• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

v0n

Patek
2-Faktor
Ja, jag vet. Driver med dig. Glömde tanken på steeldive lika fort som jag skrev om jag ska vara ärlig.

Det som drar mig från 1521 är att den är polerad. Skulle inte klara av alla repor och hairlines. Hade köpt för längesen annars.
Veeet, tycker bara det är så jäkla tacky med en smaklös kopia på den mest prisvärda dykaren som finns.
Finns ju både blästrad och PVD annars? 😘
 

Wasabi

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Snyggt! Borde finnas en drös här som kan dig förslag. @Jockinho hade en fin Sub ute för ett tag sedan. Vet ej om den är kvar.

Hade en TT och den var riktigt bra. Sjukt nog en av de bästa vridningar jag testat.
Den svarta suben har jag velat testa länge, den har väl samma dimensioner som Rolex submariner 40mm i keramik. Kan vara bra att känna och klämma innan man slår till på en sån 👍🏽
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Ja, jag vet. Driver med dig. Glömde tanken på steeldive lika fort som jag skrev om jag ska vara ärlig.

Det som drar mig från 1521 är att den är polerad. Skulle inte klara av alla repor och hairlines. Hade köpt för längesen annars.
Äsch. De tuffa grabbarna kallar det för stridsärr och karaktär. Vi andra ser oss för och drar inte armen i varenda dörrpost vi ser eller undviker sandpapper nära våra klockor 🤷‍♂️
 

v0n

Patek
2-Faktor
Nej för tusan, berätta vad det är du inte gillar med den 😃
Vill inte framstå som någon pessimist för det är jag inte...nåväl, den passade inte på min handled alls, skavde ÖVERALLT och såg ut och kändes som en tegelsten.
Hade den cirka en vecka, ett av mina sämsta köp ever 🙂
Med det sagt vet jag att många gillar den också så man får ta min upplevelse med en grävskopa salt.
 

FOQ

Audemars
Ginault är inte värt enligt mig 12-13k beggade....menar en homage ? Komigen en dyr homage. Får ju en beggad Breitling ele en riktig bra Seiko för samma pengar...

När den riktiga varan har en uppblåst prisbildning blir det ju tyvärr hommage som gäller. Skulle aldrig punga ut pengar för en beggad sub.

Har dock inte sett beggade Ginault för det priset du skriver, men vad vet jag.
 

Kreacon

Audemars
Armida är rätt prisvärda imo!
E2C4D1F1-143E-40A0-B6D9-B06AE54BFC0A.jpeg

och borstat så långt ögat kan nå. Prisa gud.
B561FDEF-0B1B-40CE-B614-8ECABCDCFA6D.jpeg
 
Senast ändrad:

Equilibrium

Garth
2-Faktor
När den riktiga varan har en uppblåst prisbildning blir det ju tyvärr hommage som gäller. Skulle aldrig punga ut pengar för en beggad sub.

Har dock inte sett beggade Ginault för det priset du skriver, men vad vet jag.
@M26 har en oanvänd OR2 till salu i detta nu för 12.5’

 

FOQ

Audemars
@M26 har en oanvänd OR2 till salu i detta nu för 12.5’


Precis. Den är ju ny.
 

FOQ

Audemars
Måste tagit lång tid att komma fram till optimal gråighet på klockan enligt denna beskrivning.

IMG_20210329_195435.jpg


Edit: den har blå visare. Tänker mig att detta är frukten av mötet som skedde i New York. 🤣
 
Topp