• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Hjälp!

Tror det var uppe ett ev gruppköp/Mikro-edition på en Doxa-liknande klocka nyligen i tråden.
Mitt minne och min sökförmåga i forumet är tyvärr båda på samma extremt låga nivå så jag hittar inte.
Minns dock att den var grymt snygg och att alla (i alla fall jag) var överens om att den skulle vara turkos :)
Någon?
maranez samui kanske? :)
3B544FD0-BC6A-4B18-98CF-73A642BE2130.jpeg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Blev det bestämt någon färg och gruppköp?
Jag väntar på svar från Maranez gällande pris. Vi behövde komma upp till 50 st vilket kändes smått omöjligt. Har bett om en offert på 20-25. Får förhoppningsvis mer info i veckan. Om priset är rätt så kan vi dra ihop en arbetsgrupp via PM och jobba vidare med designen. Färg är ännu inte bestämt. Den som har fått flest röster var gult.
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Jag väntar på svar från Maranez gällande pris. Vi behövde komma upp till 50 st vilket kändes smått omöjligt. Har bett om en offert på 20-25. Får förhoppningsvis mer info i veckan. Om priset är rätt så kan vi dra ihop en arbetsgrupp via PM och jobba vidare med designen. Färg är ännu inte bestämt. Den som har fått flest röster var gult.
Gult hade varit trevligt :) Hittar inte inlägget med diskussionen, var det i fredags?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Gult hade varit trevligt :) Hittar inte inlägget med diskussionen, var det i fredags?
Tisdags.. men vi diskuterade det lite löst innan dess.

Edit: Enl. Min icke vetenskapliga undersökning så hade vi 12 st intresserade. Frtf en bra bit från 20-25 :(

 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Jag väntar på svar från Maranez gällande pris. Vi behövde komma upp till 50 st vilket kändes smått omöjligt. Har bett om en offert på 20-25. Får förhoppningsvis mer info i veckan. Om priset är rätt så kan vi dra ihop en arbetsgrupp via PM och jobba vidare med designen. Färg är ännu inte bestämt. Den som har fått flest röster var gult.
Hoppas att något skoj går att lösa :) Orkar du dra igång ett grupp-pm sen när du fått svar så behöver vi inte skräpa ned tråden för mycket (förutom för att rekrytera fler köpare)? :)
 

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Två affordables sålda under helgen och skickade idag!
Tanken var att jag skulle lägga ihop till en lite finare klocka istället.
Men min hjärna funkar inte alltid så bra så nu är tre för mig nya klockor på väg norrut! 🥰
Kommer bli några långa dagar av väntan här! 😅

Passar på att fråga om någon har ett 21-22mm blått nato de vill sälja/byta?
Kan vara flerfärgat i värsta fall men hårdvaran måste vara najs..
Ett 20mm gummi av trevlig variant är också intressant. Gärna ett svart Seiko z20. 👍😀

Bilder på ett av förvärven är väl på sin plats..
Så sjukt glad att ha en Monster igen och dessutom en gen1 denna gången! 😍🥰👍
20210328_214918.jpg 20210328_214844.jpg
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Två affordables sålda under helgen och skickade idag!
Tanken var att jag skulle lägga ihop till en lite finare klocka istället.
Men min hjärna funkar inte alltid så bra så nu är tre för mig nya klockor på väg norrut! 🥰
Kommer bli några långa dagar av väntan här! 😅

Passar på att fråga om någon har ett 21-22mm blått nato de vill sälja/byta?
Kan vara flerfärgat i värsta fall men hårdvaran måste vara najs..
Ett 20mm gummi av trevlig variant är också intressant. Gärna ett svart Seiko z20. 👍😀

Bilder på ett av förvärven är väl på sin plats..
Så sjukt glad att ha en Monster igen och dessutom en gen1 denna gången! 😍🥰👍
20210328_214918.jpg 20210328_214844.jpg
P to the M
 

Weberg

Audemars
föreslår att vi skramlar till ett lager eeeeextremt affordabels att skicka på @Weberg när han sålt sin sista potatis. På detta sätt är han aldrig utan korrekt koppling till tråden! Och han kan inte heller välja att avstå. Bara en tanke. Kan filas på lite iofs...
Det var det finaste jag hört sedan jag konfirmerade mig! 🥰
Alla som swishar 1000 kr får en kickback på 10%. På så sätt tjänar vi alla pengar = win/win.
#jesuisweberg #webergmatters #psykiskohälsa #annabook #volvo340
 

Lehmann

Omega
Påtal om microbrand... Följde denna resa från scratch bokstavligen tills att det blev dags för release!💡
Varför? Ja just för tavlan och att jag gillar fyrtorn, fyrhus.
Denna har en ingrave på baksidan från faros, ett fyrtorn i Egypten!

Följande text är kopierat från: pharoswatches.com

The Sentinel A is our eclectic full-lume dial dive watch. The Sentinel A has a Swiss Sellita SW200 movement, is water-resistant to 200 meters, has a Swiss-SuperLuminova full-lume dial and lume in the crown, and comes with your choice of leather and rubber strap.

Dock inte fått mycket tid på armen... Mer i boxen.🤷🏼‍♂️
 

Bilagor

  • 0284B08E-ECD5-4541-9E07-6F21FF9AE26B.jpeg
    0284B08E-ECD5-4541-9E07-6F21FF9AE26B.jpeg
    383.7 KB · Visningar: 42
  • FF0BF3BA-14BD-4A4F-9D5E-3BA09C7F0B7B.jpeg
    FF0BF3BA-14BD-4A4F-9D5E-3BA09C7F0B7B.jpeg
    373.6 KB · Visningar: 43

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Alltså nu menar jag inte i sten utan när man dyker i, då skapar du ett tryck pga kraften som kommer från kraften klockan pressas genom vattnet. Kan ju såklart vara övernojig, men klockan som gick sönder hade badats och simmats med innan men kan ju varit ren otur.
Det kan inte röra sig om något direkt högt dynamiskt tryck, förutsatt att du inte rör dig i överljudshastighet eller så snabbt att deformation av materialen i boetten är ett vanligt problem för dig? Ta sedan med i beräkningen att kronpackningen är i minimal kontakt med vattnet, skyddad av en krona och att ytan på hela objektet som rör sig (du, alltså) är relativt stor så lär det inte bli något direkt högt tryck alls. Stöttåligheten är nog en långt större faktor innan trycket mot packningen ökat till den grad att den pressas in i boetten.
 
Topp