• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

HSK

Patek
2-Faktor
De svårt speciellt när man inte har erfarenhet av märket sen tidigare. Därför jag köpte den för att testa på riktigt. Det är svårt att bilda sig en uppfattning under de få sekunder man testar klockan hos AD.
Jag fattar vad du menar men håller med @Von . Känns den inte 100% idag så kommer den inte att göra det imorgon heller. 🤷‍♂️ Men då kan du i alla fall bocka av den på din horologiska bucket list!
 

LoveL

Rolex
Paneristi
2-Faktor
Ja, märkligt det här med tankar innan och efter klocköp. Köpte denna Poseidon med 50 i bredd och tänkte att den ju kommer kännas galet stor.. men inte alls. Sitter ju som en smäck på min handled och känns lätt och rätt. Hmm...
Kommer alla andra nu kännas små? 😱
C49872FC-E4AD-49C5-AE1F-9D9759547BFA.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ja, märkligt det här med tankar innan och efter klocköp. Köpte denna Poseidon med 50 i bredd och tänkte att den ju kommer kännas galet stor.. men inte alls. Sitter ju som en smäck på min handled och känns lätt och rätt. Hmm...
Kommer alla andra nu kännas små? 😱
C49872FC-E4AD-49C5-AE1F-9D9759547BFA.jpeg
Schysst klocka, jag kikade på den men var lite orolig för samma sak. Välkommen in i klubben! 😎

20200729_101815.jpg
 
Fasen… råkade spontanshoppa en orange Seiko 5 Sport och har börjat älska färgen på urtavlan… det var ju inte meningen – jag gillar ju inte ens Seiko :wideyed:

Nu står jag här och skulle vilja uppgradera till annan orange dykare. Har hittat några alternativ som alla har sina + och –


Orange.png


Certinan är nog den jag tycker mest om designmässigt och även om jag haft Certina sedan tidigare så är det inte det märke jag rankar högst…

Breitlingen har tyvärr den boettform jag tycker minst om.. men en Breitling är alltd en Breitling…

Doxa är (i min värld) ett märke som är mer ovanligt och okänt vilket i sig är något som tilltalar mig men jag har aldrig haft någon och har ingen aning om hur den står sig kvalitetsmässigt mot Certinan eller Breitlingen

Så – har ni några tankar / tips? Vilken skulle ni välja och varför (eller finns det andra alternativ på sommarorangea dykare som jag missat)
Perhaps a MOD? 😃
 

Kreacon

Audemars
Jag fattar vad du menar men håller med @Von . Känns den inte 100% idag så kommer den inte att göra det imorgon heller. 🤷‍♂️ Men då kan du i alla fall bocka av den på din horologiska bucket list!

True true, blir nog en annons i veckan. Ska ge den en chans i ett par dagar till ☺️

Jag håller med men är samtidigt helt emot.
Jag gillar sällan nåt nytt till 100%. Tar rätt många dagar innan den riktiga kärleken infinner sig.

Kom ihåg, kärlek är något man får jobba lite för och med. 😉
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
En riktigt grym klocka, min allra första Tudor som jag köpte igår, mest för att testa då jag aldrig ägt en förut. Men jag vet inte om jag ska behålla den, den känns inte riktigt 100% på min handled. Som Omeganörd så dras jag alltid till omega i slutändan 🤣 ska man behålla eller låta den vandra vidare?
7C8CC381-74D9-4BB2-B6AA-06EE728D22B6.jpeg
2DFA1427-6AC9-41C7-BE8A-157124E198B8.jpeg
00372391-519D-4119-B857-8ECE076F92BC.jpeg
Snygg som satan. Har inte lyckats prova någon vanlig BB än, bara 58. Måste känna på storleken nån dag.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Jag håller med men är samtidigt helt emot.
Jag gillar sällan nåt nytt till 100%. Tar rätt många dagar innan den riktiga kärleken infinner sig.

Kom ihåg, kärlek är något man får jobba lite för och med. 😉
Håller helt med!

Jag tänker att det är som en konversation, klockor som är vackra men innehållslösa har ju inget mer att säga efter en timme, då går jag. Klockor som har lite karaktär där de gång på gång visar nya sidor och säger ”kolla här då, har du sett hur jag är designad här då?” de gillar jag. Tiopoängaren där är Halios Fairwind inkl länken.
Detta är orsaken till att SPB143 åkte rätt fort, snygg i en timme men sen fanns det inget mer.

Samma sak gäller musik för mig, det får ibland ta sin tid.
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Håller helt med!

Jag tänker att det är som en konversation, klockor som är vackra men innehållslösa har ju inget mer att säga efter en timme, då går jag. Klockor som har lite karaktär där de gång på gång visar nya sidor och säger ”kolla här då, har du sett hur jag är designad här då?” de gillar jag. Tiopoängaren där är Halios Fairwind inkl länken.
Detta är orsaken till att SPB143 åkte rätt fort, snygg i en timme men sen fanns det inget mer.

Samma sak gäller musik för mig, det får ibland ta sin tid.
Hördudu snackar du om min fru va???

680B23F4-48CE-49EA-8C52-674A79E02F1A.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag håller med men är samtidigt helt emot.
Jag gillar sällan nåt nytt till 100%. Tar rätt många dagar innan den riktiga kärleken infinner sig.

Kom ihåg, kärlek är något man får jobba lite för och med. 😉
Om man ska vara cheesy och jämföra det med kärleksrelationer så låter din jämförelse mer som att man blivit bortgift. 😂
Jo men bara testat en timme, betydde inget för mig.
Buurn! 🔥🔥🔥
 

Wasabi

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Håller helt med!

Jag tänker att det är som en konversation, klockor som är vackra men innehållslösa har ju inget mer att säga efter en timme, då går jag. Klockor som har lite karaktär där de gång på gång visar nya sidor och säger ”kolla här då, har du sett hur jag är designad här då?” de gillar jag. Tiopoängaren där är Halios Fairwind inkl länken.
Detta är orsaken till att SPB143 åkte rätt fort, snygg i en timme men sen fanns det inget mer.

Samma sak gäller musik för mig, det får ibland ta sin tid.
Sant, håller med!!
 
Topp