• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Fråga till er alla, vilken är den bästa, snyggaste och skönaste länken ni haft på en klocka för under typ 10k ? Original alltså, inga eftermarknadsgrejer.

(gärna med bilder och motivering för tyngd i debatten).
Ingen bild men Christopher Wards länkar är nog de bästa i kategorin. Både i finish och utförande. Särskilt spännen som i CW:s fall är så mycket bättre än konkurrenterna. Tunnare, snyggare - utan att förlora någon funktionalitet.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Testar lite band men den ska helt klart vara på länken.
483EA244-4704-4922-A22C-EE32F5569948.jpeg
275CE230-167C-46BC-80C4-976BC3F69154.jpeg
0F2D706B-3956-413A-83B6-C2FF105D5A45.jpeg
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Fråga till er alla, vilken är den bästa, snyggaste och skönaste länken ni haft på en klocka för under typ 10k ? Original alltså, inga eftermarknadsgrejer.

(gärna med bilder och motivering för tyngd i debatten).


Är så tråkig att jag också svarar CW,
Underbart komfortabel och stabil. Hittar alltid rätt längd med den smidiga mikrojusteringen.
DS action gillade jag också av "mainstream" affordables

1617014722529.png
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Fråga till er alla, vilken är den bästa, snyggaste och skönaste länken ni haft på en klocka för under typ 10k ? Original alltså, inga eftermarknadsgrejer.

(gärna med bilder och motivering för tyngd i debatten).
Rent subjektivt snyggast/skönast/bäst runt den klassen som jag haft är min Seiko SPB143. Den är tung, känns gedigen och hyfsat reptålig, otroligt bekväm på min arm, gillar den mörkare tonen, tycker de lite rundade länkarna är skitsnygga på, det rejäla spännet balanserar ut hela paketet på min arm. Två ytterligare punkter; skön att känna på samt härlig att stänga (rent ljudligt).
image.jpg
 
Senast ändrad:

Baramats

Audemars
2-Faktor
Fråga till er alla, vilken är den bästa, snyggaste och skönaste länken ni haft på en klocka för under typ 10k ? Original alltså, inga eftermarknadsgrejer.

(gärna med bilder och motivering för tyngd i debatten).
Jag tycker bäst om den Yema-länken @Nicke75 visar här ovanför, vinner KISS-award för sin enkelhet. Yemas andra länkar är också bra om det är de som faller av bra vid ändlänkarna, vissa nya varianter hakar fast på ett dumt sätt.
Halios Uni/Fairwind-länk är lika bra och framförallt den visuellt mest stimulerande designen någonsin, ljus-show får man på köpet. Sällan länken trumfar klockan, men så är det nästan här.

6C6E713B-6AE2-4B33-8595-DA8F42FDEABA.jpeg


Edit: dessa länkar har framförallt en snygg taper från 19/20 mm till ca 16 mm, snyggare än så blir det inte.
 
Senast ändrad:

v0n

Patek
2-Faktor
Jag tycker bäst om den Yema-länken @Nicke75 visar här ovanför, vinner KISS-award för sin enkelhet. Yemas andra länkar är också bra om det är de som faller av bra vid ändlänkarna, vissa nya varianter hakar fast på ett dumt sätt.
Halios Uni/Fairwind-länk är lika bra och framförallt den visuellt mest stimulerande designen någonsin, ljus-show får man på köpet. Sällan länken trumfar klockan, men så är det nästan här.
Gillar också den briljanta enkelheten i just den Yema-länken, plus i kanten på den egna designen 👍🏼
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Den där är så jäkla bra! Jag tror nog att det är Borealis bästa modell, rakt av. Klockrena färgval på urtavla och ring, och bandhornen är riktigt mysiga!
Tack tack, tycker jag med :) Har inte haft någon annan Borealis att jämföra med så jag vet inte hur dem andra modellerna står sig, men denna har något visst. Boetten är en favorit, lumen är grym och visarna fångar ljuset sjukt bra :) Mitt enda aber är att länken inte är jättebra.
 
Senast ändrad:

Kreacon

Audemars
Fråga till er alla, vilken är den bästa, snyggaste och skönaste länken ni haft på en klocka för under typ 10k ? Original alltså, inga eftermarknadsgrejer.

(gärna med bilder och motivering för tyngd i debatten).
Bästa länken under 5 K?
Certinan lätt, tätt följd av scurfas första länk och av någon anledning gillade jag Ventus länk. Bortsett från spännet. Gamla bilder är kul kanske.
5BCF582B-48D3-4134-A644-E2C9F8BA2AD6.jpeg
8DB811BA-C756-4358-8DA3-867990F83704.jpeg
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Fråga till er alla, vilken är den bästa, snyggaste och skönaste länken ni haft på en klocka för under typ 10k ? Original alltså, inga eftermarknadsgrejer.

(gärna med bilder och motivering för tyngd i debatten).
Jag skulle säga att länken till min Seiko Presage är skönast, tycker om att den är tunn lätt och har bytterflyspänner. Enda minuset är väl ändlänkarna men det gör inte så mycket.
20201224_110008.jpg
 
Topp