen.
Lite mer hållkäftenkänsla över denna jämfört med den nyare modellen (i mitt tycke 😊). Absolut inget fel på den nyare modellen, grym den med men vill man ha lite mer närvaro kring handleden så är det nog denna som vinner.
Svart tavla och en AR-deluxe så att glaset nästan försvinner. Mumma det 😊.
Stort tack @Sebastard 👍.
PSX_20210323_173615.jpg
 
Senast ändrad:

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Dra ihop en PM-tråd, lägg en poll med tex tre färger, demokratisk röstning och därefter får man samsas om priset är schysst och acceptera det. Funkar? Säg till, jag är gärna med och roddar runt detta samt klappar @Von lagom medhårs.
Jag är också intresserad. Fast lite beror det allt på färgen. Blir den helt identisk med min gula gen 1 så känns det ju lite överflödigt för mig.
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Dagens affordable och ett kärt återseende av den äldre modellen av Action divern.
Ett par av den nyare modellen har kommit emellan men fått lämna igen.
Lite mer håll käftenkänsla över denna jämfört med den nyare modellen (i mitt tycke 😊). Absolut inget fel på den nyare modellen, grym den med men vill man ha lite mer närvaro kring handleden så är det nog denna som vinner.
Svart tavla och en AR-deluxe så att glaset nästan försvinner. Mumma det 😊.
Stort tack @Sebastard 👍.
PSX_20210323_173615.jpg
Oj, satan vilket fint skick den är i!
 
Topp