• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Gillar Yeman skarpt, i teorin.
Snygg, tunn och smidig, fin storlek. Eget design.
I praktiken lyckas jag tyvärr inte bli kompis med med min så om någon vill ta över vårdnaden,...

1616924371368.png
Vet du hur mkt ett nytt armband kostar till din Ulysse Nardin ?
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
H
Vet du hur mkt ett nytt armband kostar till din Ulysse Nardin ?
Har tyvärr ingen bra koll än. Tror gummidelarna går på några tusen. Vill gärna komplettera med ett rött gummi till sommaren. Jag försöker fortfarande reda ut vad som är orginalt och annan mer eller mindre skumt aftermarket av det som finns där ute. UN har ingen webshop :). Finns iofs en svensk AD men misstänker att det inte är särskilt prisvärd...
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
H

Har tyvärr ingen bra koll än. Tror gummidelarna går på några tusen. Vill gärna komplettera med ett rött gummi till sommaren. Jag försöker fortfarande reda ut vad som är orginalt och annan mer eller mindre skumt aftermarket av det som finns där ute. UN har ingen webshop :). Finns iofs en svensk AD men misstänker att det inte är särskilt prisvärd...
Det är just det som får mig att tveka inför en sådan här 🧐

1848B195-082C-4E18-9B90-6AD436DCAD6D.jpeg


Lycka till med letandet !
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Tror du har missuppfattat hur man kommenterar? Det ska ju ske under min text och bild och inte i min text 😂. Galning.

Edit: bara för det så glömde jag helt att kommentera själv 😂, @Nicke75
 
  • Like
Reactions: Jox

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Problemet är att en övervägande majoritet av klockorna i lattjolajbanlådan används aldrig. Jag känner just nu av en tilltagande uppgivenhet inför hobbyn 😐

Brukar gå lite i vågor....
Ingen mening att köpa nytt bara för att köpa.
Har du tur hittar du något nytt (eller kanske något i din låda?) som kan tända gnisten igen.
Håller tummarna för dig :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Brukar gå lite i vågor....
Ingen mening att köpa nytt bara för att köpa.
Har du tur hittar du något nytt (eller kanske något i din låda?) som kan tända gnisten igen.
Håller tummarna för dig :)
Tack !
Jag funderar på att köpa Timex American Documents på ’Black friday’ den 26 november. Då har jag också god tid att spara till den 🙂

AB07563B-3D7A-4385-B940-0D5FF82D43BD.jpeg
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Hjälp!

Tror det var uppe ett ev gruppköp/Mikro-edition på en Doxa-liknande klocka nyligen i tråden.
Mitt minne och min sökförmåga i forumet är tyvärr båda på samma extremt låga nivå så jag hittar inte.
Minns dock att den var grymt snygg och att alla (i alla fall jag) var överens om att den skulle vara turkos :)
Någon?
 
Topp