• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Men ni microfantaster. Är ute efter en micro med lite udda design i 36-38mm. Nån som har nå tips?
Det beror på vad du menar med udda design, men jag tycker ju Boldr vet hur man gör en annorlunda boett i mindre storlek. Har du kollat på den som ligger på K&S?

 

v0n

Patek
2-Faktor
Räknade med det. 😉 Om du vill fortsätta återvinningen och ta dig an andra projekt, så tar jag gärna över den där.. 🤩😜
hehe, jadå det kommer mer. Just denna har blivit min lilla försökskanin och varit med länge så den vågar jag inte släppa iväg (pga rasrisk 😂)
 
  • Love
Reactions: Jox

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Skärtorsdagen 2021, Jesu uppståndelse. En omvittnad, men ej historiskt säkerställd händelse.
För att hedra detta så bär jag ju givetvis NTH, Nod to History. I färgen brun.
RyLq8GI.jpg
 

Jakob Häll

Cartier
Lorier är ett hett tips. Jänkarna verkar ha förstått att mindre storlekar går hem i stugorna, kolla även in Traska, Nodus m.fl 🙂
Traska Commuter i grön var inte fel. Loriern 36 är ju snygg men då föredrar jag nog BB36:an på typ alla punkter.

Det beror på vad du menar med udda design, men jag tycker ju Boldr vet hur man gör en annorlunda boett i mindre storlek. Har du kollat på den som ligger på K&S?

Har kikat på Boldr men faller inte riktigt för dom.. Vet inte vad de är. En sån där klocka ja vill tycka om men gör bara inte de.
 

Jakob Häll

Cartier
BB36 är fin inget snack (haft en), samtidigt en betydligt större peng för en ganska tråkig mainstream sportklocka utan AR (störde ihjäl mig på just den biten).
Jo absolut inget som sticker ut, men gillar formen på den mer.

Men den här skojar man fan inte bort!
Jäkligt snygg!
Dock nog inte helt lätt att få vantarna på.
PastelBlueUniversa_1920x.jpeg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jo absolut inget som sticker ut, men gillar formen på den mer.

Men den här skojar man fan inte bort!
Jäkligt snygg!
Dock nog inte helt lätt att få vantarna på.
PastelBlueUniversa_1920x.jpeg
Jepp, gäller att hänga på låset på vissa av godbitarna. Finns flera stycken nöjda Haliosägare här i tråden 👍🏼
 
Topp