• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Baramats

Audemars
2-Faktor
Jepp, gäller att hänga på låset på vissa av godbitarna. Finns flera stycken nöjda Haliosägare här i tråden 👍🏼
Hänga på ett lås i 2 år har varit hyffsat jobbigt. Det är minst 2 i tråden som kommer kunna lägga sina vantar på den pastellblå Universan, bl a jag. Sällan har väl uttrycket ”som jag har väntat” varit bättre :)

Två par handskar betyder 2 st Uni’s, två olika nyanser av blått. Lika bra att handla* när man väl kommer fram till kassan.
207A1A5B-319D-4FBC-834E-0683221D60EA.jpeg


Behind the scenes
2728E9CF-0E11-474C-9F86-30DA19C18B01.jpeg


* gammalt sovjetiskt uttryck
 

Jakob Häll

Cartier
Hänga på ett lås i 2 år har varit hyffsat jobbigt. Det är minst 2 i tråden som kommer kunna lägga sina vantar på den pastellblå Universan, bl a jag. Sällan har väl uttrycket ”som jag har väntat” varit bättre :)

Två par handskar betyder 2 st Uni’s, två olika nyanser av blått. Lika bra att handla* när man väl kommer fram till kassan.
207A1A5B-319D-4FBC-834E-0683221D60EA.jpeg


Behind the scenes
2728E9CF-0E11-474C-9F86-30DA19C18B01.jpeg


* gammalt sovjetiskt uttryck
Har du väntat i två år på den där? :eek: De är inte illa.
Är det någon alls som fått den än? Skrev upp mig nu på den. Men vet du om de är först till kvarn när de släpper en ny batch eller äre nån slags kölista?
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Har du väntat i två år på den där? :eek: De är inte illa.
Är det någon alls som fått den än? Skrev upp mig nu på den. Men vet du om de är först till kvarn när de släpper en ny batch eller äre nån slags kölista?
Jo i stort sett, har sparat bilder på Uni sedan mars/april 19 och har stått på officiell kölista hos forasec sedan dec 2019 tror jag :D

Maila Jason (Halios) om att du vill ha en pastell och stå på kö, det skadar ju inte. Då får du aviseringar när batcherna släpps, då är det först till kvarn tror jag, men jag har inte full koll på köp via halioswatches.com kanske @hammermountain har bättre info?
Denna omgång görs bara ca 100 st med pastelltavla så de är nog tingade. Men de kommer tillbaka i serie II så småningom.
Forasec som är ÅF i Europa har troligen slut på pastell men du kanske kan få en Uni från honom om några ångrar sig.
 
Jo i stort sett, har sparat bilder på Uni sedan mars/april 19 och har stått på officiell kölista hos forasec sedan dec 2019 tror jag :D

Maila Jason (Halios) om att du vill ha en pastell och stå på kö, det skadar ju inte. Då får du aviseringar när batcherna släpps, då är det först till kvarn tror jag, men jag har inte full koll på köp via halioswatches.com kanske @hammermountain har bättre info?
Denna omgång görs bara ca 100 st med pastelltavla så de är nog tingade. Men de kommer tillbaka i serie II så småningom.
Forasec som är ÅF i Europa har troligen slut på pastell men du kanske kan få en Uni från honom om några ångrar sig.
Har du väntat i två år på den där? :eek: De är inte illa.
Är det någon alls som fått den än? Skrev upp mig nu på den. Men vet du om de är först till kvarn när de släpper en ny batch eller äre nån slags kölista?

Här med! Såg Universan och Fairwind via nåt Windup reportage och just Universan stod ut. Sen tänkte jag ändå vänta o köpa när nåt dök upp på k&s men så bidde det en grå ändå :) är du med på email listan får du tiderna då de släpps, sen är det bara att vara med på refreshknappen precis på klockslaget. Tips: är det pastellaren du vill åt, ha typ en redan inloggad och ifylld paypal så att allt kan gå i ett klick (ska gå på något sätt tror ja). Här testade jag med en pastellare först, kom till fyll i adress och klickade nästa. Då var de slut :p

Glad ändå med den lite mer sobra gråa som definitivt överlever i samlingen längre än en färgglad. Men pastell är ändå pastell
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor

KandreasF

Rolex
2-Faktor
3DCF5AF6-6D34-45D4-B89B-E2372002DEBF.jpeg

Jaha då kom jag precis på att man fick byta klocka! Spa-sessionen för seikon är avklarad och denna tingest är avplastad och inpassad. Helt klart en som trivs allra bäst i solens sken. Nu är man då gräsänkling, gjort färdigt arbetet, bryggt första koppen på ett nyöppnat paket och ska ge sig i kast med att läsa ifatt i microtråden, K&S samt pm-situationen. Det duger, det duger. Ingen som har vägarna förbi?
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
3DCF5AF6-6D34-45D4-B89B-E2372002DEBF.jpeg

Jaha då kom jag precis på att man fick byta klocka! Spa-sessionen för seikon är avklarad och denna tingest är avplastad och inpassad. Helt klart en som trivs allra bäst i solens sken. Nu är man då gräsänkling, gjort färdigt arbetet, bryggt första koppen på ett nyöppnat paket och ska ge sig i kast med att läsa ifatt i microtråden, K&S samt pm-situationen. Det duger, det duger. Ingen som har vägarna förbi?
Fan vad kul med en till i tråden :) grattis fältarbroder! Officiella fältarklockan
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Det sjuka är ju att man alltid intalar sig att man har hittat den perfekta klockan, att den alltid kommer att platsa i samlingen osv. Pic related: beställde band från Borealis till U50n men funderar på att sälja den innan banden ens har lämnat landet. FML... 😂

17.png


Äsch då, här ser du vad hård träning, bra kost och en jävla massa steroider kan åstadkomma på bara ett par år! :woot:

imgonline-com-ua-twotoone-WdRMivsFJS2zvaoL.jpg
Hur går det med bandet @HSK ? Fått hem detta ännu? :)
 
Topp