Njä det är inte så noga. CW är däruppe alltså? aldrig haft nånMåste det vara under 10k nypris? Ginault (under 10k beggat) och CW är enligt mig överlägsna bland de jag haft![]()
![Thinking face :thinking: 🤔](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f914.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Njä det är inte så noga. CW är däruppe alltså? aldrig haft nånMåste det vara under 10k nypris? Ginault (under 10k beggat) och CW är enligt mig överlägsna bland de jag haft![]()
Ja jag tycker det. Bra finish, sköna som tusan samt mycket smidig mikrojusteringNjä det är inte så noga. CW är däruppe alltså? aldrig haft nån![]()
Ingen bild men Christopher Wards länkar är nog de bästa i kategorin. Både i finish och utförande. Särskilt spännen som i CW:s fall är så mycket bättre än konkurrenterna. Tunnare, snyggare - utan att förlora någon funktionalitet.Fråga till er alla, vilken är den bästa, snyggaste och skönaste länken ni haft på en klocka för under typ 10k ? Original alltså, inga eftermarknadsgrejer.
(gärna med bilder och motivering för tyngd i debatten).
De är förbi <10k i finish. CW håller jag jämförbart med Tag och Oris.Njä det är inte så noga. CW är däruppe alltså? aldrig haft nån![]()
Ginaultens länk med inbyggd mikrojustering/glidelock i spännet.Fråga till er alla, vilken är den bästa, snyggaste och skönaste länken ni haft på en klocka för under typ 10k ? Original alltså, inga eftermarknadsgrejer.
Fråga till er alla, vilken är den bästa, snyggaste och skönaste länken ni haft på en klocka för under typ 10k ? Original alltså, inga eftermarknadsgrejer.
Har jag sagt att jag ääälskar den där klockan, tror du ska sälja den snart va?Är så tråkig att jag också svarar CW,
Underbart komfortabel och stabil. Hittar alltid rätt längd med den smidiga mikrojusteringen.
DS action gillade jag också av "mainstream" affordables
![]()
Rent subjektivt snyggast/skönast/bäst runt den klassen som jag haft är min Seiko SPB143. Den är tung, känns gedigen och hyfsat reptålig, otroligt bekväm på min arm, gillar den mörkare tonen, tycker de lite rundade länkarna är skitsnygga på, det rejäla spännet balanserar ut hela paketet på min arm. Två ytterligare punkter; skön att känna på samt härlig att stänga (rent ljudligt).Fråga till er alla, vilken är den bästa, snyggaste och skönaste länken ni haft på en klocka för under typ 10k ? Original alltså, inga eftermarknadsgrejer.
Jag tycker bäst om den Yema-länken @Nicke75 visar här ovanför, vinner KISS-award för sin enkelhet. Yemas andra länkar är också bra om det är de som faller av bra vid ändlänkarna, vissa nya varianter hakar fast på ett dumt sätt.Fråga till er alla, vilken är den bästa, snyggaste och skönaste länken ni haft på en klocka för under typ 10k ? Original alltså, inga eftermarknadsgrejer.
Gillar också den briljanta enkelheten i just den Yema-länken, plus i kanten på den egna designenJag tycker bäst om den Yema-länken @Nicke75 visar här ovanför, vinner KISS-award för sin enkelhet. Yemas andra länkar är också bra om det är de som faller av bra vid ändlänkarna, vissa nya varianter hakar fast på ett dumt sätt.
Halios Uni/Fairwind-länk är lika bra och framförallt den visuellt mest stimulerande designen någonsin, ljus-show får man på köpet. Sällan länken trumfar klockan, men så är det nästan här.
Tack tack, tycker jag medDen där är så jäkla bra! Jag tror nog att det är Borealis bästa modell, rakt av. Klockrena färgval på urtavla och ring, och bandhornen är riktigt mysiga!
Jag gillar inte heller Karlsson, påminner mig om en dryg mobbare från min skoltid.Intet nytt under himlen här. Satsar på OWG vecka halva tolv och halva tretton.![]()
BTW så måste Karlsson på taket vara en av de drygaste jävla karaktärerna ever. Bannlyst i mitt hem där Pippi, Emil och Saltkråkan går på högvarv.
Bästa länken under 5 K?Fråga till er alla, vilken är den bästa, snyggaste och skönaste länken ni haft på en klocka för under typ 10k ? Original alltså, inga eftermarknadsgrejer.
....men blir man inte lite nyfiken på hans livsöde? Varför bor han på taket, propeller på ryggen, ålder på människan osv osv?Jag gillar inte heller Karlsson, påminner mig om en dryg mobbare från min skoltid.
Jag skulle säga att länken till min Seiko Presage är skönast, tycker om att den är tunn lätt och har bytterflyspänner. Enda minuset är väl ändlänkarna men det gör inte så mycket.Fråga till er alla, vilken är den bästa, snyggaste och skönaste länken ni haft på en klocka för under typ 10k ? Original alltså, inga eftermarknadsgrejer.
Smalnar länken av vid spännet på DS Action? (den stora alltså).Bästa länken under 5 K?
Certinan lätt, tätt följd av scurfas första länk och av någon anledning gillade jag Ventus länk. Bortsett från spännet. Gamla bilder är kul kanske.![]()
![]()
Vilken är den stora/lilla? Tror 20-18 på den jag hade men tar inte gift på’t.Smalnar länken av vid spännet på DS Action? (den stora alltså).
Tänkte väl mest på den nyare 38an så vi inte blandar ihop domVilken är den stora/lilla? Tror 20-18 på den jag hade men tar inte gift på’t.![]()
Två kortveckor i rad till och med!Monday blues. Men misströsta mina herrar, det är kortvecka!
![]()
Har jag sagt att jag ääälskar den där klockan, tror du ska sälja den snart va?![]()
Spännande... bezeln ser att slutta inåt likt Fortis F39Nya smygbilder på Baltic Dual-Crown. Profilen ser "platt" ut men bilder kan som bekant alltid luras. 14e April om någon är sugen, borstningen ser delikat ut
![]()
![]()